REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Plan rozwoju eksportu
Plan rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Aby skutecznie konkurować o unijną dotację konieczne jest przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej.

Informacje ogólne

REKLAMA

W chwili obecnej trwa nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach tej rundy aplikacyjnej przewidziano do rozdysponowania wśród przedsiębiorców kwotę w wysokości 206 mln PLN. Przypomnijmy – działanie 6.1. POIG wspiera MŚP w realizacji projektów mających na celu zwiększenie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych.

REKLAMA

Aplikowanie o środki unijne w „Paszporcie do eksportu” odbywa się w dwóch etapach. Podczas pierwszego etapu wnioskodawcy wypełniają wniosek o dofinansowanie na przygotowanie tzw. Planu rozwoju eksportu. Po otrzymaniu decyzji o pozytywnej weryfikacji przygotowanego planu, wnioskodawca może złożyć wniosek o dofinansowanie dla II etapu, który obejmuje wdrożenie planu w życie. Wniosek powinien zostać wypełniony w „Generatorze wniosków” – aplikacji służącej do aplikowania o środki w ramach właściwej rundy aplikacyjnej.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Wnioski o dofinansowanie muszą zostać wypełnione w Generatorze wniosków. W innym przypadku nie będą rozpatrywane i zostaną wyłączone z procesu oceny.

Wniosek o dofinansowanie dostarczamy do właściwej Regionalnej Instytucji Finansującej w wersji papierowej i elektronicznej (format PDF). Do wnioski załączamy wszystkie wymagane załączniki wskazane we wzorze wniosku. Wersja papierowa wniosku powinna być spójna z jego wersją elektroniczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wniosek na przygotowanie Planu rozwoju eksportu (etap I) – wymogi formalne

Niosąc się z zamiarem aplikowania o środki unijne na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie możemy zapominać o kilku zasadniczych wymogach formalnych, które musi spełnić przygotowywana przez nas dokumentacja aplikacyjna.

Po pierwsze, co podkreśla instytucja organizująca konkurs, składana przez nas dokumentacja aplikacyjna powinna zawierać informacje, które umożliwią dokonanie pełnej oceny i możliwość udzielenia wsparcia. Pamiętajmy, zatem aby wniosek wypełniać starannie, w zgodzie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie. Przed przygotowaniem dokumentów powinniśmy także, za radą PARP, zapoznać się z dokumentacją programową, tzn. „Szczegółowym opisem priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka” oraz „Przewodnikem po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach PO IG”. Tym nie mniej zasadnicze źródło informacji dla potencjalnych wnioskodawców działania 6.1 stanowi Regulamin przeprowadzania konkursu, który zawiera m.in. sposób wnioskowania o wsparcie w ramach danej rundy aplikacyjnej, miejsce i termin składania dokumentacji aplikacyjnej, sposób oceny itd.

Wszystkie te dokumenty znajdują się na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Regionalnych Instytucji Finansujących.

Kolejne wymogi dotyczące przygotowania dokumentów aplikacyjnych zostaną przedstawione w II części artykułu.

Porównaj: Z paszportem po unijną dotację

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

REKLAMA

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

REKLAMA