REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

NetArt
Inwestujemy w stronę WWW
Inwestujemy w stronę WWW

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że firmowa strona internetowa to jedna z form reklamy w Internecie? Strona WWW ma również funkcje sprzedażowe, jak i brandingowe. Ile zatem trwa stworzenie takie strony oraz jakie koszty możemy ponieść?  Czy taka inwestycja w stronę firmową przyniesie nam realne zyski? Na te i inne pytania odpowiedzi udzieli ekspert e-marketingu.

REKLAMA

Profesjonalnie przygotowana strona WWW przynosi zyski nie tylko finansowe, ale także wizerunkowe. Przede wszystkim przynosi oszczędności, płynące z ograniczenia obciążenia w zakresie tradycyjnych form kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełne informacje na temat oferty firmy na jej stronie internetowej, nie będzie kierował pytań w tej sprawie do pracowników. Jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników działu odpowiedzialnego za obsługę klienta.

REKLAMA

Oferta zamieszczona na stronach internetowych firmy może w znacznym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt przygotowania oraz wydruku książeczek, ulotek oraz folderów reklamowych jest wciąż wysoki, podczas gdy cena prezentacji na stronie WWW jest niewielka, równa kosztowi przygotowania witryny. Widoczna jest także różnica w kosztach aktualizacji poszczególnych materiałów promocyjnych – aktualizacja strony WWW to drobny wydatek i niewielki nakład pracy, przygotowanie i wydruk nowych materiałów jest znacznie bardziej kosztowne. Ponadto z treścią firmowej witryny internetowej może zapoznać się nieograniczona liczba osób, bez ponoszenia kosztów związanych z kolportażem materiałów.

Przeczytaj także: Jak powstają banery reklamowe

Wszelkie działania przedsiębiorstwa na polu e-marketingu wymagają posiadania strony WWW. Kliknięcie w reklamę emitowaną w Internecie (np. billboard, baner, pop-under) powoduje przeniesienie klienta na stronę internetową promowanej firmy. Promocja przedsiębiorstwa w Sieci powinna być więc poprzedzona przygotowaniem profesjonalnego serwisu. Firma powinna zadbać o to, by znalazły się w nim wszelkie konieczne informacje na temat firmy, jej historia, pełna oferta, zdjęcia podkreślające atrakcyjność produktów, czy też schematy realizacji usług. Niezmiernie ważna jest stabilność działania firmowej witryny, gdyż przekłada się ona na dostępność informacji na niej zawartych dla klienta. Bezawaryjnie działająca strona WWW pozwala klientom na szybkie i sprawne zapoznanie się z jej treścią. Połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Internecie z profesjonalnie przygotowaną i bezawaryjną stroną WWW jest gwarancją sukcesu w promocji firmy w Sieci.

Jaki koszt przygotowania?

REKLAMA

Koszt strony WWW zależny jest od sposobu jej przygotowania. Projektowanie serwisu samodzielnie przez firmę, wiąże się z kosztami związanymi z pracą personelu (nie tylko grafików komputerowych, czy też programistów, ale także osób odpowiedzialnych za działania marketingowe firmy, testerów i administratorów) oraz kosztami stałymi (takimi jak opłata za energię elektryczną, zakup i eksploatacja sprzętu komputerowego, zakup oprogramowania). Kolejne opłaty, które należy wliczyć w koszt przygotowania strony to zakup zdjęć, grafik oraz animacji (np. prezentacji video lub flash). Przedsiębiorstwo powinno także przewidzieć w swoim budżecie odpowiednie kwoty, które w kolejnych latach po stworzeniu strony WWW, będzie trzeba przeznaczyć na administrację serwisem, jego aktualizacje i modernizacje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, może zlecić je agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Cena stworzenia witryny przez agencję jest zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Jednak agencja w sposób profesjonalny przygotuje firmową stronę WWW, zadba o jej spójność wizualną i merytoryczną, wykona go zgodnie z wytycznymi i oczekiwaniami firmy. Gdy jednak firma chce szybko i tanio przygotować serwis np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, powinna rozważyć inne sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt?

Jednym z najtańszych i najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej strony WWW jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o materiały własne (logo, grafiki, teksty). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektórzy usługodawcy umożliwiają zakup projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Model abonamentowy umożliwia posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym przedsiębiorstwo płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych firm.

Jakie realne koszty?

Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych firma zapłaci za przygotowanie strony internetowej przez agencję interaktywną. Zakup strony w modelu abonamentowym to zazwyczaj koszt kilkuset złotych rocznie. Bez względu na to, w jakim modelu firma zakupi stronę internetową, kwota inwestycji w firmowy serwis jest nieporównywalnie niższa od kosztów, które wiążą się z innymi formami promocji. Emisja reklam w Internecie, telewizji czy radiu to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Niewątpliwym plusem reklamy w Internecie jest wysoka mierzalność jej efektywności. Statystyki odwiedzalności serwisu internetowego pokazują zainteresowanie Internautów ofertą firmy, a zamówienia składane za jej pośrednictwem przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. Wiedza na temat zainteresowania Internautów poszczególnymi elementami serwisu (np. konkretnymi podstronami, grafikami) jest przydatna podczas optymalizacji firmowej strony WWW.

Wprowadzenie modyfikacji na podstawie statystyk, pozwala na zmianę strony w taki sposób, by przyciągała większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami, czyli potencjalnymi klientami firmy.

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA