REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest tagline (slogan)

Piotr Majewski
Tagline
Tagline

REKLAMA

REKLAMA

Słowo tagline przewija się ilekroć czytasz o profesjonalnym e-biznsie. Co tak naprawdę można uzyskać dzięki stosowaniu sloganu? Przeczytaj.

REKLAMA

Tzw. tagline to slogan pojawiający się zwykle pod logiem (logotypem) serwisu, opisujący serwis, to, czym się on zajmuje, lub jego unikalną cechę. Tagline jest bardzo prostym, ale pomocnym i skutecznym narzędziem wzmacniania efektu pozycjonowania marki. Tutaj za pomocą prostych, pospolitych słów możesz (a właściwie powinieneś) przekazać to, co Cię wyróżnia — możesz wytłumaczyć sens swojej marki. Powinieneś więc z tego prostego narzędzia korzystać.

REKLAMA

Masz niewiele czasu na to, aby zainteresować swoim serwisem przypadkowego internautę. Przypadkowego, tzn. takiego, który właśnie otworzył Twoją stronę WWW w swojej przeglądarce i nic jeszcze o niej nie wie. W tym czasie internauta zawiesi wzrok na Twoim logo, „przeleci” po lewej, skrajnej części ekranu. Następnie skupi się na kilka sekund na jego centralnej części, aby zerknąć na koniec na prawa stronę. Po tych wstępnych oględzinach podejmie decyzję. Albo znajdzie coś, co wyda mu się interesujące, albo też opuści Twoją stronę.

Zwróć uwagę na swoje statystyki

Wiele wizyt trwa 5 – 30 sekund. To są właśnie wizyty tych użytkowników, którzy nie znaleźli na stronie tego, czego szukali. Kiedy przejrzysz logi wizyt z wyszukiwarek, to zauważysz, że właśnie użytkownicy wchodzący przez nie najkrócej pozostają na stronie. Dzieje się tak dlatego, że są to właśnie użytkownicy, których nazwałem „przypadkowymi” — nie wiedzą nic o Twojej witrynie (zakładając, że nie znali jej wcześniej), a więc nie wiedzą też, czego i gdzie mają szukać. Fakt, że trafili na Twoją stronę z wyszukiwarki, świadczy o tym, że są zainteresowani treścią, którą publikujesz, natomiast fakt, że opuścili ją tak szybko, mówi o tym, że podczas wstępnych oględzin nie znaleźli tego, czego szukali.

Polecamy: serwis Reklama w Internecie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podtytuł, czyli zatrzymaj, kogo się da

Cokolwiek zrobisz ze swoją stroną, nie pozbędziesz się kilkusekundowych userów. Kropka. Nie ma na to rady. Natomiast możesz i powinieneś działać tak, aby zainteresować ludzi swoim serwisem i spowodować, by jak najmniej z nich opuszczało go po tak krótkim czasie. Pomogą Ci w tym podtytuły (ang. tagline). Są to krótkie frazesy lub slogany umieszczane najczęściej pod logotypem.

Co w nich takiego fajnego?

Dobrze skonstruowany podtytuł spowoduje, że użytkownik spędzi na Twojej witrynie trochę więcej czasu, a tym samym będzie miał go więcej, aby znaleźć to, czego szuka. Za pomocą tego fragmentu tekstu możesz zwrócić jego uwagę na mocne strony Twojej oferty, pisząc np. jedyny sklep online, który nie pobiera opłat za przesyłkę.

Nasz system to ponad 1000 wdrożeń i ponad 1000 zadowolonych klientów.

Polecamy: Na czym polega branding

REKLAMA

Możesz też podkreślić tematykę swojego serwisu — utwierdzi to usera w przekonaniu, że Twoja witryna prezentuje poszukiwane przez niego informacje, co zdeterminuje go do dokładniejszego zapoznania się z jej zasobami. Takie zadanie spełnia np. podtytuł serwisu mniammniam.pl (Tysiące sprawdzonych przepisów) lub podtytuł w butik.pl (Koszulki z nadrukami, bluzy, torby i kubki: 49799 do wyboru!). Cokolwiek napiszesz w podtytule, wywoła jakiś skutek. To miejsce jest na tyle eksponowane, że szkoda nie wykorzystać jego potencjału!

Przykład?
Raczej krótki przykładzik. Napiszę o pewnym anonimowym, ale prawdziwym serwisie, którym się zajmowałem. Zastosowałem podtytuł w maju i obserwowałem charakterystykę ruchu z wyszukiwarek. W porównaniu z kwietniem średni czas trwania wizyt z wyszukiwarek wydłużył się o ponad 30 sekund. Oznacza to kilkanaście lub kilkadziesiąt dodatkowych osób, które zapoznały się z treścią i ofertą serwisu, zamiast uciekać z niego po kilkunastu sekundach. Być może kilka z nich zostało jego stałymi użytkownikami bądź klientami. A więc do dzieła! Jeśli jeszcze nie masz podtytułu, stwórz go i zobacz, jak zmienia on charakterystykę ruchu na stronie. Eksperymentuj z jego treścią, aby osiągnąć najlepszy efekt. To proste i działa.

Artykuł jest fragmentem książki „Czas na e-biznes” autorstwa Piotra Majewskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA