REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.

REKLAMA

REKLAMA

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

REKLAMA

To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie sprecyzować i posegregować stawiane sobie cele, posiąść widzę na temat rynku oraz poznać wszelkie zagrożenia czyhające na nasz biznes. Można by powiedzieć, że zakładanie własnej działalności bez sporządzania biznesplanu jest samobójstwem. Niestety znajdują się tacy, którzy uważają, że jeżeli nie musimy się zwracać do instytucji finansowych z prośbą o kredyt, to w zasadzie biznesplan nie jest nam do niczego potrzebny, bądź niejednokrotnie możemy słyszeć głosy na temat skomplikowania tego dokumentu.

REKLAMA

Oczywiście napisanie biznesplanu nie jest równoznaczne z napisaniem listu do przyjaciela, ale nie oznacza to, że do jego stworzenia potrzeba wyspecjalizowanej wiedzy. Dodatkowo na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu. Tego typu rozwiązanie jest wskazane zwłaszcza w przypadku ubiegania się o kredyt. Jednakże w przypadku badań prowadzonych na własne potrzeby nie musimy zwracać szczególnej uwagi na formę, gdyż tylko my będziemy jedynymi odbiorcami.

Zobacz: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Poniżej zamieszczam przykładowy biznesplan sklepu internetowego ze sprzętem fotograficznym.

BIZNESPLAN

Sklep internetowy ze sprzętem fotograficznym

„FOTOWORLD”

Spis treści

• Streszczenie projektu
• Opis inwestycji
• Cele przedsięwzięcia
• Plan marketingowy
• Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)
• Plan awaryjny
• Analiza SWOT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Streszczenie projektu 

Przedmiotem biznesplanu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na założeniu spółki w formie sklepu internetowego pod adresem www.fotoworld.pl zajmującej się handlem oraz dystrybucją sprzętu fotograficznego. Branża fotograficzna jest niezwykle dynamiczną i prężnie rozwijającą się gałęzią elektroniki. Stale wprowadzanym zmianą towarzyszą także regularne obniżki cen w związku z czym ludzie coraz chętniej i częściej dokonują zakupu nowego sprzętu. Pewne doświadczenie na tym rynku zdobyłem już jako student zajmując się drobnym handlem za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Zdecydowałem się na otworzenie sklepu w internecie z uwagi na możliwość znacznego obniżenia kosztów działalności, a tym samym podniesienia stopnia konkurencyjności na rynku.

Opis inwestycji

1. Nazwa firmy: FotoWorld.
2. Forma organizacyjno-prawna: spółka z o.o.
3. Dane firmy: firma FotoWorld powstała w 2011 roku z siedzibą w Warszawie ul. Złota 15, 03-246 Warszawa
4. Dane właściciela: Jan Kowalski urodzony 27.06.1987 w Warszawie

Cele przedsięwzięcia

W pierwszym roku funkcjonowania:
• Utrzymanie się na rynku.
• Wypracowanie wskaźników zyskowności na poziomie co najmniej realistycznej prognozy.
• Wypracowanie standardów działania jako osobny podmiot.

REKLAMA

Od drugiego do piątego roku funkcjonowania:
• Coroczne wypracowywanie rentowności aktywów na poziomie co najmniej 10% oraz marż na sprzedaży w wysokości co najmniej 40%.
• Coroczne przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 500 000 złotych.

Po piątym roku funkcjonowania:
• Wypracowanie wartości przedsiębiorstwa na poziomie co najmniej jednego miliona złotych.
• Przekształcenie spółki w spółkę akcyjną.
• Upublicznienie spółki oraz opcjonalnie uplasowanie jej emisji na giełdzie.

Plan marketingowy

Z uwagi na prowadzenie działalności w sieci nadrzędnym elementem planu marketingowego będą działania pozycjonujące mające na celu utrzymanie możliwie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Dzięki posiadaniu wykształcenia informatycznego wszelkie działania będę podejmował samodzielnie minimalizując w ten sposób koszty marketingowe. Dodatkowo zamierzam dodać sklep do czołowych porównywarek cenowych oraz zamieszczać reklamy w serwisach związanych z tematyką fotograficzną.

Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)

Wariant realny

• Przychody ze sprzedaży 300 000 złotych
• Marża sprzedaży 30%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 40 000 złotych
• Zysk netto 32 400 złotych
• Rentowność aktywów netto 7%

Wariant optymistyczny

• Przychody ze sprzedaży 500 000 złotych
• Marża sprzedaży 50%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 200 000 złotych
• Zysk netto 162 000 złotych
• Rentowność aktywów netto 35%

Wariant pesymistyczny (oparty na założeniu braku jakiekolwiek sprzedaży):

• Przychody ze sprzedaży 0 złotych
• Marża sprzedaży - brak
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Strata brutto 50 000 złotych
• Strata netto przy założeniu brak odliczeń 50 000 złotych
• Rentowność aktywów netto -11%

Polecamy: Jak obliczyć koszty i zyski? - krok po kroku

Plan awaryjny

W wypadku nieosiągnięcia wartości wskaźników na poziomie co najmniej 50% zapisanych w wariancie realistycznym prognozy proponuję plan awaryjny:
• Sprzedaż serwisu internetowego w formie pozbawionej logo oraz innych znaków firmowych oraz ewentualne zaprojektowanie nowego.
• Zainwestowanie środków zgromadzonych na rachunku spółki w spółkę giełdową o wskaźnikach rentowności na poziomie co najmniej opisanych w wariancie realistycznym prognozy.

Analiza SWOT

Silne strony:

• Realizacja indywidualnych życzeń Klientów dotyczących potencjalnych produktów.
• Niekonwencjonalny system zamówień produktów do Firmy oraz tworzenia oferty produktowej.
• Doświadczenie: znajomość rynku, klientów oraz ich potrzeb.
• Osobiste zaangażowanie w branży, pasja w działaniu.
• atrakcyjny graficznie i przyjazny użytkownikowi serwis.

Słabe strony: 

• Duża konkurencja z branży oraz szybko „krzepnący” rynek.
• Mała innowacyjność projektu jako pomysłu na biznes.

Szanse:

• Konsekwentne działanie na rynku oraz umacnianie swojej reputacji i rozpoznawalności wśród Klientów.
• Organizowanie akcji promocyjnych, kampanii reklamowych itp.

Zagrożenia: 

• Rozwój konkurencji.
• Spadające ceny i marże na rynku elektroniki.
• Wzrost popularności sklepów spoza kraju.
• Problemy w komunikacji, transporcie i rozliczeniach na linii dostawcy zewnętrzni – firma.
• Problemy przy realizacji ewentualnych reklamacji.
• Ryzyko kursowe.

Jak widać na powyższym przykładzie stworzenie biznesplanu na własne potrzeby nie musi być wcale aż tak skomplikowaną sprawą. Oczywiście nie zakładam, że owy biznesplan nie jest pozbawiony wad, w końcu nie należę do specjalistów w tej dziedzinie, którzy zajmują się tym zawodowo, jednak mam nadzieję, że udało mi się podkreślić wagę tego dokumentu i przynajmniej w pewnym stopniu przybliżyć jego formę.

Polecamy: Serwis Leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA