REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy fakturowanie on-line jest opłacalne?

NetArt
Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością
Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością

REKLAMA

REKLAMA

Bezpieczeństwo, wygoda, niskie koszty. Z fakturowaniem on-line łączą się zarówno zalety, ale również wady. Przeczytaj co radzi ekspert na temat e-fakturowania.

Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo istotnych dla firmy dokumentów. Ze względu na te atuty coraz częściej użytkownicy wybierają aplikacje on-line. Niemałe znaczenie ma także zmniejszenie wydatków związanych z prowadzeniem firmy, szczególnie istotne dla małych i średnich firm. Jak w szerszym świetle prezentują się atuty fakturowania poprzez Internet?

REKLAMA

REKLAMA

Wygoda

Dostęp poprzez Internet sprawia, że przedsiębiorstwo wszędzie i zawsze, gdy jest w zasięgu Sieci, ma możliwość sporządzenia nowego dokumentu lub dotarcia do zewidencjonowanych faktur. Ułatwia to bieżące śledzenie prowadzonej działalności, np. przy sporządzaniu okresowych raportów.

Programy do fakturowania on-line umożliwiają również, tworzenie list kontrahentów i produktów lub usług. Ułatwiają wystawianie faktur (wystarczy skopiować dane z bazy do dokumentu), ale mogą też być wykorzystane w szerszy sposób. Przedsiębiorstwo może traktować np. listę kontrahentów jako bazę kontaktów, która umożliwia szybki dostęp do danych teleadresowych poszczególnych partnerów biznesowych.

REKLAMA

Korzystając z oprogramowania dostępnego przez stronę WWW firma nie musi się również martwić o aktualność używanego narzędzia. Usługodawcy dokonują wszelkich zmian we własnym zakresie, czyli za każdym razem, gdy użytkownik loguje się do programu, korzysta z jego najnowszej wersji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo

Kolejny argument, przemawiający za decyzją na korzyść oprogramowania dostępnego on-line, to ochrona wartościowych danych. Łatwa dostępność aplikacji (za sprawą jej mobilnego charakteru), wcale nie oznacza, że ma do niej dostęp każdy. Informacje przechowywane przez przedsiębiorstwo, takie jak dane kontrahentów, wystawione dokumenty i zestawienia finansowe są zabezpieczone przed osobami nieuprawnionymi. Korzystanie z aplikacji możliwe jest dopiero po podaniu loginu i hasła. Dlatego też użytkownik nie powinien go udostępnić osobom trzecim oraz regularnie i często je zmieniać. Aby stosowanie procedur bezpieczeństwa nie stwarzało problemu, narzędzie powinno umożliwiać łatwą zmianę hasła.

Wyższy poziom bezpieczeństwo wynika również ze sposobu, w jaki przechowywane są dane. W przypadku programu udostępnianego w trybie on-line, wszystkie dokumenty gromadzone są na powierzchni dyskowej hostingu. Aby zapewnić ich należytą ochronę profesjonalni usługodawcy wykonują regularne kopie bezpieczeństwa, czyli archiwizują zawartość serwera. W takim przypadku, jeżeli zdarzyłoby się, że przedsiębiorstwo wprowadzi niepożądane zmiany, możliwe jest przywrócenie stanu sprzed ingerencji. Kopia, czyli tzw. backup, gwarantuje również większe bezpieczeństwo niż przechowywanie danych na firmowym komputerze, który może zostać skradziony lub ulec uszkodzeniu. W takim przypadku firma bezpowrotnie traci wszystkie dokumenty zapisane na nim. Gdyby przedsiębiorstwo chciało zapewnić podobny standard ochrony danych, należałoby każdorazowo przed zakończeniem pracy, zapisywać dane na niezależnym nośniku (pendrive, płyta cd, dysk zewnętrzny) przechowywanym z dala od sprzętu komputerowego.

Koszty

Poza bezpieczeństwem i wygodą, na korzyść fakturowania on-line przemawia również niższy koszt związany z jego użytkowaniem. W przypadku wyboru tradycyjnego narzędzia koszty zależne są od liczby stanowisk i mogą sięgać od kilkuset złotych wzwyż. Standardowa licencja dostępna wraz z zakupem oprogramowania umożliwia korzystanie z niego na jednym do trzech stanowisk.

Za każdy kolejny komputer należy wnieść odpowiednią opłatę. Kolejny wydatek przedsiębiorstwo będzie musiało ponieść, gdy wydawca programu udostępni nową wersję. Firma ma wtedy do wyboru, albo zostać przy dotychczasowym (możliwe, że już przestarzałym) narzędziu lub zakupić nowy produkt, ponosząc kolejny wydatek.

Mobilny charakter aplikacji dostępnej on-line powoduje brak limitów stanowiskowych. Jest ona dostępna dla nieograniczonej liczby użytkowników, którzy zalogują się do programu. Wszystkim korzystającym z oprogramowania udostępniane są również aktualizacje, co nie pociąga za sobą ani konieczności ich samodzielnego instalowania, ani wnoszenia dodatkowych opłat.

Przetestuj program

Aby wybór narzędzia nie był zbyt pochopny warto sprawdzić jego możliwości. Usługodawcy hostingowi umożliwiają korzystanie z oprogramowania, które zwiększa możliwości oferowanych usług, a jednocześnie ułatwia prowadzenie przedsiębiorstwa.

Testując program należy sprawdzić, czy korzystanie z niego nie sprawia trudności. Czytelny i intuicyjny interfejs to podstawa wyboru. Proces wystawiania faktury nie może być skomplikowany, gdyż zwiększa to prawdopodobieństwo popełnienia błędu i niepotrzebnie wydłuża czas tworzenia dokumentu. Należy również zwrócić uwagę na udostępniane funkcjonalności np. możliwość tworzenia okresowych raportów i zarządzania listami kontaktów. Samo generowanie dokumentu to zdecydowanie za mało, jak na możliwości nowoczesnych programów.
Fakturowanie jest czynnością, bez której żadna firma nie może funkcjonować.

Polecamy: Jak założyć własna firmę?

Łatwa dostępność narzędzi, pozwalających ułatwić ten aspekt prowadzenia przedsiębiorstwa, ma duże znaczenie. Wybór zapewniający wygodę i bezpieczeństwo, a jednocześnie korzystny dla firmowego budżetu to najlepszy wybór, o czym z pewnością przyjdzie się wielokrotnie przekonać.

Autor: Natalia Niebielska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA