Nowy i unikalny pomysł na e-biznes – czy to możliwe?
REKLAMA
REKLAMA
Warto zacząć od początku i poznać skróconą historię e-biznesu. Otóż pierwszym sklepem w sieci był sklep Amazon.com, który powstał w 1994 roku. Rok później w sieci zagościł serwis ebay.com. W Polsce internetowy biznes zrodził się dopiero na przełomie 1999 a 2000 roku. Wtedy to powstał serwis Allegro.pl, a niedługo potem pojawiały się kolejne sklepy internetowe. Biznes internetowy liczy sobie niewiele ponad 15 lat. W tak krótkim czasie nie można było zrealizować wszystkich możliwych pomysłów w sieci. Zawsze jest miejsce na nowe rozwiązania.
REKLAMA
Owszem, przez te przeszło 15 lat w sieci zaistniało mnóstwo genialnych pomysłów. Niektóre przerodziły się w wielki sukces, inne zniknęły w gąszczu podobnych rozwiązań. Nie oznacza to jednak, że pula pomysłów została wyczerpana i nowym graczom nie pozostaje nic, tylko kopiować inne pomysły i liczyć na to, że „jakoś się uda”. W sieci jest jeszcze mnóstwo miejsc do zagospodarowania.
Zobacz również: Niebezpieczeństwo w Internecie – czy użytkownicy Apple są w pełni bezpieczni?
Planując własną działalność należy zastanowić się, czy chcemy celować jedynie w wirtualny handel lub aukcje on-line. Musimy mieć na uwadze fakt, że konkurencja na tym szczeblu jest ogromna i bardzo trudno wybić się ponad tłum doświadczonych graczy. Jeśli jesteśmy pewni, że nasza oferta będzie bardzo atrakcyjna, możemy zaryzykować. Jeśli jednak nie mamy pewności, czy nasz asortyment lub usługi spotkają się z zainteresowaniem, lub po prostu chcemy wejść na rynek popularnych rozwiązań, warto pomyśleć, czy na pewno warto iść tą drogą.
Aby upewnić się w konkretnej decyzji warto na początku prześledzić i analizować trendy rynkowe. Warto nieustannie zadawać sobie pytania:
- Co jest teraz modne?
- Czego chcą klienci?
- Czego nie ma na rynku?
- Co może być popularne w przyszłości? (ryzykowne, ale może przynieść ogromne sukcesy)
Ostatnia pozycja, czyli planowanie przyszłościowe, to bardzo ryzykowna taktyka. Jeśli się uda, będziemy kilka kroków przed konkurencją, która obudzi się długo po nas i jedyne co jej zostanie, to obserwowanie naszych sukcesów. Z drugiej jednak strony, jeśli obrana przez nas taktyka nie wypali, stracimy sporo czasu i pieniędzy na towar, który się nie przyjmie. Warto jednak zapamiętać, że większość firm, które teraz są wielkimi przedsiębiorstwami na początku musiały zaryzykować, aby osiągnąć ogromny sukces.
Sprawdź też: Czy Cloud Computing nadaje sie do małej firmy?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.