REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nowy i unikalny pomysł na e-biznes – czy to możliwe?

Kamil Rogala
Planując własną działalność należy zastanowić się, czy chcemy celować jedynie w wirtualny handel lub aukcje on-line. fot. Fotolia
Planując własną działalność należy zastanowić się, czy chcemy celować jedynie w wirtualny handel lub aukcje on-line. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób, które myślą o rozkręceniu własnego przedsiębiorstwa w sieci myśli, że w Internecie nie da się już wymyślić nic nowego, że wszystko już jest. Nic bardziej mylnego! Owszem, w sieci możemy spotkać niemal każdą branżę, ale miejmy na uwadze fakt, ze e-biznes jest bardzo młodym i dopiero rozwijającym się zjawiskiem i dla każdego pomysłu znajdzie się tam miejsce. Czy mamy więc szansę na oryginalny pomysł?

Warto zacząć od początku i poznać skróconą historię e-biznesu. Otóż pierwszym sklepem w sieci był sklep Amazon.com, który powstał w 1994 roku. Rok później w sieci zagościł serwis ebay.com. W Polsce internetowy biznes zrodził się dopiero na przełomie 1999 a 2000 roku. Wtedy to powstał serwis Allegro.pl, a niedługo potem pojawiały się kolejne sklepy internetowe. Biznes internetowy liczy sobie niewiele ponad 15 lat. W tak krótkim czasie nie można było zrealizować wszystkich możliwych pomysłów w sieci. Zawsze jest miejsce na nowe rozwiązania.

REKLAMA

Owszem, przez te przeszło 15 lat w sieci zaistniało mnóstwo genialnych pomysłów. Niektóre przerodziły się w wielki sukces, inne zniknęły w gąszczu podobnych rozwiązań. Nie oznacza to jednak, że pula pomysłów została wyczerpana i nowym graczom nie pozostaje nic, tylko kopiować inne pomysły i liczyć na to, że „jakoś się uda”. W sieci jest jeszcze mnóstwo miejsc do zagospodarowania.

Zobacz również: Niebezpieczeństwo w Internecie – czy użytkownicy Apple są w pełni bezpieczni?

Planując własną działalność należy zastanowić się, czy chcemy celować jedynie w wirtualny handel lub aukcje on-line. Musimy mieć na uwadze fakt, że konkurencja na tym szczeblu jest ogromna i bardzo trudno wybić się ponad tłum doświadczonych graczy. Jeśli jesteśmy pewni, że nasza oferta będzie bardzo atrakcyjna, możemy zaryzykować. Jeśli jednak nie mamy pewności, czy nasz asortyment lub usługi spotkają się z zainteresowaniem, lub po prostu chcemy wejść na rynek popularnych rozwiązań, warto pomyśleć, czy na pewno warto iść tą drogą.

Aby upewnić się w konkretnej decyzji warto na początku prześledzić i analizować trendy rynkowe. Warto nieustannie zadawać sobie pytania:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Co jest teraz modne?
  • Czego chcą klienci?
  • Czego nie ma na rynku?
  • Co może być popularne w przyszłości? (ryzykowne, ale może przynieść ogromne sukcesy)

Ostatnia pozycja, czyli planowanie przyszłościowe, to bardzo ryzykowna taktyka. Jeśli się uda, będziemy kilka kroków przed konkurencją, która obudzi się długo po nas i jedyne co jej zostanie, to obserwowanie naszych sukcesów. Z drugiej jednak strony, jeśli obrana przez nas taktyka nie wypali, stracimy sporo czasu i pieniędzy na towar, który się nie przyjmie. Warto jednak zapamiętać, że większość firm, które teraz są wielkimi przedsiębiorstwami na początku musiały zaryzykować, aby osiągnąć ogromny sukces.

Sprawdź też: Czy Cloud Computing nadaje sie do małej firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA