REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co może popsuć firmową stronę WWW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz aby Twoja firma zaistniała w Internecie? Masz już wymarzona stronę WWW? Czy wiesz, że nierzadko strony internetowe mające zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty potrafią skutecznie do tego zniechęcić? Jak zatem tego uniknąć?

Serwis WWW powinien budować w kliencie silne przekonanie, że właśnie znalazł to, czego szukał. W tym celu musi on nie tylko w atrakcyjny sposób prezentować ofertę przedsiębiorstwa, ale także spełniać wszystkie wymogi, dzięki którym można będzie go nazwać użytecznym.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety wiele witryn nie spełnia tych podstawowych wymogów. Ma to często miejsce także, gdy firma stworzenie serwisu powierzy webmasterowi. Skutki ponoszone przez przedsiębiorstwo są najczęściej dotkliwe. Po pierwsze – zainwestowane środki, często sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, nie przynoszą oczekiwanego zysku. Po drugie – cierpi wizerunek firmy. Firma postrzegana jest jako niedbająca o zadowolenie klienta i właściwy kontakt z nim, a temu właśnie powinna służyć witryna WWW. Po trzecie – strata czasu i nierzadko nerwów związanych z koniecznością naniesienia poprawek, co często wiąże się z koniecznością przebudowy całego projektu.

Czego unikać?

Przede wszystkim należy mieć na względzie użyteczność serwisu dla Internauty. Poruszanie się po witrynie nie powinno nastręczać najmniejszych trudności, a wszystkie zakładki, których zawartość może być interesująca dla potencjalnego klienta, powinny być odpowiednio wyeksponowane i umiejscowione. Internauci są przyzwyczajeni do pewnych rozwiązań stosowanych powszechnie, a wszelkie próby „udoskonalania” (związane np. ze zmianą położenia lub nazwy zakładek) mogą wprowadzić więcej szkód niż korzyści.

REKLAMA

Wygląd strony powinien też uwzględniać aspekty praktyczne. Głównie chodzi tu o dopasowanie czcionek i elementów graficznych w taki sposób, aby umożliwiały wygodny odbiór informacji ze strony WWW przedsiębiorstwa. Wśród najczęściej popełnianych błędów można wyróżnić, m.in: stosowanie „ekstrawaganckich” czcionek, niewłaściwy dobór kolorystki tła strony i fontów, co uniemożliwia odczytanie tekstu, przesycenie grafikami i zdjęciami, brak wyróżnianie hiperłączy zawartych w tekście lub też ich przesadne wyeksponowanie (np. migające strzałki wskazujące na odnośnik).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analizując witryny obecne w Internecie można spostrzec, że zdecydowana większość z nich bazuje na tradycyjnych wzorcach. Zastosowane są w nich proste czcionki, a kolorystyka dopasowana jest do identyfikacji wizerunkowej przedsiębiorstwa. Potwierdza to, że rozwiązania bezpieczne często są najlepsze. Uciekanie się do nieprzemyślanych eksperymentów może skutkować np. tym, że tekst zamieszczony na źle dobranym tle będzie całkowicie nieczytelny.

Kolejnym elementem, który niewątpliwie wpływa na estetykę strony, ale potrafi być niezmiernie uciążliwy dla większości Internautów, jest tworzenie całych stron w technologii Flash. O ile drobne elementy animacji rzeczywiście mogą zwiększyć atrakcyjność witryny, o tyle ich nadużywanie poważnie ogranicza swobodę korzystającego z takiej strony WWW. Zaburzona zostaje w ten sposób nawigacja po witrynie. Użytkownik nie ma np. możliwości cofnięcia się do poprzedniego widoku. Jednocześnie jest zmuszony śledzić wszystkie animacje, co zazwyczaj jest czasochłonne i utrudnia dotarcie do niezbędnych informacji. Zastosowanie technologii Flash wiąże się także z niedogodnościami natury technologicznej. Łącza internetowe, którymi dysponują polscy Internauci, często skutecznie uniemożliwiają płynne przeglądanie tego typu serwisów WWW. Skutkiem tego jest wolne ładowanie się witryny, które sprawia, że jej przeglądanie staje się męczące.

Następnym czynnikiem, potrafiącym zepsuć efekt firmowej witryny WWW są pojawiające się reklamy. Ich obecność może być wynikiem błędu popełnianego często przez młode firmy, szukające oszczędności w początkowej fazie swojej działalności. Jednym ze sposobów na to jest zamieszczenie firmowej witryny na darmowym serwerze. Jednak na darmowym hostingu pojawiają się reklamy, których treść może nie współgrać z zawartością witryny.

Innym ciężkim błędem, który mimo wszystko jest bardzo często spotykany jest brak najważniejszych informacji na witrynie lub ich nieaktualność. Obowiązkowo należy zadbać o: informacje ułatwiające kontakt z przedsiębiorstwem, cenniki usług i produktów oraz informacje o firmie. Wszystkie te dane powinny być łatwo dostępne i na bieżąco aktualizowane, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Jak tego unikać?

Polecamy serwis Sprzęt biurowy i sieci

Jednym z pierwszych czynności związanych z tworzeniem strony WWW powinna być analiza funkcjonujących już witryn. Przeglądając dokonania konkurencji na tym polu można nie tylko zaczerpnąć liczne inspiracje odnośnie tego jak wzbogacić własny serwis WWW, ale także zobaczyć, czego należałoby unikać w obawie przed zepsuciem finalnego efektu.

Warto sprawdzić, w jaki sposób inne przedsiębiorstwa ułatwiają swoim klientom kontakt, np. za pomocą formularzy kontaktowych, które umożliwiają złożenie zapytania z poziomu strony WWW. Nie wymaga to od Internauty logowania się do jego skrzynki poczty e-mail, przyśpieszając cały proces.

Dobrym sposobem na sprawdzenie, czy wymienionych błędów udało się uniknąć jest przeprowadzenie testu witryny. W tym celu należy skorzystać z pomocy kogoś, kogo nie można określić mianem zaawansowanego Internauty. Badania przeprowadzane przez instytucje, takie jak CBOS wykazują, że wielu Polaków nadal nie czuje się pewnie w świecie WWW. Zaledwie 56% posiada dostęp do Internetu w gospodarstwie domowym. Należy sprawdzić, ile czasu danej osobie zajmuje odnalezienie niezbędnych informacji, jakie są jej odczucia odnośnie witryny, czy bez większych trudności będzie umiała posługiwać się aplikacjami zawartymi na stronie.

Przeczytaj także: Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Wyciągnięte wnioski warto wdrożyć jak najszybciej. Najłatwiejszym sposobem na zadbanie o jakoś strony WWW jest korzystanie z systemu zarządzania treścią, zwanego popularnie CMS. Umożliwia on szybkie wprowadzanie zmian na stronie, dzięki czemu można osobiście aktualizować zamieszczoną na witrynie ofertę. Dzięki braku konieczności znania języków programowania (np. HTML, PHP itp.), jego obsługa nie powinna nastręczać większych trudności każdemu, kto potrafi korzystać z popularnych edytorów tekstu. Narzędzie takie powinno być udostępnione wraz z oddanym do dyspozycji zamawiającego projektem.

Jednym z łatwiejszych sposobów stworzenia firmowego serwisu WWW jest skorzystanie z projektów stron dostępnych w modelu abonamentowym. Ich zaletą jest opieranie się na sprawdzonych wzorcach, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie witryny. Ponadto usługodawcy udostępniają bogaty wybór gotowych rozwiązań, z których firma może wybrać najbardziej odpowiadający swoim potrzebom.

Bez względu na sposób pozyskania witryny i charakter przedsiębiorstwa, którego profil i oferta będą na niej przedstawione, należy pamiętać, że nadrzędnym zadaniem strony jest prezentowanie informacji. Jeżeli zostanie ono zepchnięte na dalszy plan, to może się to odbić na osiąganych wynikach. W związku z tym należy unikać elementów, które mogłyby przeszkadzać odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi w osiągnięciu celu, w jakim odwiedził witrynę. Jest nim przede wszystkim uzyskanie wyczerpującej i rzeczowej informacji w szybki i wygodny sposób. Jeżeli przedsiębiorstwo i twórca witryny będą o tym pamiętali, potencjalni klienci z pewnością to docenią.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA