REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

10 mitów na temat pozycjonowania

Subskrybuj nas na Youtube
10 mitów na temat pozycjonowania /fot.Shutterstock
10 mitów na temat pozycjonowania /fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sukces strony internetowej zależy od właściwego wypozycjonowania jej w Internecie. Do tej pory powstało wiele mitów mówiących, jak sobie z tym skutecznie poradzić. Zebraliśmy 10 najpopularniejszych i podpowiadamy, czego się wystrzegać, aby uniknąć kary w postaci zepchnięcia strony na niższe pozycje w SERP.

1. Gęstość słów kluczowych ma znaczenie

Jest to stosunek użytych w treści fraz kluczowych podzielonych przez całkowitą liczbę słów i pomnożonych przez 100. W latach 2010-2016 copywriterzy przestrzegali reguły mówiącej o gęstości słów kluczowych nieprzekraczającej 3%, co miało być gwarantem pojawienia się strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

REKLAMA

Dziś eksperci Google mówią, że gęstość słów kluczowych nie ma żadnego znaczenia. Zamiast się na niej skupiać, stawiają na tekst, który brzmi naturalnie, jest treściwy, pozbawiony błędów stylistycznych i angażuje czytelnika. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego efektu jest chociażby przeczytanie go na głos przed oddaniem klientowi czy umieszczeniem na stronie.

Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Podatki i prawo gospodarcze. Pakiet 5 ebooków

2. Pozycjonowanie jest usługą jednorazową

REKLAMA

Każdy właściciel strony internetowej marzy o tym, żeby pojawiła się na szczycie wyników wyszukiwania albo chociażby w top 10. Kiedy już to marzenie się ziści, odnosi się wrażenie, że cel został osiągnięty i można przysłowiowo osiąść na laurach i nie podejmować więcej żadnych działań.

Jest to nieprawda, ponieważ pozycjonowanie to nieustanne działanie w kierunku budowania autorytetu swojej marki poprzez chociażby regularne dodawanie wysokiej jakości contentu. Dotarcie do pierwszych wyników jest miłą konsekwencją tych działań, należy jednak pracować dalej, żeby tę pozycję utrzymać. Konkurencja nie śpi i wykorzysta każdą bierność na swoją korzyść.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Media społecznościowe pomagają osiągnąć wyższą pozycję

Na pewno warto mieć profil zawodowy w kilku mediach społecznościowych, żeby na bieżąco informować o swojej działalności, tym samym zwiększając szanse na pozyskanie nowych klientów. Jednak social media nie pomoże bezpośrednio w wywindowaniu witryny na najwyższe pozycje. Warto skupić się natomiast na działaniach pośrednich, które mogą się do tego przyczynić.

Przede wszystkim należy w dalszym ciągu być aktywnym w mediach społecznościowych. Wśród wszystkich osób, które codziennie goszczą chociażby na Facebooku może znaleźć się autor strony będącej autorytetem w konkretnej niszy. Jeśli taki ktoś zainteresuje się danym wpisem na profilu, istnieją szanse na zamieszczenie backlinka z atrybutem dofollow na jego stronie. A skoro ekspert odsyła dalej, to na pewno ma ku temu powód.

4. Linkowanie do innych serwisów osłabia siłę pozycjonowania

REKLAMA

Można pokusić się o stwierdzenie, że skoro linkujemy z tekstu do innych serwisów, niejako moc pozycjonowania jest „przekazywana” do innej strony. Choć na pewno serwis linkowany na tym skorzysta, nie oznacza to, że pozycja strony, z której następuje przekierowanie, zostanie osłabiona.

Jak już pisaliśmy wcześniej, pozycjonowanie opiera się na wysokiej jakości contencie. Linkowanie też się do niego zalicza, pod warunkiem, że serwis linkowany zawiera treści uważane przez boty Google jako wysokowartościowe. To działanie ma również pozytywny wpływ na serwis źródłowy, ponieważ powołuje się na inny, mający ustalony autorytet.

5. Częste posty są korzystne dla strony

W marketingu internetowym utarło się angielskie hasło „content is king” (treść króluje). Jest ono jak najbardziej prawdziwe, natomiast łatwo wpaść w pułapkę błędnej interpretacji. Z jednej strony może wskazywać na dużą ilość publikacji o niskiej jakości, ale z drugiej oznacza również, a raczej przede wszystkim, mniej postów, za to bardziej docenianych w środowiskach eksperckich.

Jakość, a nie ilość - mówią o tym marketingowcy i eksperci Google. A co za tym idzie, boty również się z tym liczą. Choć to zrozumiałe, wysoka jakość przynosi więcej korzyści, np. nagradzając witrynę wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania czy lepszym wskaźnikiem Page Rank. Ale trzeba też pamiętać, że za niską jakość postów strona może zostać ukarana.

6. Pozycja w wynikach wyszukiwania jest stała

Podobnie do punktu 2, w którym pisaliśmy, że pozycjonowanie nie jest usługą jednorazową, pozycja w top 10 wyników wcale nie jest pewna. Wystarczy, że konkurencja wdroży odpowiednie strategie pozycjonowania, żeby po jakimś czasie zepchnąć daną stronę z pierwszej pozycji na niższe. Zobaczenie strony w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania daje satysfakcję, ale nie wolno na tym poprzestawać.

Łatwo wyciągnąć błędny wniosek, że skoro danej firmie udało się uzyskać konkretną pozycję w SERP, to musi tak być i inni nie mają żadnych szans. To nie ma racji bytu. Warunki, które należy spełnić, aby dostać się na szczyt i utrzymać, regularnie się zmieniają. Co za tym idzie, należy przedsięwziąć odpowiednie kroki, żeby jak najdłużej na tym szczycie pozostać.

7. Domena typu Exact Match (EMD) gwarantuje sukces

Ten rodzaj domeny zawiera w sobie słowa kluczowe, po których można wyszukać konkretną stronę w Internecie. Generalnie, to dobry krok, ponieważ boty Google są automatycznie nakierowywane na dany serwis. Niegdyś mógł on liczyć na dosyć liczne odwiedziny, co dawało wymierne rezultaty. Do 2012 roku takie adresy miały ułatwioną drogę na szczyt.

Dlaczego do 2012 roku? Wtedy właśnie miała miejsce aktualizacja Exact Match Domain Update, w wyniku której roboty Google, poza adresem URL, zaczęły sprawdzać zawartość strony i odpowiednio ją oceniać. Jeśli więc strona z adresem typu EMD zawiera content niskiej jakości, zostanie uznana jako mało treściwa i ostatecznie zepchnięta na dalsze strony wyników.

8. Im więcej linków, tym lepiej

Linkowanie jest bardzo pomocne w pozycjonowaniu każdej strony. Nie dość, że dodajemy treść w postaci odniesienia do innej witryny, która może być autorytetem w danej niszy, to w dodatku generujemy ruch. Ponadto, w ramach dżentelmeńskiej umowy można liczyć na backlinki z atrybutem dofollow, co daje same korzyści.

Warto jednak pamiętać, że link building musi być umiejętnie wdrażany. Zbyt wiele linków może zostać zinterpretowane jako spam, co grozi karą. Ponadto, pod niektórymi linkami może kryć się content niskiej jakości, co boty Google szybko wykryją. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, warto powoływać się na sprawdzone źródła.

9. Google Ads pozytywnie wpływa na pozycje

Płatne kampanie reklamowe wydają się dobrym pomysłem na zwiększenie popularności danej strony. I jest, ale tylko na początku, jeśli serwis powstał stosunkowo niedawno. Daje to wymierne korzyści, jak na przykład liczba odwiedzin czy stopniowe budowanie marki. Ale czy faktycznie idzie to w parze z pozycjonowaniem?

Nie do końca. Z reklamami jest jak z telefonem na kartę. Możesz dzwonić i wysyłać SMSy tak długo, jak będziesz zasilał swoje konto. Korzyści są uzależnione od budżetu. Kiedy się skończy albo zapadnie decyzja o zaprzestaniu korzystania z takiej kampanii, serwis automatycznie znika z wyników. Skuteczną alternatywą jest wdrożenie odpowiedniej strategii pozycjonowania.

10. Pozycjonowanie jest równoznaczne z SEO

Każdy właściciel strony internetowej prędzej czy później napotka te dwa pojęcia. Choć używane naprzemiennie, są one całkowicie różne. SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, obejmuje liczne działania na samej stronie, np. unikalna treść czy edycja kodu. Dzięki nim boty Google znajdą taką witrynę szybciej, co będzie miało przełożenie na pozycjonowanie.

Autorka: Jessica Surdel

Z zawodu tłumacz specjalistyczny, obecnie członek wspaniałej załogi MiroMind. Swoją pasję do pisania połączyła z pracą i dziś specjalizuje się w tworzeniu zoptymalizowanych tekstów na temat ekonomii, finansów, reklamy, marketingu cyfrowego i social media. Entuzjastka technologicznych nowości i podróży.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA