REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wprowadzać regulacje chroniące prywatność danych każdego użytkownika? [KOMENTARZ]

Subskrybuj nas na Youtube
Neil Tracker
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje i regulacje to dwa ważne czynniki, które mają znaczący wpływ na rozwój każdej branży, w tym bezpieczeństwa informacji. Pytanie o to, czy regulacje hamują, czy inspirują innowacje?  Aby rozstrzygnąć ten dylemat (i uczcić początek nowego sezonu F1), użyjmy przykładów sportów motorowych Formuły 1 i jej nowych przepisów jako analogii do zrozumienia relacji pomiędzy innowacjami i regulacjami w bezpieczeństwie informacji- analizuje Neil Tracker z firmy Netskope.

Rola regulacji

REKLAMA

Formuła 1 to sport, który znany jest z innowacji technologicznych. Każdego roku zespoły inwestują miliony dolarów w rozwój nowych technologii i strategii, które mogą dać im przewagę nad konkurencją. W sportach motorowych może to wynosić zaledwie setne części sekundy podczas jednego okrążenia. Jednak w ostatnich latach organ zarządzający tym sportem (FIA) wprowadził szereg nowych regulacji mających na celu poprawę bezpieczeństwa, ograniczenie wpływu na środowisko naturalne oraz redukcję kosztów, aby zapewnić bardziej otwarte i równe warunki rywalizacji. Przepisy te spotkały się z mieszanymi reakcjami zespołów i kibiców. Jedni twierdzą, że hamują one innowacyjność, a inni uważają je za krok konieczny do zapewnienia długowieczności tego sportu.

REKLAMA

W świecie bezpieczeństwa informacji regulacje odgrywają podobną rolę - i spotykają się z podobnym sprzeciwem. Rządy i organy regulacyjne na całym świecie wciąż wprowadzają i aktualizują szereg środków mających na celu poprawę bezpieczeństwa i ochronę prywatności obywateli. Środki te obejmują przepisy dotyczące ochrony danych, standardy branżowe oraz dyrektywy dotyczące bezpieczeństwa cybernetycznego. Jednak, podobnie jak w przypadku Formuły 1, trwają debaty na temat tego, czy środki te pomagają czy przeszkadzają w rozwoju innowacji w branży.

Bariera wejścia na rynek

REKLAMA

Jednym z zarzutów wobec regulacji w zakresie bezpieczeństwa informacji jest to, że tworzą one barierę wejścia na rynek dla mniejszych firm lub firm rozpoczynających działalność, które mogą nie posiadać zasobów pozwalających na wypełnienie złożonych ram regulacyjnych. Może to ograniczać konkurencję i utrudniać nowym, innowacyjnym pomysłom zdobycie popularności. Dodatkowo przepisy mogą zmieniać się powoli, co oznacza, że mogą nie nadążać za tempem innowacji technologicznych (wystarczy spojrzeć na dotychczasowe tempo innowacji w zakresie sztucznej inteligencji w 2023 roku, a następnie zastanowić się, jak niewiele jest obecnie na świecie rozwiązań, które skutecznie je regulują).

Używając analogii do Formuły 1, łatwo zauważyć, jak przepisy mogą być postrzegane jako bariera do wprowadzania innowacji. Jeśli zespoły są ograniczone przez przepisy, mogą być mniej skłonne do podejmowania ryzyka i inwestowania w nowe technologie. Może to spowodować, że sport będzie mniej ekscytujący, mniej innowacyjny i mniej przełomowy.  Niektórzy narzekają nawet, że nowe przepisy sportowe są sprzeczne z całym sensem zawodów - dlaczego miałbyś stosować zasady, które skutecznie spowalniają samochody w serii sportów motorowych, które ludzie oglądają właśnie dlatego, że są uważane za najszybsze i najlepsze? Z drugiej strony, pokonywanie takich wyzwań i ograniczeń jest sednem tego, co inspiruje innowacje.

Dobra równowaga

Jakie jest więc właściwe podejście, jeśli chodzi o regulacje i innowacje w zakresie bezpieczeństwa informacji? Diabeł prawdopodobnie tkwi w szczegółach.  Regulacje są generalnie metodą na ochronę wartości, które wyznają dane społeczeństwa czy kraje. Kluczem jest znalezienie równowagi, która zachęca do mądrego myślenia i wprowadzania ulepszeń, a jednocześnie - w przypadku bezpieczeństwa informacji - chroni konsumentów i zapewnia, że branża jako całość zmierza w pozytywnym kierunku. Przepisy dotyczące bezpieczeństwa informacji zapewniają podstawowy standard i jasny zestaw wytycznych, których mogą przestrzegać wszystkie firmy, co może pomóc im w opracowaniu bezpiecznych i dbających o prywatność użytkowników produktów i usług. Zamiast ograniczać innowacje, taka siatka bezpieczeństwa w rzeczywistości buduje zaufanie konsumentów i zachęca do szerszego przyjęcia nowych technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe przepisy w Formule 1 są dobrym przykładem tego, jak można osiągnąć tę równowagę. Nowy sezon F1 rozpoczął się od typowego, wysokobudżetowego, wielkiego eventu w Bahrajnie. W ostatnich latach nowe regulacje przyniosły widzom ekscytujące nowości, takie jak wprowadzenie hybrydowych jednostek napędowych, stosowanie uproszczonych pakietów aerodynamicznych, limity wydatków, nowe formaty weekendowych wyścigów i ograniczenia dotyczące testów. Wszystko to ma na celu zapewnienie konkurencyjności i rozrywki dla fanów. Niektóre zespoły świetnie sobie radzą z nowymi przepisami i osiągają lepsze wyniki niż kiedykolwiek wcześniej. W dziedzinie bezpieczeństwa informacji przepisy działają w ten sam sposób, inspirując wielu i denerwując innych.  Stanowią one ramy dla innowacji, a jednocześnie chronią prywatność i bezpieczeństwo obywateli. Na przykład regulacje, które wymagają od firm wdrożenia silnych środków ochrony danych, mogą inspirować innowacje w rozwoju nowych technologii wykorzystujących inspekcję danych, szyfrowanie, analizę i uczenie maszynowe. 

Przykład sportów motorowych Formuły 1 pokazuje, że możliwe jest znalezienie równowagi między nowymi regulacjami i innowacjami. Przepisy mogą stanowić ramy dla innowacji, chroniąc rzeczy, które cenimy (czy to bezpieczeństwo kierowców, czy prywatność danych), nie ograniczając możliwości kreatywnego myślenia w sposobie rozwiązywania problemów. Ponieważ wciąż stajemy w obliczu nowych i rozwijających się zagrożeń cybernetycznych, ważne jest, aby zapewnić zachęcanie do innowacji, a jednocześnie utrzymać bezpieczeństwo i ochronę konsumentów na pierwszym miejscu.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA