REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Operacje zbliżeniowe NFC – na czym to polega i jak działa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
NFC czyli Near Field Communication pozwala na komunikowanie się urządzeń wyposażonych w tę technologię bez żadnych kabli
NFC czyli Near Field Communication pozwala na komunikowanie się urządzeń wyposażonych w tę technologię bez żadnych kabli

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnio coraz głośniej mówi się o technologii NFC, umożliwiającej komunikację na odległość do 20 cm. Z drugiej strony mało kto wie, czym charakteryzuje się ta funkcja i do czego dokładnie służy, nie mówiąc już o sposobie działania. Dowiedzmy się w takim razie, na czym polega technologia NFC i jak działa.

NFC czyli Near Field Communication pozwala na komunikowanie się urządzeń wyposażonych w tę technologię bez żadnych kabli. Wystarczy, że oba urządzenia znajdą się w bliskiej odległości. Jak dotąd głównymi odbiorcami tej technologii są telefony komórkowe, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby technologia NFC znalazła się na wyposażeniu samochodu, zamka do drzwi czy sprzętu elektronicznego, co sprawi, że urządzenie z NFC może zastąpić klucz do auta czy domu, ułatwić dostęp do domowych urządzeń a także umożliwić wymianę danych i plików. A jak to wszystko działa?

REKLAMA

Zobacz również: Reset hasła i groźne sieci Wi-Fi – jak chronić firmowe dane?

Otóż NFC jest technologią radiową opartą na specyfikacji technologii bezstykowej identyfikacji RFID (Radio Frequency IDentification). Istnieje jednak niezwykle ważna różnica. NFC, w przeciwieństwie do technologii RFID może służyć nie tylko do odczytu danych, ale też do ich odbioru. Do działania wykorzystuje nielicencjonowaną na całym świecie częstotliwość 13,56 MHz i pasmo 14 kHz. Prędkość i zasięg transmisji danych dla wielu osób może wydać się mało imponująca. Prędkość wynosi 848 Kb/s (lub dzielniki tej prędkości przez 2) a zasięg to skromne 20 cm. Czemu tak mały zasięg? Otóż jest to pewien zabieg poprawiający bezpieczeństwo, poza tym większy zasięg nie jest potrzebny.

Polecamy: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

Obecnie istnieją jedynie trzy podstawowe funkcje urządzeń wyposażonych w funkcję NFC. Pierwszym i najważniejszym zastosowaniem NFC jest możliwość płatności bezdotykowych. W tym przypadku urządzenie wyposażone w NFC, czyli najczęściej telefon komórkowy, działa jak bezdotykowa karta płatnicza. Używając technologii NFC do płacenia wystarczy zbliżyć urządzenie do specjalnego terminala, aby dokonać płatności. Drugą właściwością jest czytnik etykiet. W tym przypadku urządzenie z NFC odczytuje dane z etykiet NFC i na podstawie odczytanych danych podejmuje zdefiniowane działanie, na przykład otwiera stronę WWW. Trzecią funkcjonalnością jest wymiana danych między dwoma urządzeniami NFC.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA