reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

Cele przedsięwzięcia

W pierwszym roku funkcjonowania:
• Utrzymanie się na rynku.
• Wypracowanie wskaźników zyskowności na poziomie co najmniej realistycznej prognozy.
• Wypracowanie standardów działania jako osobny podmiot.

Od drugiego do piątego roku funkcjonowania:
• Coroczne wypracowywanie rentowności aktywów na poziomie co najmniej 10% oraz marż na sprzedaży w wysokości co najmniej 40%.
• Coroczne przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 500 000 złotych.

Po piątym roku funkcjonowania:
• Wypracowanie wartości przedsiębiorstwa na poziomie co najmniej jednego miliona złotych.
• Przekształcenie spółki w spółkę akcyjną.
• Upublicznienie spółki oraz opcjonalnie uplasowanie jej emisji na giełdzie.

Plan marketingowy

Z uwagi na prowadzenie działalności w sieci nadrzędnym elementem planu marketingowego będą działania pozycjonujące mające na celu utrzymanie możliwie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Dzięki posiadaniu wykształcenia informatycznego wszelkie działania będę podejmował samodzielnie minimalizując w ten sposób koszty marketingowe. Dodatkowo zamierzam dodać sklep do czołowych porównywarek cenowych oraz zamieszczać reklamy w serwisach związanych z tematyką fotograficzną.

Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)

Wariant realny

• Przychody ze sprzedaży 300 000 złotych
• Marża sprzedaży 30%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 40 000 złotych
• Zysk netto 32 400 złotych
• Rentowność aktywów netto 7%

Wariant optymistyczny

• Przychody ze sprzedaży 500 000 złotych
• Marża sprzedaży 50%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 200 000 złotych
• Zysk netto 162 000 złotych
• Rentowność aktywów netto 35%

Wariant pesymistyczny (oparty na założeniu braku jakiekolwiek sprzedaży):

• Przychody ze sprzedaży 0 złotych
• Marża sprzedaży - brak
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Strata brutto 50 000 złotych
• Strata netto przy założeniu brak odliczeń 50 000 złotych
• Rentowność aktywów netto -11%

Polecamy: Jak obliczyć koszty i zyski? - krok po kroku

Plan awaryjny

W wypadku nieosiągnięcia wartości wskaźników na poziomie co najmniej 50% zapisanych w wariancie realistycznym prognozy proponuję plan awaryjny:
• Sprzedaż serwisu internetowego w formie pozbawionej logo oraz innych znaków firmowych oraz ewentualne zaprojektowanie nowego.
• Zainwestowanie środków zgromadzonych na rachunku spółki w spółkę giełdową o wskaźnikach rentowności na poziomie co najmniej opisanych w wariancie realistycznym prognozy.

reklama

Czytaj także

Ekspert:

Kamil Polak

Ekspert

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.

Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

KDP Tax

Kancelaria doradztwa podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama