REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Monika Jaranowska
Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych
 Sembox
Agencja search engine marketing
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o samodzielnej realizacji kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach przez firmy, często kończy się niepowodzeniem i rozczarowaniem z osiągniętych wyników opracowanej reklamy. Zazwyczaj związane jest z brakiem odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w realizacji tego typu promocji. Nie oznacza to jednak, że dobrze przygotowania kampania nie przyniosłaby oczekiwanych rezultatów.

Do najczęściej popełnianych błędów podczas przygotowywania promocji linków sponsorowanych należą:

REKLAMA

1. Brak strategii dla kampanii promocyjnej
Uruchomianie kampanii bez żadnego planu działania jest jednoznaczne ze straceniem czasu i pieniędzy. 

REKLAMA

2. Brak wiedzy terminologicznej dotyczącej podstawowych wskaźników
Nieznajomość podstawowych wskaźników skuteczności kampanii takich jak CTR, Wynik Jakości, ROI, czy współczynnik konwersji i brak umiejętności wyciągnięcia odpowiednich wniosków, prowadzi do utraty podstawowych korzyści z prowadzonych działań, w postaci wyższej efektywności promocji oraz mniejszych kosztów za klikniecie.

3. Błędna konfiguracja kampanii - Wyniki wyszukiwania a Sieć Partnerska
Bardzo ważną rzeczą jest oddzielne przygotowanie konfiguracji dla kampanii prowadzonej w wyszukiwarce Google i w Sieci Partnerskiej. Trzeba pamiętać, że słowa kluczowe wybrane dla wyszukiwarki są słowami, po wpisaniu których będzie wyświetlić się reklama. Natomiast w przypadku sieci kontekstowej, słowa kluczowe mają na celu hasłowe opisanie stron, na których chcemy, aby zostały wyświetlone nasze reklamy. 

4. Błędna konfiguracja kampanii - nieumiejętne połączenie trzech elementów- słów kluczowych, treści reklam i stron docelowych
Przystępując do konfiguracji kampanii należy zwrócić uwagę na trafność doboru słów kluczowych, treści reklam i zawartości stron docelowych. Tak, aby najistotniejsze słowa kluczowe pojawiły się w treści linku sponsorowanego, a nasza reklama była zapowiedzą tego, co użytkownik znajdzie na stronie, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wykorzystywanie zdjęć na stronach internetowych

REKLAMA

5. Rozbudowane grupy reklam
Grupy słów kluczowych nie powinny być szeroko rozbudowane. Każda z grup powinna zawierać listę słów kluczowych podobnych do siebie pod względem pisowni, a nie znaczenia. Zbudowanie grupy ze skrajnie odmiennymi słowami wpłynie na obniżenie Wyniku Jakości kampanii. Przyczyni się to do spadku pozycji reklamy w wynikach wyszukiwania.

6. Zbyt ogólne słowa kluczowe
Należy pamiętać, że ze względu na większą konkurencyjność ogólne słowa są zawsze droższe. Grupa fraz kluczowych powinna zawierać słowa ściśle związane z tematem działalności reklamującej się firmy.

7. Nagminne stosowanie szerokiego dopasowania
Stosowanie tylko szerokiego dopasowania będzie z pewnością generowało dużo niepotrzebnych wyświetleń, nieplanowanych dla realizowanej promocji. Przełoży się to bezpośrednio na obniżenie wskaźnika skuteczności kampanii – CTR i na wzrost stawki za kliknięcie.

8. Brak wykluczeń
Warto dodawać negatywne słowa kluczowe już na samym początku trwania kampanii. Działanie to zapewnia, że reklamy nie wyświetlą się, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazy, które nie są związane z prowadzoną promocją. 

Zobacz także: Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

9. Unikanie dynamicznych nagłówków
Użytkownicy chętniej klikają w reklamy, których nagłówek jest dokładnie taki sam jak wpisana przez nich do wyszukiwarki fraza, dlatego błędem jest unikanie tego rodzaju rozwiązania. Zastosowanie dynamicznego nagłówka w treści linku sponsorowanego, w wielu branżach przekłada się na zwiększenie liczby kliknięć i efektywność kampanii.

10. Brak geotargetowania
W przypadku, gdy firma działa wyłącznie w danym regionie, możliwość określenia lokalizacji geograficznej wpływa na zwiększenie skuteczności kampanii, ponieważ reklama wyświetla się tylko zainteresowanym użytkownikom z tej samej geograficznej okolicy, co reklamodawca. 

11. Nieaktualizowane reklamy
Istotnym elementem dla jakości kampanii, jest uaktualnianie tekstów reklamowych. W przypadku, gdy w linku sponsorowanym zostaną wykorzystane słowa związane z konkretnym okresem lub wydarzeniem - np. okresowym rabatem dla klientów, w chwili wygaśnięcia promocji należy zmienić tekst reklamowy.

Zobacz więcej: E-firma

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA