REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google
Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie bardzo często podnoszona jest kwestia bezpieczeństwa danych w internecie. Bardzo słusznie, ponieważ spora część informacji, przesyłanych, przetwarzanych i magazynowanych przy użyciu sieci to tzw. informacje poufne lub wrażliwe, których utrata może narazić na przykre konsekwencje zarówno ich właściciela jak i administratora. Jednym z narzędzi, zwiększających bezpieczeństwo internetowych operacji są certyfikaty SSL, które to nie tylko minimalizują ryzyko utraty wrażliwych danych, ale także mają wpływ na pozycjonowanie stron www w najpopularniejszej w świecie wyszukiwarce Google. Jaki? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa informacji przesyłanych drogą internetową. Zabezpiecza on dane przesyłane podczas używania stron www poprzez ich zaszyfrowanie, dzięki czemu ich przejęcie przez nieuprawnione podmioty staje się znacząco utrudnione.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która ma za zadanie zwiększenie widoczności tychże stron. Dzięki niemu, po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych, dana strona, zawierająca owe słowa, pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza bądź jedna z pierwszych, dzięki czemu istnieje większa szansa, że użytkownik wejdzie właśnie na nią, a nie na jej konkurentki z dalszych pozycji. 

Wpływ Certyfikatu SSL na pozycjonowanie w Google

REKLAMA

Spośród przeszło 200 czynników mających wpływ na kolejność wyświetlania się w przeglądarce poszukiwanych stron (jak np. właściwie przygotowany szablon, odpowiednia ilość odnośników z zewnętrznych stron, słowa kluczowe, itp.), bardzo ważne miejsce w polityce Google ma kwestia bezpieczeństwa.

Wynika to z założeń projektu „HTTPS everywhere” (którego początek sięga 2014 roku), wyraźnie mówiącego o tym, że właścicielom przeglądarki bardzo zależy aby docelowo wszystkie strony odwiedzane za jej pośrednictwem były zabezpieczane protokołami SSL (oznaczenie HTTPS – litera „S” oznacza „secured”, czyli zabezpieczony – w odróżnieniu od HTTP mówi o tym, że na tej konkretnej stronie działają certyfikaty SSL).

Pozycja w Google, to już nie tylko słowa kluczowe

REKLAMA

W myśl postanowień swojej polityki, pozycjonując strony, Google będzie kierować się nie tylko takimi czynnikami jak słowa kluczowe i odpowiednie formułowanie zapytań. Stworzony przez jego twórców algorytm będzie także zwracał uwagę właśnie na kwestie bezpieczeństwa, wyszukując a następnie wyświetlając na najwyższych pozycjach te strony, które rozpozna jako odpowiednio zabezpieczone (szyfrowane). Tak więc strony oznaczone jako HTTPS, będą miały największe szanse na bycie lepiej widocznymi od swoich konkurentek. Taka polityka wymusi ponadto na właścicielach jeszcze niezabezpieczonych stron zakup odpowiednich certyfikatów SSL, w celu nawiązania walki z tymi, którzy na taki krok już się zdecydowali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Google oficjalnie informuje, że zabezpieczone strony będą premiowane, natomiast te bez właściwych certyfikatów mogą ponieść konsekwencje, początkowo w postaci wyświetlania się na dalekich pozycjach, a w efekcie końcowym, nawet całkowitego pominięcia w procesie wyszukiwania.

Skuteczność polityki bezpieczeństwa i jego wpływu na pozycjonowanie stron potwierdzają badania firmy Backlinko (już z roku 2016), przedstawiające wyraźną zależność pomiędzy posiadaniem przez strony www certyfikatów SSL, a ich wyświetlaniem się na pierwszych pozycjach (spośród stron oznaczonych jako HTTPS, ok. 26% znalazło się na dwóch pierwszych pozycjach wyszukiwania).

Google ostrzeże przed stroną bez certyfikatu SSL

Certyfikaty SSL mogą wpłynąć na widoczność stron w jeszcze jeden sposób: kiedy wyszukiwarka rozpozna dana stronę jako niezabezpieczoną, ostrzeże o tym fakcie potencjalnego użytkownika wyświetlając odpowiedni komunikat i utrudniając wejście na owa stronę; a to może bardzo szybko zniechęcić potencjalnego odwiedzającego.

Certyfikat SSL w KRU.PL

Jeśli prowadzisz biznes w internecie szczerze doradzamy instalacje certyfikatu SSL na stronie www. Nasi specjaliści są stale dostępni i odpowiedzą na Twoje pytania oraz pomogą z instalacją. Ofertę certyfikatów SSL możesz zobaczyć tutaj: https://www.kru.pl/ssl.php

B.Fuchs - KRU.PL

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA