| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google

Współcześnie bardzo często podnoszona jest kwestia bezpieczeństwa danych w internecie. Bardzo słusznie, ponieważ spora część informacji, przesyłanych, przetwarzanych i magazynowanych przy użyciu sieci to tzw. informacje poufne lub wrażliwe, których utrata może narazić na przykre konsekwencje zarówno ich właściciela jak i administratora. Jednym z narzędzi, zwiększających bezpieczeństwo internetowych operacji są certyfikaty SSL, które to nie tylko minimalizują ryzyko utraty wrażliwych danych, ale także mają wpływ na pozycjonowanie stron www w najpopularniejszej w świecie wyszukiwarce Google. Jaki? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa informacji przesyłanych drogą internetową. Zabezpiecza on dane przesyłane podczas używania stron www poprzez ich zaszyfrowanie, dzięki czemu ich przejęcie przez nieuprawnione podmioty staje się znacząco utrudnione.

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która ma za zadanie zwiększenie widoczności tychże stron. Dzięki niemu, po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych, dana strona, zawierająca owe słowa, pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza bądź jedna z pierwszych, dzięki czemu istnieje większa szansa, że użytkownik wejdzie właśnie na nią, a nie na jej konkurentki z dalszych pozycji. 

Wpływ Certyfikatu SSL na pozycjonowanie w Google

Spośród przeszło 200 czynników mających wpływ na kolejność wyświetlania się w przeglądarce poszukiwanych stron (jak np. właściwie przygotowany szablon, odpowiednia ilość odnośników z zewnętrznych stron, słowa kluczowe, itp.), bardzo ważne miejsce w polityce Google ma kwestia bezpieczeństwa.

Wynika to z założeń projektu „HTTPS everywhere” (którego początek sięga 2014 roku), wyraźnie mówiącego o tym, że właścicielom przeglądarki bardzo zależy aby docelowo wszystkie strony odwiedzane za jej pośrednictwem były zabezpieczane protokołami SSL (oznaczenie HTTPS – litera „S” oznacza „secured”, czyli zabezpieczony – w odróżnieniu od HTTP mówi o tym, że na tej konkretnej stronie działają certyfikaty SSL).

Pozycja w Google, to już nie tylko słowa kluczowe

W myśl postanowień swojej polityki, pozycjonując strony, Google będzie kierować się nie tylko takimi czynnikami jak słowa kluczowe i odpowiednie formułowanie zapytań. Stworzony przez jego twórców algorytm będzie także zwracał uwagę właśnie na kwestie bezpieczeństwa, wyszukując a następnie wyświetlając na najwyższych pozycjach te strony, które rozpozna jako odpowiednio zabezpieczone (szyfrowane). Tak więc strony oznaczone jako HTTPS, będą miały największe szanse na bycie lepiej widocznymi od swoich konkurentek. Taka polityka wymusi ponadto na właścicielach jeszcze niezabezpieczonych stron zakup odpowiednich certyfikatów SSL, w celu nawiązania walki z tymi, którzy na taki krok już się zdecydowali.

Google oficjalnie informuje, że zabezpieczone strony będą premiowane, natomiast te bez właściwych certyfikatów mogą ponieść konsekwencje, początkowo w postaci wyświetlania się na dalekich pozycjach, a w efekcie końcowym, nawet całkowitego pominięcia w procesie wyszukiwania.

Skuteczność polityki bezpieczeństwa i jego wpływu na pozycjonowanie stron potwierdzają badania firmy Backlinko (już z roku 2016), przedstawiające wyraźną zależność pomiędzy posiadaniem przez strony www certyfikatów SSL, a ich wyświetlaniem się na pierwszych pozycjach (spośród stron oznaczonych jako HTTPS, ok. 26% znalazło się na dwóch pierwszych pozycjach wyszukiwania).

Google ostrzeże przed stroną bez certyfikatu SSL

Certyfikaty SSL mogą wpłynąć na widoczność stron w jeszcze jeden sposób: kiedy wyszukiwarka rozpozna dana stronę jako niezabezpieczoną, ostrzeże o tym fakcie potencjalnego użytkownika wyświetlając odpowiedni komunikat i utrudniając wejście na owa stronę; a to może bardzo szybko zniechęcić potencjalnego odwiedzającego.

Certyfikat SSL w KRU.PL

Jeśli prowadzisz biznes w internecie szczerze doradzamy instalacje certyfikatu SSL na stronie www. Nasi specjaliści są stale dostępni i odpowiedzą na Twoje pytania oraz pomogą z instalacją. Ofertę certyfikatów SSL możesz zobaczyć tutaj: https://www.kru.pl/ssl.php

B.Fuchs - KRU.PL

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Starowicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »