REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Plan rozwoju eksportu
Plan rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Aby skutecznie konkurować o unijną dotację konieczne jest przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej.

Informacje ogólne

REKLAMA

W chwili obecnej trwa nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach tej rundy aplikacyjnej przewidziano do rozdysponowania wśród przedsiębiorców kwotę w wysokości 206 mln PLN. Przypomnijmy – działanie 6.1. POIG wspiera MŚP w realizacji projektów mających na celu zwiększenie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych.

REKLAMA

Aplikowanie o środki unijne w „Paszporcie do eksportu” odbywa się w dwóch etapach. Podczas pierwszego etapu wnioskodawcy wypełniają wniosek o dofinansowanie na przygotowanie tzw. Planu rozwoju eksportu. Po otrzymaniu decyzji o pozytywnej weryfikacji przygotowanego planu, wnioskodawca może złożyć wniosek o dofinansowanie dla II etapu, który obejmuje wdrożenie planu w życie. Wniosek powinien zostać wypełniony w „Generatorze wniosków” – aplikacji służącej do aplikowania o środki w ramach właściwej rundy aplikacyjnej.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Wnioski o dofinansowanie muszą zostać wypełnione w Generatorze wniosków. W innym przypadku nie będą rozpatrywane i zostaną wyłączone z procesu oceny.

Wniosek o dofinansowanie dostarczamy do właściwej Regionalnej Instytucji Finansującej w wersji papierowej i elektronicznej (format PDF). Do wnioski załączamy wszystkie wymagane załączniki wskazane we wzorze wniosku. Wersja papierowa wniosku powinna być spójna z jego wersją elektroniczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wniosek na przygotowanie Planu rozwoju eksportu (etap I) – wymogi formalne

Niosąc się z zamiarem aplikowania o środki unijne na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie możemy zapominać o kilku zasadniczych wymogach formalnych, które musi spełnić przygotowywana przez nas dokumentacja aplikacyjna.

Po pierwsze, co podkreśla instytucja organizująca konkurs, składana przez nas dokumentacja aplikacyjna powinna zawierać informacje, które umożliwią dokonanie pełnej oceny i możliwość udzielenia wsparcia. Pamiętajmy, zatem aby wniosek wypełniać starannie, w zgodzie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie. Przed przygotowaniem dokumentów powinniśmy także, za radą PARP, zapoznać się z dokumentacją programową, tzn. „Szczegółowym opisem priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka” oraz „Przewodnikem po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach PO IG”. Tym nie mniej zasadnicze źródło informacji dla potencjalnych wnioskodawców działania 6.1 stanowi Regulamin przeprowadzania konkursu, który zawiera m.in. sposób wnioskowania o wsparcie w ramach danej rundy aplikacyjnej, miejsce i termin składania dokumentacji aplikacyjnej, sposób oceny itd.

Wszystkie te dokumenty znajdują się na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Regionalnych Instytucji Finansujących.

Kolejne wymogi dotyczące przygotowania dokumentów aplikacyjnych zostaną przedstawione w II części artykułu.

Porównaj: Z paszportem po unijną dotację

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA