Bank w telefonie – funkcjonalny i bezpieczny?
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście każdy ma pewne obawy, jeśli chodzi o jego konto bankowe i oczywiście ciężko zarobione pieniądze. Czy bankowość mobilna jest w ogóle bezpieczna? Tak, ale wiele zależy od systemu dostępu do elektronicznego banku. Na chwilę obecną w większości banków, poprzez telefon możemy uzyskać dostęp do informacji o swoim rachunku i produktach finansowych (lokaty, kredyty etc.), sprawdzimy oczywiście saldo konta, przejrzymy historię operacji, prześledzimy szczegóły kredytu, założonych lokat oraz rachunku inwestycyjnego. Za pomocą telefonu będziemy mogli również wykonać przelew, ale tylko na wcześniej zdefiniowane rachunki bankowe.
REKLAMA
Sprawdź też: Jak poznać uszkodzenie mechaniczne dysku i gdzie udać się po pomoc?
Jest to pewna forma zabezpieczenia. Jeśli wcześniej, za pomocą komputera lub w siedzibie banku zdefiniowaliśmy kilka numerów kont (np. kogoś z rodziny, numer rachunku do spłat abonamentu za telefon etc.), za pomocą telefonu bez problemu dokonamy przelewu. Jeśli jednak będziemy chcieli dokonać przelewu na nowy rachunek, który wcześniej nie został zdefiniowany, taka operacja nie powiedzie się. Pozostanie jedynie możliwość przelewu poprzez infolinię lub w siedzibie banku. W niektórych bankach dokonamy również zasilenia konta komórkowego pre-paid, ale tak samo jak w przypadku przelewów – tylko na wcześniej zdefiniowane numery.
Polecamy również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?
Pozostaje pytanie – jak wygląda bezpieczeństwo innych transakcji? Obecnie korzystanie z serwisu bankowego przez komórkę jest praktycznie tak samo bezpieczne, jak korzystanie z tego typu usług za pomocą komputera. Oczywiście jak w każdym przypadku niezwykle ważna jest wyobraźnia użytkownika, ale jeśli chodzi o kwestie techniczne, wiele zależy również od banku. Wracając do wyobraźni, pamiętajmy o bezpieczeństwie naszego konta i unikajmy łączenie się z Internetem za pośrednictwem publicznego, niezabezpieczonego punktu dostępowego Wi-Fi lub innych niepewnych źródeł.
Warto zobaczyć: Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?
Jeśli chodzi o inne kwestie bezpieczeństwa, warto wspomnieć o tym, że aplikacje komórkowe do połączeń bankowych nie przechowują naszego identyfikatora i hasła - każdorazowo musimy je wprowadzić ręcznie. W związku z tym, nawet, gdy nasz telefon zostanie skradziony lub zgubiony i trafi w niepowołane ręce, nasze konto bankowe będzie bezpieczne. Pamiętajmy jednak, że w telefonie pod żadnym warunkiem nie wolno przechowywać danych swojego logowania w postaci notatki, zdjęcia etc.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.