REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto korzystac z zamienników do drukarek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Rostworowska
Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego
Czy warto korzystac z zamienników do drukarek?
Czy warto korzystac z zamienników do drukarek?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj biuro czy firmę bez drukarki. Niestety, zakup drukarki laserowej nie jest wydatkiem jednorazowym, prędzej czy później czeka nas wymiana materiałów eksploatacyjnych. Wtedy staniemy przed dylematem wyboru: oryginalny toner czy nawet o 100 zł tańszy zamiennik? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze producenta alternatywnych tonerów do druku.

Zanim zdecydujemy się na zakup zamiennika, warto zwrócić uwagę na wszystkie istotne parametry oraz jaką renomę na rynku posiada jego producent. Takie zestawienie pozwoli nam dokonać trafnego wyboru, dzięki któremu nie tylko oszczędzimy, ale będziemy mieć zapewnioną jakość, wydajność i bezpieczeństwo drukowania.

REKLAMA

REKLAMA

Wydajność kaset

Wydajnością nazywamy całkowitą liczbę znormalizowanych (zaciemnionych w 5%) stron A4, które można wydrukować za pomocą jednej kasety. Przy wyborze producenta zamienników warto zwrócić uwagę na to, czy ich produkty są przebadane zgodnie z obowiązującymi normami zatwierdzonymi przez ISO (International Organization for Standarization): ISO/IEC 19752 (czarne) oraz ISO/IEC 19798 (kolorowe). Normy te opisują warunki, w jakich należy testować cartridge i zapewniają obiektywne oraz dokładne dane na temat jego wydajności. 

- ISO rygorystycznie określa zasady testowania wydajności tonerów. Brane są pod uwagę nie tylko wygląd i ustawienia dokumentu drukowanego, ale też liczba testowanych kaset oraz parametry środowiska – mówi Michał Prejzner, wiceprezes firmy Laserton. - Co najmniej dziewięć kaset jest testowanych do momentu ich wyczerpania w minimum trzech różnych drukarkach. Dzięki temu uzyskujemy wiarygodną ocenę średniej wydajności w granicach określonych wymaganiami statystycznymi – dodaje Prejzner.

REKLAMA

ISO 9001 i ISO 14001

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzystanie przez producenta z systemu zarządzania jakością jest dla nas informacją, że stara się on minimalizować czynniki ryzyka, efektywnie podnosząc tym samym poziom zadowolenia z produktu. ISO 9001 to ciesząca się największym uznaniem na świecie norma jakości, z której korzysta ponad 1 100 000 organizacji w 180 krajach.

Producent, który posiada certyfikat z systemu zarządzania jakością (ISO 9001) i środowiskowy ( ISO14001), nie tylko dba o jakość oferowanych produktów, ale również minimalizuje wpływ swojej działalności na środowisko naturalne.

Zanim wybierzemy

Zanim wybierzemy toner danego producenta upewnijmy się, że posiadają one oznaczenie CE – czyli, że zostały wyprodukowany zgodnie z odpowiednimi normami europejskimi oraz, przed dopuszczeniem na rynek, przeszły szereg specjalistycznych testów. Warto też zasięgnąć opinii na temat danego producenta od innych użytkowników tonerów alternatywnych.

Podczas stosowania materiałów eksploatacyjnych, pochodzących od wiarygodnych i sprawdzonych producentów, nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia sprzętu.

Znane i sprawdzone marki oferują produkty tworzone zgodnie z międzynarodowymi normami, dlatego mogą sobie pozwolić na deklarację, że przy uszkodzeniu drukarki wynikającym z używania ich produktu, zapewnią naprawę urządzenia.

Polecamy: serwis Mała firma

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA