REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Inwestujemy w stronę WWW
Inwestujemy w stronę WWW

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że firmowa strona internetowa to jedna z form reklamy w Internecie? Strona WWW ma również funkcje sprzedażowe, jak i brandingowe. Ile zatem trwa stworzenie takie strony oraz jakie koszty możemy ponieść?  Czy taka inwestycja w stronę firmową przyniesie nam realne zyski? Na te i inne pytania odpowiedzi udzieli ekspert e-marketingu.

REKLAMA

Profesjonalnie przygotowana strona WWW przynosi zyski nie tylko finansowe, ale także wizerunkowe. Przede wszystkim przynosi oszczędności, płynące z ograniczenia obciążenia w zakresie tradycyjnych form kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełne informacje na temat oferty firmy na jej stronie internetowej, nie będzie kierował pytań w tej sprawie do pracowników. Jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników działu odpowiedzialnego za obsługę klienta.

REKLAMA

Oferta zamieszczona na stronach internetowych firmy może w znacznym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt przygotowania oraz wydruku książeczek, ulotek oraz folderów reklamowych jest wciąż wysoki, podczas gdy cena prezentacji na stronie WWW jest niewielka, równa kosztowi przygotowania witryny. Widoczna jest także różnica w kosztach aktualizacji poszczególnych materiałów promocyjnych – aktualizacja strony WWW to drobny wydatek i niewielki nakład pracy, przygotowanie i wydruk nowych materiałów jest znacznie bardziej kosztowne. Ponadto z treścią firmowej witryny internetowej może zapoznać się nieograniczona liczba osób, bez ponoszenia kosztów związanych z kolportażem materiałów.

Przeczytaj także: Jak powstają banery reklamowe

Wszelkie działania przedsiębiorstwa na polu e-marketingu wymagają posiadania strony WWW. Kliknięcie w reklamę emitowaną w Internecie (np. billboard, baner, pop-under) powoduje przeniesienie klienta na stronę internetową promowanej firmy. Promocja przedsiębiorstwa w Sieci powinna być więc poprzedzona przygotowaniem profesjonalnego serwisu. Firma powinna zadbać o to, by znalazły się w nim wszelkie konieczne informacje na temat firmy, jej historia, pełna oferta, zdjęcia podkreślające atrakcyjność produktów, czy też schematy realizacji usług. Niezmiernie ważna jest stabilność działania firmowej witryny, gdyż przekłada się ona na dostępność informacji na niej zawartych dla klienta. Bezawaryjnie działająca strona WWW pozwala klientom na szybkie i sprawne zapoznanie się z jej treścią. Połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Internecie z profesjonalnie przygotowaną i bezawaryjną stroną WWW jest gwarancją sukcesu w promocji firmy w Sieci.

Jaki koszt przygotowania?

REKLAMA

Koszt strony WWW zależny jest od sposobu jej przygotowania. Projektowanie serwisu samodzielnie przez firmę, wiąże się z kosztami związanymi z pracą personelu (nie tylko grafików komputerowych, czy też programistów, ale także osób odpowiedzialnych za działania marketingowe firmy, testerów i administratorów) oraz kosztami stałymi (takimi jak opłata za energię elektryczną, zakup i eksploatacja sprzętu komputerowego, zakup oprogramowania). Kolejne opłaty, które należy wliczyć w koszt przygotowania strony to zakup zdjęć, grafik oraz animacji (np. prezentacji video lub flash). Przedsiębiorstwo powinno także przewidzieć w swoim budżecie odpowiednie kwoty, które w kolejnych latach po stworzeniu strony WWW, będzie trzeba przeznaczyć na administrację serwisem, jego aktualizacje i modernizacje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, może zlecić je agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Cena stworzenia witryny przez agencję jest zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Jednak agencja w sposób profesjonalny przygotuje firmową stronę WWW, zadba o jej spójność wizualną i merytoryczną, wykona go zgodnie z wytycznymi i oczekiwaniami firmy. Gdy jednak firma chce szybko i tanio przygotować serwis np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, powinna rozważyć inne sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt?

Jednym z najtańszych i najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej strony WWW jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o materiały własne (logo, grafiki, teksty). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektórzy usługodawcy umożliwiają zakup projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Model abonamentowy umożliwia posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym przedsiębiorstwo płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych firm.

Jakie realne koszty?

Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych firma zapłaci za przygotowanie strony internetowej przez agencję interaktywną. Zakup strony w modelu abonamentowym to zazwyczaj koszt kilkuset złotych rocznie. Bez względu na to, w jakim modelu firma zakupi stronę internetową, kwota inwestycji w firmowy serwis jest nieporównywalnie niższa od kosztów, które wiążą się z innymi formami promocji. Emisja reklam w Internecie, telewizji czy radiu to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Niewątpliwym plusem reklamy w Internecie jest wysoka mierzalność jej efektywności. Statystyki odwiedzalności serwisu internetowego pokazują zainteresowanie Internautów ofertą firmy, a zamówienia składane za jej pośrednictwem przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. Wiedza na temat zainteresowania Internautów poszczególnymi elementami serwisu (np. konkretnymi podstronami, grafikami) jest przydatna podczas optymalizacji firmowej strony WWW.

Wprowadzenie modyfikacji na podstawie statystyk, pozwala na zmianę strony w taki sposób, by przyciągała większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami, czyli potencjalnymi klientami firmy.

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA