REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google
Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie bardzo często podnoszona jest kwestia bezpieczeństwa danych w internecie. Bardzo słusznie, ponieważ spora część informacji, przesyłanych, przetwarzanych i magazynowanych przy użyciu sieci to tzw. informacje poufne lub wrażliwe, których utrata może narazić na przykre konsekwencje zarówno ich właściciela jak i administratora. Jednym z narzędzi, zwiększających bezpieczeństwo internetowych operacji są certyfikaty SSL, które to nie tylko minimalizują ryzyko utraty wrażliwych danych, ale także mają wpływ na pozycjonowanie stron www w najpopularniejszej w świecie wyszukiwarce Google. Jaki? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa informacji przesyłanych drogą internetową. Zabezpiecza on dane przesyłane podczas używania stron www poprzez ich zaszyfrowanie, dzięki czemu ich przejęcie przez nieuprawnione podmioty staje się znacząco utrudnione.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która ma za zadanie zwiększenie widoczności tychże stron. Dzięki niemu, po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych, dana strona, zawierająca owe słowa, pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza bądź jedna z pierwszych, dzięki czemu istnieje większa szansa, że użytkownik wejdzie właśnie na nią, a nie na jej konkurentki z dalszych pozycji. 

Wpływ Certyfikatu SSL na pozycjonowanie w Google

REKLAMA

Spośród przeszło 200 czynników mających wpływ na kolejność wyświetlania się w przeglądarce poszukiwanych stron (jak np. właściwie przygotowany szablon, odpowiednia ilość odnośników z zewnętrznych stron, słowa kluczowe, itp.), bardzo ważne miejsce w polityce Google ma kwestia bezpieczeństwa.

Wynika to z założeń projektu „HTTPS everywhere” (którego początek sięga 2014 roku), wyraźnie mówiącego o tym, że właścicielom przeglądarki bardzo zależy aby docelowo wszystkie strony odwiedzane za jej pośrednictwem były zabezpieczane protokołami SSL (oznaczenie HTTPS – litera „S” oznacza „secured”, czyli zabezpieczony – w odróżnieniu od HTTP mówi o tym, że na tej konkretnej stronie działają certyfikaty SSL).

Pozycja w Google, to już nie tylko słowa kluczowe

REKLAMA

W myśl postanowień swojej polityki, pozycjonując strony, Google będzie kierować się nie tylko takimi czynnikami jak słowa kluczowe i odpowiednie formułowanie zapytań. Stworzony przez jego twórców algorytm będzie także zwracał uwagę właśnie na kwestie bezpieczeństwa, wyszukując a następnie wyświetlając na najwyższych pozycjach te strony, które rozpozna jako odpowiednio zabezpieczone (szyfrowane). Tak więc strony oznaczone jako HTTPS, będą miały największe szanse na bycie lepiej widocznymi od swoich konkurentek. Taka polityka wymusi ponadto na właścicielach jeszcze niezabezpieczonych stron zakup odpowiednich certyfikatów SSL, w celu nawiązania walki z tymi, którzy na taki krok już się zdecydowali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Google oficjalnie informuje, że zabezpieczone strony będą premiowane, natomiast te bez właściwych certyfikatów mogą ponieść konsekwencje, początkowo w postaci wyświetlania się na dalekich pozycjach, a w efekcie końcowym, nawet całkowitego pominięcia w procesie wyszukiwania.

Skuteczność polityki bezpieczeństwa i jego wpływu na pozycjonowanie stron potwierdzają badania firmy Backlinko (już z roku 2016), przedstawiające wyraźną zależność pomiędzy posiadaniem przez strony www certyfikatów SSL, a ich wyświetlaniem się na pierwszych pozycjach (spośród stron oznaczonych jako HTTPS, ok. 26% znalazło się na dwóch pierwszych pozycjach wyszukiwania).

Google ostrzeże przed stroną bez certyfikatu SSL

Certyfikaty SSL mogą wpłynąć na widoczność stron w jeszcze jeden sposób: kiedy wyszukiwarka rozpozna dana stronę jako niezabezpieczoną, ostrzeże o tym fakcie potencjalnego użytkownika wyświetlając odpowiedni komunikat i utrudniając wejście na owa stronę; a to może bardzo szybko zniechęcić potencjalnego odwiedzającego.

Certyfikat SSL w KRU.PL

Jeśli prowadzisz biznes w internecie szczerze doradzamy instalacje certyfikatu SSL na stronie www. Nasi specjaliści są stale dostępni i odpowiedzą na Twoje pytania oraz pomogą z instalacją. Ofertę certyfikatów SSL możesz zobaczyć tutaj: https://www.kru.pl/ssl.php

B.Fuchs - KRU.PL

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA