REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryteria formalne na wsparcie przedsiębiorców w działaniach eksportowych

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wsparcie przedsiębiorców w działaniach eksportowych
Wsparcie przedsiębiorców w działaniach eksportowych

REKLAMA

REKLAMA

Złożona dokumentacja aplikacyjna podlega ocenie pod kątem kryteriów formalnych i merytorycznych. Ich znajomość pozwoli nam na lepsze przygotowanie wymaganych dokumentów.

Kryteria wyboru projektów stanowią dokument, który publikowany jest razem z dokumentacją aplikacyjną dla danej rundy naboru wniosków. Jest to dokument w pełni jawny i każdy potencjalny wnioskodawca ma możliwość dokładnego zapoznania się z nim. Dokument „Kryteria oceny wniosków” udostępnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

Jak wiemy aplikowanie o środki w ramach działania 6.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka odbywa się w ramach dwóch etapów. Pierwszy etap dotyczy przygotowania Planu rozwoju eksportu, natomiast drugi jego wdrożenia. Dla każdego z tych etapów obowiązują odrębne kryteria formalne i merytoryczne. Od ich spełnienia może zależeć przyznanie unijnej dotacji. W części I artykułu przybliżone zostaną kryteria formalne, których spełnienie jest wymagane podczas oceny formalnej.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Kryteria formalne dla etapu I i II – przygotowanie/wdrożenie Planu rozwoju eksportu

Najogólniej kryteria te można podzielić na wymogi formalne dotyczące wniosku o dofinansowanie, dotyczące wnioskodawcy, projektu oraz inne specyficzne. Do wymogów formalnych względem wniosku o dofinansowanie zaliczamy:

  • złożenie wniosku we właściwej instytucji,

Należy pamiętać, że w Działaniu 6.1 wniosek o dofinansowanie należy składać w Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej z punktu widzenia siedziby Wnioskodawcy (zgodnie z dokumentem rejestrowym). W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wniosek należy złożyć do Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej z punktu widzenia miejsca zamieszkania Wnioskodawcy (zgodnie z dokumentem rejestrowym).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • złożenie wniosku w ramach właściwego działania/poddziałania,
  • złożenie wniosku w terminie wskazanym przez instytucję odpowiedzialną za nabór projektów,

Nabór wniosków o dofinansowanie prowadzony jest w charakterze konkursu zamkniętego w terminie: od 31 maja 2010 r. do 18 czerwca 2010 r.

  • kompletność dokumentacji wymaganej na etapie aplikowania,

Wnioskodawcy powinni do wniosku o dofinansowanie załączyć wszystkie wymagane podczas danego naboru załączniki. Ich listę zawiera wzór formularza wniosku o dofinansowanie.

  • wniosek wraz z załącznikami został przygotowany zgodnie z właściwą instrukcją.

Do wymogów formalnych względem wnioskodawców zaliczamy:

  • kwalifikowalność wnioskodawcy w ramach działania,

Porównaj: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

To czy dany podmiot może ubiegać się o dofinansowanie w ramach konkursu najlepiej sprawdzić w Szczegółowym opisie priorytetów dla Programu Innowacyjna Gospodarka oraz w dokumentacji konkursowej. W przypadku II rundy aplikacyjnej o wsparcie mogą wnioskować mikroprzedsiębiorcy, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność i mający siedzibę, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie wsparcia posiadają udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekraczający 30 %.

  • wnioskodawca nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o dofinansowanie na podstawie art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Do wymogów formalnych względem projektu zaliczamy:

  • projekt jest realizowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • realizacja przedsięwzięcia mieści się w ramach czasowych działania PO IG,
  • wnioskowana kwota wsparcia jest zgodna z zasadami finansowania projektów obowiązujących dla działania,
  • projekt jest zgodny z politykami horyzontalnymi, a jego przedmiot nie dotyczy rodzajów działalności wykluczonych z możliwości uzyskania wsparcia w ramach danego działania PO IG.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA