REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak powstają banery reklamowe

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International

REKLAMA

REKLAMA

Widzimy je zawieszone na ogrodzeniach, ścianach, rozpięte na specjalnie zespawanych stelażach, przypięte za pomocą rzepa do ścian powietrznych zwanych z angielskiego airwallami [czytaj: erłolami]. Czy zastanawialiście się, drodzy czytelnicy, jak powstaje taka zadrukowana kolorowa płachta materiału? Ten artykuł opisuje od kuchni proces produkcji takiego właśnie banera.

Drukarnia wielkoformatowa

REKLAMA

Mówi się o niej także drukarnia solwentowa. W niej powstaje baner reklamowy. W drukarni wielkoformatowej znajdują się maszyny drukujące zwane ploterami solwentowymi.

REKLAMA

Ploter solwentowy jest to duża drukarka atramentowa, która zamiast tuszem drukuje kolorowym rozpuszczalnikiem. Ploter posiada głowicę, która rozprowadza farbę wszerz powierzchni przeznaczonej do zadrukowania. Ploter potrafi drukować na następujących rodzajach podłoży: w przypadku banera jest to tkanina zrobiona z PVC (polichlorek winylu) w dotyku przypominająca grubą ceratę; ploter potrafi także drukować na papierze, folii samoprzylepnej, tkaninie flagowej i na np. tkaninie poliestrowej (taki cieniutki plastik).

Do produkcji banerów najczęściej wykorzystuje się plotery rolowe, to znaczy że podłoże przed zadrukiem pobierane jest z rolki. Na rolce nawiniętych jest zwyczajowo 25 lub 50 metrów materiału. Plotery można podzielić w zależności od maksymalnej szerokości podłoża, na którym drukują. I tak mamy plotery o szerokości 160, 320 i 500 cm.

Polecamy: Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Druk solwentowy

Załóżmy, że produkujemy baner reklamowy o wymiarach 150 x 450 cm. Co robi drukarz solwentowy? Po pierwsze włącza ploter i zakłada rolkę podłoża. Szerokość rolki? Brawo! 160 cm. Podłoże służące do druku banera nazywa się w żargonie drukarzy… banerem. Mawia się: dziś drukujemy na banerze lub dziś drukujemy banery. Po rozpoczęciu druku głowica przesuwa się w prawo i w lewo nanosząc rozpuszczalnik, a specjalny mechanizm rozwija systematycznie rolkę coraz bardziej. Zadrukowany baner wysuwa się spod głowicy jak paragon z kasy fiskalnej. Oczywiście trochę wolniej. A wszystkiemu towarzyszy zapach rozpuszczalnika. Gdy baner jest już wydrukowany, drukarz odcina płachtę, pozwala wyschnąć wydrukowi, a następnie rozpoczyna proces jego końcowej obróbki.

Zgrzewanie i oczkowanie

REKLAMA

Wydrukowany baner należy przyciąć do odpowiedniej wielkości pozostawiając dookoła od 3 do 5 cm wolnego materiału, który zostanie przygrzany na zakładkę celem wzmocnienia brzegów. Etap ten nosi nazwę - wzmocnienie banera zgrzewem. Zgrzew jest to 3-5 cm zakładka przygrzana do spodniej strony banera za pomocą specjalnego urządzenia zwanego zgrzewarką. Dobrze zrobiony zgrzew jest równy i gładki, nie marszczy się. Na zgrzewie nabijane są metalowe oczka za pomocą oczkownicy lub oczkarki. Oczka służą do późniejszego zamocowania banera. Powinny być tak nabite, aby nie kręciły się na zakładce wokół własnej osi, gdyż wtedy mogą w przyszłości łatwo wypaść, co uniemożliwi zamocowanie banera. Po zgrzaniu i zaoczkowaniu baner jest gotowy do użycia. Jeżeli zamawiasz jedną sztukę, najpewniej otrzymasz baner zwinięty w rulon, a całość będzie owinięta folią strecz.

Tak oto w wielkim skrócie wygląda proces produkcji drukowanego banera reklamowego. Baner reklamowy to efektywna i tania forma promocji stosowana przez małe, średnie i duże firmy. Zachęcam wszystkich do rozważenia tej formy promocji.

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA