REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co może popsuć firmową stronę WWW

Beata Masór
NetArt
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz aby Twoja firma zaistniała w Internecie? Masz już wymarzona stronę WWW? Czy wiesz, że nierzadko strony internetowe mające zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty potrafią skutecznie do tego zniechęcić? Jak zatem tego uniknąć?

Serwis WWW powinien budować w kliencie silne przekonanie, że właśnie znalazł to, czego szukał. W tym celu musi on nie tylko w atrakcyjny sposób prezentować ofertę przedsiębiorstwa, ale także spełniać wszystkie wymogi, dzięki którym można będzie go nazwać użytecznym.

REKLAMA

Niestety wiele witryn nie spełnia tych podstawowych wymogów. Ma to często miejsce także, gdy firma stworzenie serwisu powierzy webmasterowi. Skutki ponoszone przez przedsiębiorstwo są najczęściej dotkliwe. Po pierwsze – zainwestowane środki, często sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, nie przynoszą oczekiwanego zysku. Po drugie – cierpi wizerunek firmy. Firma postrzegana jest jako niedbająca o zadowolenie klienta i właściwy kontakt z nim, a temu właśnie powinna służyć witryna WWW. Po trzecie – strata czasu i nierzadko nerwów związanych z koniecznością naniesienia poprawek, co często wiąże się z koniecznością przebudowy całego projektu.

Czego unikać?

REKLAMA

Przede wszystkim należy mieć na względzie użyteczność serwisu dla Internauty. Poruszanie się po witrynie nie powinno nastręczać najmniejszych trudności, a wszystkie zakładki, których zawartość może być interesująca dla potencjalnego klienta, powinny być odpowiednio wyeksponowane i umiejscowione. Internauci są przyzwyczajeni do pewnych rozwiązań stosowanych powszechnie, a wszelkie próby „udoskonalania” (związane np. ze zmianą położenia lub nazwy zakładek) mogą wprowadzić więcej szkód niż korzyści.

Wygląd strony powinien też uwzględniać aspekty praktyczne. Głównie chodzi tu o dopasowanie czcionek i elementów graficznych w taki sposób, aby umożliwiały wygodny odbiór informacji ze strony WWW przedsiębiorstwa. Wśród najczęściej popełnianych błędów można wyróżnić, m.in: stosowanie „ekstrawaganckich” czcionek, niewłaściwy dobór kolorystki tła strony i fontów, co uniemożliwia odczytanie tekstu, przesycenie grafikami i zdjęciami, brak wyróżnianie hiperłączy zawartych w tekście lub też ich przesadne wyeksponowanie (np. migające strzałki wskazujące na odnośnik).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Analizując witryny obecne w Internecie można spostrzec, że zdecydowana większość z nich bazuje na tradycyjnych wzorcach. Zastosowane są w nich proste czcionki, a kolorystyka dopasowana jest do identyfikacji wizerunkowej przedsiębiorstwa. Potwierdza to, że rozwiązania bezpieczne często są najlepsze. Uciekanie się do nieprzemyślanych eksperymentów może skutkować np. tym, że tekst zamieszczony na źle dobranym tle będzie całkowicie nieczytelny.

Kolejnym elementem, który niewątpliwie wpływa na estetykę strony, ale potrafi być niezmiernie uciążliwy dla większości Internautów, jest tworzenie całych stron w technologii Flash. O ile drobne elementy animacji rzeczywiście mogą zwiększyć atrakcyjność witryny, o tyle ich nadużywanie poważnie ogranicza swobodę korzystającego z takiej strony WWW. Zaburzona zostaje w ten sposób nawigacja po witrynie. Użytkownik nie ma np. możliwości cofnięcia się do poprzedniego widoku. Jednocześnie jest zmuszony śledzić wszystkie animacje, co zazwyczaj jest czasochłonne i utrudnia dotarcie do niezbędnych informacji. Zastosowanie technologii Flash wiąże się także z niedogodnościami natury technologicznej. Łącza internetowe, którymi dysponują polscy Internauci, często skutecznie uniemożliwiają płynne przeglądanie tego typu serwisów WWW. Skutkiem tego jest wolne ładowanie się witryny, które sprawia, że jej przeglądanie staje się męczące.

Następnym czynnikiem, potrafiącym zepsuć efekt firmowej witryny WWW są pojawiające się reklamy. Ich obecność może być wynikiem błędu popełnianego często przez młode firmy, szukające oszczędności w początkowej fazie swojej działalności. Jednym ze sposobów na to jest zamieszczenie firmowej witryny na darmowym serwerze. Jednak na darmowym hostingu pojawiają się reklamy, których treść może nie współgrać z zawartością witryny.

Innym ciężkim błędem, który mimo wszystko jest bardzo często spotykany jest brak najważniejszych informacji na witrynie lub ich nieaktualność. Obowiązkowo należy zadbać o: informacje ułatwiające kontakt z przedsiębiorstwem, cenniki usług i produktów oraz informacje o firmie. Wszystkie te dane powinny być łatwo dostępne i na bieżąco aktualizowane, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Jak tego unikać?

Polecamy serwis Sprzęt biurowy i sieci

Jednym z pierwszych czynności związanych z tworzeniem strony WWW powinna być analiza funkcjonujących już witryn. Przeglądając dokonania konkurencji na tym polu można nie tylko zaczerpnąć liczne inspiracje odnośnie tego jak wzbogacić własny serwis WWW, ale także zobaczyć, czego należałoby unikać w obawie przed zepsuciem finalnego efektu.

Warto sprawdzić, w jaki sposób inne przedsiębiorstwa ułatwiają swoim klientom kontakt, np. za pomocą formularzy kontaktowych, które umożliwiają złożenie zapytania z poziomu strony WWW. Nie wymaga to od Internauty logowania się do jego skrzynki poczty e-mail, przyśpieszając cały proces.

Dobrym sposobem na sprawdzenie, czy wymienionych błędów udało się uniknąć jest przeprowadzenie testu witryny. W tym celu należy skorzystać z pomocy kogoś, kogo nie można określić mianem zaawansowanego Internauty. Badania przeprowadzane przez instytucje, takie jak CBOS wykazują, że wielu Polaków nadal nie czuje się pewnie w świecie WWW. Zaledwie 56% posiada dostęp do Internetu w gospodarstwie domowym. Należy sprawdzić, ile czasu danej osobie zajmuje odnalezienie niezbędnych informacji, jakie są jej odczucia odnośnie witryny, czy bez większych trudności będzie umiała posługiwać się aplikacjami zawartymi na stronie.

Przeczytaj także: Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Wyciągnięte wnioski warto wdrożyć jak najszybciej. Najłatwiejszym sposobem na zadbanie o jakoś strony WWW jest korzystanie z systemu zarządzania treścią, zwanego popularnie CMS. Umożliwia on szybkie wprowadzanie zmian na stronie, dzięki czemu można osobiście aktualizować zamieszczoną na witrynie ofertę. Dzięki braku konieczności znania języków programowania (np. HTML, PHP itp.), jego obsługa nie powinna nastręczać większych trudności każdemu, kto potrafi korzystać z popularnych edytorów tekstu. Narzędzie takie powinno być udostępnione wraz z oddanym do dyspozycji zamawiającego projektem.

Jednym z łatwiejszych sposobów stworzenia firmowego serwisu WWW jest skorzystanie z projektów stron dostępnych w modelu abonamentowym. Ich zaletą jest opieranie się na sprawdzonych wzorcach, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie witryny. Ponadto usługodawcy udostępniają bogaty wybór gotowych rozwiązań, z których firma może wybrać najbardziej odpowiadający swoim potrzebom.

Bez względu na sposób pozyskania witryny i charakter przedsiębiorstwa, którego profil i oferta będą na niej przedstawione, należy pamiętać, że nadrzędnym zadaniem strony jest prezentowanie informacji. Jeżeli zostanie ono zepchnięte na dalszy plan, to może się to odbić na osiąganych wynikach. W związku z tym należy unikać elementów, które mogłyby przeszkadzać odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi w osiągnięciu celu, w jakim odwiedził witrynę. Jest nim przede wszystkim uzyskanie wyczerpującej i rzeczowej informacji w szybki i wygodny sposób. Jeżeli przedsiębiorstwo i twórca witryny będą o tym pamiętali, potencjalni klienci z pewnością to docenią.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA