Bankowość mobilna – jak to wygląda dziś?
REKLAMA
REKLAMA
Dziś większość operacji bankowych można wykonać przez Internet, a od niedawna nawet za pomocą telefonu komórkowego. Przelew, otwarcie lokaty, spłata rat kredytu czy wypełnienie wniosku o pożyczkę gotówkową – te operacje można wykonać w domu, w ulubionym fotelu z telefonem w ręku. Dostęp do konta bankowego przez telefon komórkowy to bardzo wygodne i funkcjonalne rozwiązanie, dzięki któremu wiele operacji wykonamy także poza domem, na przykład w pociągu, w podróży etc. A jak korzystać z tej funkcjonalności?
REKLAMA
Sprawdź też: Modernizacja firmowego komputera – kiedy się opłaca, a kiedy nie?
Bankowość mobilna to niezwykle wygodne rozwiązanie. Z tego typu funkcjonalności możemy korzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich niewiele różni się od korzystania z bankowości elektronicznej za pomocą komputera. W tym przypadku używamy przeglądarki internetowej w telefonie. Niestety w tym przypadku może przeszkadzać niewielki ekran telefonu – po prostu ciężko wcelować w konkretną funkcję na stronie internetowej banku. Na szczęście od jakiegoś czasu coraz większa liczba banków oferuje specjalnie przygotowaną wersję swojego serwisu – w sam raz dla ekranu w komórce.
Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?
Korzystanie z takiego „odchudzonego” i dopasowanego do komórek serwisu jest o wiele szybsze i wygodniejsze. Telefon nie musi ściągać z sieci całego serwisu. Korzystając z tego samego serwisu w komputerze jest oczywiście wygodniejsze - komputer jest wydajniejszy, a Internet szybszy, dlatego ściągnięcie kilku megabajtów danych zajmuje kilka sekund. Niestety telefon komórkowy jest mniej wydajny, dlatego też ściągnięcie takiej samej ilości danych może być o wiele dłuższe. W związku z tym łączenie się z bankiem poprzez lżejszy serwis mobilny będzie o wiele szybsze i wygodniejsze.
Warto przeczytać: Jak działa reklama partyzancka i jaki ma wpływ na użytkowników?
Drugim, nieco mniej rozpowszechnionym i popularnym sposobem jest skorzystanie z dedykowanej aplikacji mobilnej, którą instalujemy w swoim telefonie. Niestety tę formę dostępu przez komórkę oferuje jak na razie niewiele banków. Na szczęście dość mała obecnie popularność rośnie i kto wie, może już wkrótce każdy bank będzie oferował tę formę dostępu do bankowości elektronicznej. Aplikacja nie tylko zapewnia wysoki komfort zarządzania swoim kontem bankowym, ale również zapewnia większe bezpieczeństwo danych. Niestety, jest pewna wada takiego rozwiązania.
Polecamy również: Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?
Jak na razie aplikacje bankowe dostępne są wyłącznie na smartfony z systemem Android, iOS, Symbian oraz Windows Phone. Jeśli więc posiadamy starszy telefon z systemem producenta, pozostaje nam jedynie możliwość łączenia się z kontem poprzez serwis internetowy. Tak czy inaczej rozwój tego typu aplikacji nawet na najnowszych platformach systemowych to krok w dobrą stronę. Poza tym nikt nie będzie używał starych telefonów przez następnych kilka lat, a przejście na nowe smartfony z systemami operacyjnymi jest tylko kwestią czasu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.