REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.

REKLAMA

REKLAMA

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie sprecyzować i posegregować stawiane sobie cele, posiąść widzę na temat rynku oraz poznać wszelkie zagrożenia czyhające na nasz biznes. Można by powiedzieć, że zakładanie własnej działalności bez sporządzania biznesplanu jest samobójstwem. Niestety znajdują się tacy, którzy uważają, że jeżeli nie musimy się zwracać do instytucji finansowych z prośbą o kredyt, to w zasadzie biznesplan nie jest nam do niczego potrzebny, bądź niejednokrotnie możemy słyszeć głosy na temat skomplikowania tego dokumentu.

REKLAMA

REKLAMA

Oczywiście napisanie biznesplanu nie jest równoznaczne z napisaniem listu do przyjaciela, ale nie oznacza to, że do jego stworzenia potrzeba wyspecjalizowanej wiedzy. Dodatkowo na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu. Tego typu rozwiązanie jest wskazane zwłaszcza w przypadku ubiegania się o kredyt. Jednakże w przypadku badań prowadzonych na własne potrzeby nie musimy zwracać szczególnej uwagi na formę, gdyż tylko my będziemy jedynymi odbiorcami.

Zobacz: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Poniżej zamieszczam przykładowy biznesplan sklepu internetowego ze sprzętem fotograficznym.

REKLAMA

BIZNESPLAN

Sklep internetowy ze sprzętem fotograficznym

„FOTOWORLD”

Spis treści

• Streszczenie projektu
• Opis inwestycji
• Cele przedsięwzięcia
• Plan marketingowy
• Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)
• Plan awaryjny
• Analiza SWOT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Streszczenie projektu 

Przedmiotem biznesplanu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na założeniu spółki w formie sklepu internetowego pod adresem www.fotoworld.pl zajmującej się handlem oraz dystrybucją sprzętu fotograficznego. Branża fotograficzna jest niezwykle dynamiczną i prężnie rozwijającą się gałęzią elektroniki. Stale wprowadzanym zmianą towarzyszą także regularne obniżki cen w związku z czym ludzie coraz chętniej i częściej dokonują zakupu nowego sprzętu. Pewne doświadczenie na tym rynku zdobyłem już jako student zajmując się drobnym handlem za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Zdecydowałem się na otworzenie sklepu w internecie z uwagi na możliwość znacznego obniżenia kosztów działalności, a tym samym podniesienia stopnia konkurencyjności na rynku.

Opis inwestycji

1. Nazwa firmy: FotoWorld.
2. Forma organizacyjno-prawna: spółka z o.o.
3. Dane firmy: firma FotoWorld powstała w 2011 roku z siedzibą w Warszawie ul. Złota 15, 03-246 Warszawa
4. Dane właściciela: Jan Kowalski urodzony 27.06.1987 w Warszawie

Cele przedsięwzięcia

W pierwszym roku funkcjonowania:
• Utrzymanie się na rynku.
• Wypracowanie wskaźników zyskowności na poziomie co najmniej realistycznej prognozy.
• Wypracowanie standardów działania jako osobny podmiot.

Od drugiego do piątego roku funkcjonowania:
• Coroczne wypracowywanie rentowności aktywów na poziomie co najmniej 10% oraz marż na sprzedaży w wysokości co najmniej 40%.
• Coroczne przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 500 000 złotych.

Po piątym roku funkcjonowania:
• Wypracowanie wartości przedsiębiorstwa na poziomie co najmniej jednego miliona złotych.
• Przekształcenie spółki w spółkę akcyjną.
• Upublicznienie spółki oraz opcjonalnie uplasowanie jej emisji na giełdzie.

Plan marketingowy

Z uwagi na prowadzenie działalności w sieci nadrzędnym elementem planu marketingowego będą działania pozycjonujące mające na celu utrzymanie możliwie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Dzięki posiadaniu wykształcenia informatycznego wszelkie działania będę podejmował samodzielnie minimalizując w ten sposób koszty marketingowe. Dodatkowo zamierzam dodać sklep do czołowych porównywarek cenowych oraz zamieszczać reklamy w serwisach związanych z tematyką fotograficzną.

Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)

Wariant realny

• Przychody ze sprzedaży 300 000 złotych
• Marża sprzedaży 30%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 40 000 złotych
• Zysk netto 32 400 złotych
• Rentowność aktywów netto 7%

Wariant optymistyczny

• Przychody ze sprzedaży 500 000 złotych
• Marża sprzedaży 50%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 200 000 złotych
• Zysk netto 162 000 złotych
• Rentowność aktywów netto 35%

Wariant pesymistyczny (oparty na założeniu braku jakiekolwiek sprzedaży):

• Przychody ze sprzedaży 0 złotych
• Marża sprzedaży - brak
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Strata brutto 50 000 złotych
• Strata netto przy założeniu brak odliczeń 50 000 złotych
• Rentowność aktywów netto -11%

Polecamy: Jak obliczyć koszty i zyski? - krok po kroku

Plan awaryjny

W wypadku nieosiągnięcia wartości wskaźników na poziomie co najmniej 50% zapisanych w wariancie realistycznym prognozy proponuję plan awaryjny:
• Sprzedaż serwisu internetowego w formie pozbawionej logo oraz innych znaków firmowych oraz ewentualne zaprojektowanie nowego.
• Zainwestowanie środków zgromadzonych na rachunku spółki w spółkę giełdową o wskaźnikach rentowności na poziomie co najmniej opisanych w wariancie realistycznym prognozy.

Analiza SWOT

Silne strony:

• Realizacja indywidualnych życzeń Klientów dotyczących potencjalnych produktów.
• Niekonwencjonalny system zamówień produktów do Firmy oraz tworzenia oferty produktowej.
• Doświadczenie: znajomość rynku, klientów oraz ich potrzeb.
• Osobiste zaangażowanie w branży, pasja w działaniu.
• atrakcyjny graficznie i przyjazny użytkownikowi serwis.

Słabe strony: 

• Duża konkurencja z branży oraz szybko „krzepnący” rynek.
• Mała innowacyjność projektu jako pomysłu na biznes.

Szanse:

• Konsekwentne działanie na rynku oraz umacnianie swojej reputacji i rozpoznawalności wśród Klientów.
• Organizowanie akcji promocyjnych, kampanii reklamowych itp.

Zagrożenia: 

• Rozwój konkurencji.
• Spadające ceny i marże na rynku elektroniki.
• Wzrost popularności sklepów spoza kraju.
• Problemy w komunikacji, transporcie i rozliczeniach na linii dostawcy zewnętrzni – firma.
• Problemy przy realizacji ewentualnych reklamacji.
• Ryzyko kursowe.

Jak widać na powyższym przykładzie stworzenie biznesplanu na własne potrzeby nie musi być wcale aż tak skomplikowaną sprawą. Oczywiście nie zakładam, że owy biznesplan nie jest pozbawiony wad, w końcu nie należę do specjalistów w tej dziedzinie, którzy zajmują się tym zawodowo, jednak mam nadzieję, że udało mi się podkreślić wagę tego dokumentu i przynajmniej w pewnym stopniu przybliżyć jego formę.

Polecamy: Serwis Leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA