REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

NetArt
Inwestujemy w stronę WWW
Inwestujemy w stronę WWW

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że firmowa strona internetowa to jedna z form reklamy w Internecie? Strona WWW ma również funkcje sprzedażowe, jak i brandingowe. Ile zatem trwa stworzenie takie strony oraz jakie koszty możemy ponieść?  Czy taka inwestycja w stronę firmową przyniesie nam realne zyski? Na te i inne pytania odpowiedzi udzieli ekspert e-marketingu.

REKLAMA

Profesjonalnie przygotowana strona WWW przynosi zyski nie tylko finansowe, ale także wizerunkowe. Przede wszystkim przynosi oszczędności, płynące z ograniczenia obciążenia w zakresie tradycyjnych form kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełne informacje na temat oferty firmy na jej stronie internetowej, nie będzie kierował pytań w tej sprawie do pracowników. Jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników działu odpowiedzialnego za obsługę klienta.

REKLAMA

Oferta zamieszczona na stronach internetowych firmy może w znacznym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt przygotowania oraz wydruku książeczek, ulotek oraz folderów reklamowych jest wciąż wysoki, podczas gdy cena prezentacji na stronie WWW jest niewielka, równa kosztowi przygotowania witryny. Widoczna jest także różnica w kosztach aktualizacji poszczególnych materiałów promocyjnych – aktualizacja strony WWW to drobny wydatek i niewielki nakład pracy, przygotowanie i wydruk nowych materiałów jest znacznie bardziej kosztowne. Ponadto z treścią firmowej witryny internetowej może zapoznać się nieograniczona liczba osób, bez ponoszenia kosztów związanych z kolportażem materiałów.

Przeczytaj także: Jak powstają banery reklamowe

Wszelkie działania przedsiębiorstwa na polu e-marketingu wymagają posiadania strony WWW. Kliknięcie w reklamę emitowaną w Internecie (np. billboard, baner, pop-under) powoduje przeniesienie klienta na stronę internetową promowanej firmy. Promocja przedsiębiorstwa w Sieci powinna być więc poprzedzona przygotowaniem profesjonalnego serwisu. Firma powinna zadbać o to, by znalazły się w nim wszelkie konieczne informacje na temat firmy, jej historia, pełna oferta, zdjęcia podkreślające atrakcyjność produktów, czy też schematy realizacji usług. Niezmiernie ważna jest stabilność działania firmowej witryny, gdyż przekłada się ona na dostępność informacji na niej zawartych dla klienta. Bezawaryjnie działająca strona WWW pozwala klientom na szybkie i sprawne zapoznanie się z jej treścią. Połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Internecie z profesjonalnie przygotowaną i bezawaryjną stroną WWW jest gwarancją sukcesu w promocji firmy w Sieci.

Jaki koszt przygotowania?

REKLAMA

Koszt strony WWW zależny jest od sposobu jej przygotowania. Projektowanie serwisu samodzielnie przez firmę, wiąże się z kosztami związanymi z pracą personelu (nie tylko grafików komputerowych, czy też programistów, ale także osób odpowiedzialnych za działania marketingowe firmy, testerów i administratorów) oraz kosztami stałymi (takimi jak opłata za energię elektryczną, zakup i eksploatacja sprzętu komputerowego, zakup oprogramowania). Kolejne opłaty, które należy wliczyć w koszt przygotowania strony to zakup zdjęć, grafik oraz animacji (np. prezentacji video lub flash). Przedsiębiorstwo powinno także przewidzieć w swoim budżecie odpowiednie kwoty, które w kolejnych latach po stworzeniu strony WWW, będzie trzeba przeznaczyć na administrację serwisem, jego aktualizacje i modernizacje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, może zlecić je agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Cena stworzenia witryny przez agencję jest zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Jednak agencja w sposób profesjonalny przygotuje firmową stronę WWW, zadba o jej spójność wizualną i merytoryczną, wykona go zgodnie z wytycznymi i oczekiwaniami firmy. Gdy jednak firma chce szybko i tanio przygotować serwis np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, powinna rozważyć inne sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt?

Jednym z najtańszych i najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej strony WWW jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o materiały własne (logo, grafiki, teksty). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektórzy usługodawcy umożliwiają zakup projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Model abonamentowy umożliwia posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym przedsiębiorstwo płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych firm.

Jakie realne koszty?

Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych firma zapłaci za przygotowanie strony internetowej przez agencję interaktywną. Zakup strony w modelu abonamentowym to zazwyczaj koszt kilkuset złotych rocznie. Bez względu na to, w jakim modelu firma zakupi stronę internetową, kwota inwestycji w firmowy serwis jest nieporównywalnie niższa od kosztów, które wiążą się z innymi formami promocji. Emisja reklam w Internecie, telewizji czy radiu to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Niewątpliwym plusem reklamy w Internecie jest wysoka mierzalność jej efektywności. Statystyki odwiedzalności serwisu internetowego pokazują zainteresowanie Internautów ofertą firmy, a zamówienia składane za jej pośrednictwem przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. Wiedza na temat zainteresowania Internautów poszczególnymi elementami serwisu (np. konkretnymi podstronami, grafikami) jest przydatna podczas optymalizacji firmowej strony WWW.

Wprowadzenie modyfikacji na podstawie statystyk, pozwala na zmianę strony w taki sposób, by przyciągała większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami, czyli potencjalnymi klientami firmy.

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA