REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co może popsuć firmową stronę WWW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz aby Twoja firma zaistniała w Internecie? Masz już wymarzona stronę WWW? Czy wiesz, że nierzadko strony internetowe mające zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty potrafią skutecznie do tego zniechęcić? Jak zatem tego uniknąć?

Serwis WWW powinien budować w kliencie silne przekonanie, że właśnie znalazł to, czego szukał. W tym celu musi on nie tylko w atrakcyjny sposób prezentować ofertę przedsiębiorstwa, ale także spełniać wszystkie wymogi, dzięki którym można będzie go nazwać użytecznym.

REKLAMA

Niestety wiele witryn nie spełnia tych podstawowych wymogów. Ma to często miejsce także, gdy firma stworzenie serwisu powierzy webmasterowi. Skutki ponoszone przez przedsiębiorstwo są najczęściej dotkliwe. Po pierwsze – zainwestowane środki, często sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, nie przynoszą oczekiwanego zysku. Po drugie – cierpi wizerunek firmy. Firma postrzegana jest jako niedbająca o zadowolenie klienta i właściwy kontakt z nim, a temu właśnie powinna służyć witryna WWW. Po trzecie – strata czasu i nierzadko nerwów związanych z koniecznością naniesienia poprawek, co często wiąże się z koniecznością przebudowy całego projektu.

Czego unikać?

REKLAMA

Przede wszystkim należy mieć na względzie użyteczność serwisu dla Internauty. Poruszanie się po witrynie nie powinno nastręczać najmniejszych trudności, a wszystkie zakładki, których zawartość może być interesująca dla potencjalnego klienta, powinny być odpowiednio wyeksponowane i umiejscowione. Internauci są przyzwyczajeni do pewnych rozwiązań stosowanych powszechnie, a wszelkie próby „udoskonalania” (związane np. ze zmianą położenia lub nazwy zakładek) mogą wprowadzić więcej szkód niż korzyści.

Wygląd strony powinien też uwzględniać aspekty praktyczne. Głównie chodzi tu o dopasowanie czcionek i elementów graficznych w taki sposób, aby umożliwiały wygodny odbiór informacji ze strony WWW przedsiębiorstwa. Wśród najczęściej popełnianych błędów można wyróżnić, m.in: stosowanie „ekstrawaganckich” czcionek, niewłaściwy dobór kolorystki tła strony i fontów, co uniemożliwia odczytanie tekstu, przesycenie grafikami i zdjęciami, brak wyróżnianie hiperłączy zawartych w tekście lub też ich przesadne wyeksponowanie (np. migające strzałki wskazujące na odnośnik).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Analizując witryny obecne w Internecie można spostrzec, że zdecydowana większość z nich bazuje na tradycyjnych wzorcach. Zastosowane są w nich proste czcionki, a kolorystyka dopasowana jest do identyfikacji wizerunkowej przedsiębiorstwa. Potwierdza to, że rozwiązania bezpieczne często są najlepsze. Uciekanie się do nieprzemyślanych eksperymentów może skutkować np. tym, że tekst zamieszczony na źle dobranym tle będzie całkowicie nieczytelny.

Kolejnym elementem, który niewątpliwie wpływa na estetykę strony, ale potrafi być niezmiernie uciążliwy dla większości Internautów, jest tworzenie całych stron w technologii Flash. O ile drobne elementy animacji rzeczywiście mogą zwiększyć atrakcyjność witryny, o tyle ich nadużywanie poważnie ogranicza swobodę korzystającego z takiej strony WWW. Zaburzona zostaje w ten sposób nawigacja po witrynie. Użytkownik nie ma np. możliwości cofnięcia się do poprzedniego widoku. Jednocześnie jest zmuszony śledzić wszystkie animacje, co zazwyczaj jest czasochłonne i utrudnia dotarcie do niezbędnych informacji. Zastosowanie technologii Flash wiąże się także z niedogodnościami natury technologicznej. Łącza internetowe, którymi dysponują polscy Internauci, często skutecznie uniemożliwiają płynne przeglądanie tego typu serwisów WWW. Skutkiem tego jest wolne ładowanie się witryny, które sprawia, że jej przeglądanie staje się męczące.

Następnym czynnikiem, potrafiącym zepsuć efekt firmowej witryny WWW są pojawiające się reklamy. Ich obecność może być wynikiem błędu popełnianego często przez młode firmy, szukające oszczędności w początkowej fazie swojej działalności. Jednym ze sposobów na to jest zamieszczenie firmowej witryny na darmowym serwerze. Jednak na darmowym hostingu pojawiają się reklamy, których treść może nie współgrać z zawartością witryny.

Innym ciężkim błędem, który mimo wszystko jest bardzo często spotykany jest brak najważniejszych informacji na witrynie lub ich nieaktualność. Obowiązkowo należy zadbać o: informacje ułatwiające kontakt z przedsiębiorstwem, cenniki usług i produktów oraz informacje o firmie. Wszystkie te dane powinny być łatwo dostępne i na bieżąco aktualizowane, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Jak tego unikać?

Polecamy serwis Sprzęt biurowy i sieci

Jednym z pierwszych czynności związanych z tworzeniem strony WWW powinna być analiza funkcjonujących już witryn. Przeglądając dokonania konkurencji na tym polu można nie tylko zaczerpnąć liczne inspiracje odnośnie tego jak wzbogacić własny serwis WWW, ale także zobaczyć, czego należałoby unikać w obawie przed zepsuciem finalnego efektu.

Warto sprawdzić, w jaki sposób inne przedsiębiorstwa ułatwiają swoim klientom kontakt, np. za pomocą formularzy kontaktowych, które umożliwiają złożenie zapytania z poziomu strony WWW. Nie wymaga to od Internauty logowania się do jego skrzynki poczty e-mail, przyśpieszając cały proces.

Dobrym sposobem na sprawdzenie, czy wymienionych błędów udało się uniknąć jest przeprowadzenie testu witryny. W tym celu należy skorzystać z pomocy kogoś, kogo nie można określić mianem zaawansowanego Internauty. Badania przeprowadzane przez instytucje, takie jak CBOS wykazują, że wielu Polaków nadal nie czuje się pewnie w świecie WWW. Zaledwie 56% posiada dostęp do Internetu w gospodarstwie domowym. Należy sprawdzić, ile czasu danej osobie zajmuje odnalezienie niezbędnych informacji, jakie są jej odczucia odnośnie witryny, czy bez większych trudności będzie umiała posługiwać się aplikacjami zawartymi na stronie.

Przeczytaj także: Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Wyciągnięte wnioski warto wdrożyć jak najszybciej. Najłatwiejszym sposobem na zadbanie o jakoś strony WWW jest korzystanie z systemu zarządzania treścią, zwanego popularnie CMS. Umożliwia on szybkie wprowadzanie zmian na stronie, dzięki czemu można osobiście aktualizować zamieszczoną na witrynie ofertę. Dzięki braku konieczności znania języków programowania (np. HTML, PHP itp.), jego obsługa nie powinna nastręczać większych trudności każdemu, kto potrafi korzystać z popularnych edytorów tekstu. Narzędzie takie powinno być udostępnione wraz z oddanym do dyspozycji zamawiającego projektem.

Jednym z łatwiejszych sposobów stworzenia firmowego serwisu WWW jest skorzystanie z projektów stron dostępnych w modelu abonamentowym. Ich zaletą jest opieranie się na sprawdzonych wzorcach, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie witryny. Ponadto usługodawcy udostępniają bogaty wybór gotowych rozwiązań, z których firma może wybrać najbardziej odpowiadający swoim potrzebom.

Bez względu na sposób pozyskania witryny i charakter przedsiębiorstwa, którego profil i oferta będą na niej przedstawione, należy pamiętać, że nadrzędnym zadaniem strony jest prezentowanie informacji. Jeżeli zostanie ono zepchnięte na dalszy plan, to może się to odbić na osiąganych wynikach. W związku z tym należy unikać elementów, które mogłyby przeszkadzać odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi w osiągnięciu celu, w jakim odwiedził witrynę. Jest nim przede wszystkim uzyskanie wyczerpującej i rzeczowej informacji w szybki i wygodny sposób. Jeżeli przedsiębiorstwo i twórca witryny będą o tym pamiętali, potencjalni klienci z pewnością to docenią.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA