REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak powstają banery reklamowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International

REKLAMA

REKLAMA

Widzimy je zawieszone na ogrodzeniach, ścianach, rozpięte na specjalnie zespawanych stelażach, przypięte za pomocą rzepa do ścian powietrznych zwanych z angielskiego airwallami [czytaj: erłolami]. Czy zastanawialiście się, drodzy czytelnicy, jak powstaje taka zadrukowana kolorowa płachta materiału? Ten artykuł opisuje od kuchni proces produkcji takiego właśnie banera.

Drukarnia wielkoformatowa

REKLAMA

REKLAMA

Mówi się o niej także drukarnia solwentowa. W niej powstaje baner reklamowy. W drukarni wielkoformatowej znajdują się maszyny drukujące zwane ploterami solwentowymi.

Ploter solwentowy jest to duża drukarka atramentowa, która zamiast tuszem drukuje kolorowym rozpuszczalnikiem. Ploter posiada głowicę, która rozprowadza farbę wszerz powierzchni przeznaczonej do zadrukowania. Ploter potrafi drukować na następujących rodzajach podłoży: w przypadku banera jest to tkanina zrobiona z PVC (polichlorek winylu) w dotyku przypominająca grubą ceratę; ploter potrafi także drukować na papierze, folii samoprzylepnej, tkaninie flagowej i na np. tkaninie poliestrowej (taki cieniutki plastik).

Do produkcji banerów najczęściej wykorzystuje się plotery rolowe, to znaczy że podłoże przed zadrukiem pobierane jest z rolki. Na rolce nawiniętych jest zwyczajowo 25 lub 50 metrów materiału. Plotery można podzielić w zależności od maksymalnej szerokości podłoża, na którym drukują. I tak mamy plotery o szerokości 160, 320 i 500 cm.

REKLAMA

Polecamy: Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Druk solwentowy

Załóżmy, że produkujemy baner reklamowy o wymiarach 150 x 450 cm. Co robi drukarz solwentowy? Po pierwsze włącza ploter i zakłada rolkę podłoża. Szerokość rolki? Brawo! 160 cm. Podłoże służące do druku banera nazywa się w żargonie drukarzy… banerem. Mawia się: dziś drukujemy na banerze lub dziś drukujemy banery. Po rozpoczęciu druku głowica przesuwa się w prawo i w lewo nanosząc rozpuszczalnik, a specjalny mechanizm rozwija systematycznie rolkę coraz bardziej. Zadrukowany baner wysuwa się spod głowicy jak paragon z kasy fiskalnej. Oczywiście trochę wolniej. A wszystkiemu towarzyszy zapach rozpuszczalnika. Gdy baner jest już wydrukowany, drukarz odcina płachtę, pozwala wyschnąć wydrukowi, a następnie rozpoczyna proces jego końcowej obróbki.

Zgrzewanie i oczkowanie

Wydrukowany baner należy przyciąć do odpowiedniej wielkości pozostawiając dookoła od 3 do 5 cm wolnego materiału, który zostanie przygrzany na zakładkę celem wzmocnienia brzegów. Etap ten nosi nazwę - wzmocnienie banera zgrzewem. Zgrzew jest to 3-5 cm zakładka przygrzana do spodniej strony banera za pomocą specjalnego urządzenia zwanego zgrzewarką. Dobrze zrobiony zgrzew jest równy i gładki, nie marszczy się. Na zgrzewie nabijane są metalowe oczka za pomocą oczkownicy lub oczkarki. Oczka służą do późniejszego zamocowania banera. Powinny być tak nabite, aby nie kręciły się na zakładce wokół własnej osi, gdyż wtedy mogą w przyszłości łatwo wypaść, co uniemożliwi zamocowanie banera. Po zgrzaniu i zaoczkowaniu baner jest gotowy do użycia. Jeżeli zamawiasz jedną sztukę, najpewniej otrzymasz baner zwinięty w rulon, a całość będzie owinięta folią strecz.

Tak oto w wielkim skrócie wygląda proces produkcji drukowanego banera reklamowego. Baner reklamowy to efektywna i tania forma promocji stosowana przez małe, średnie i duże firmy. Zachęcam wszystkich do rozważenia tej formy promocji.

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA