REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. Monotonia dnia codziennego może się dać we znaki każdemu, nawet najbardziej cierpliwemu biznesmenowi. Szansą na wyrwanie się z tej stagnacji jest właśnie e-biznes. Niestety trafiony pomysł na działalność internetową to rzadkość, a bardzo duża część nowych e-przedsiębiorstw już na starcie skazana jest na porażkę. Jaką więc obrać strategię na samym początku?

Jest bardzo wiele możliwości startu w biznesie internetowym. Z jednej strony możemy na samym początku określić niszę na rynku, czyli znaleźć taki obszar działalności, w którym nie działają żadne przedsiębiorstwa, lub firm jest na tym szczeblu bardzo mało. Oczywiście nie może to być losowy obszar. Należy zastanowić się, czy dany pomysł ma szansę powodzenia, a oferowany przez nas niszowy towar lub usługi spotkają się z zainteresowaniem potencjalnych klientów.

REKLAMA

Zobacz również: Pozostawianie śladów w Internecie – jak sobie z tym poradzić?

REKLAMA

Możemy również spróbować wejść w branżę, która jest już stosunkowo dobrze zagospodarowana i cieszy się sporą popularnością wśród klientów. Musimy mieć na uwadze jednak fakt, że na szczeblu tym są już inni przedsiębiorcy, niekiedy prawdziwi „wyjadacze” rynku. Z jednej strony konkurencja na takim rynku może być ostra i ciężka, z drugiej strony nie ponosimy ryzyka z oferowanymi usługami lub towarami – rynek jest sprawdzony, mamy gwarancję zainteresowania danym segmentem rynku.

Oczywiście tylko od nas zależy, co chcemy oferować naszym klientom. Bardzo często warto zdać się na swoją intuicję i zaryzykować, mając jednak na uwadze to, że pomysł może się nie przyjąć, a my możemy stracić zainwestowane pieniądze. Pamiętajmy również, że w sieci jest mnóstwo serwisów, które odniosły bardzo duży sukces. Niekiedy z niewielkiej strony, oferującej bardzo ograniczony asortyment, zrodziła się olbrzymia witryna o ogólnopolskim zasięgu.

Sprawdź także: Niepożądane udostępnienia w sieci – jak to skutecznie opanować?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Właśnie o tym trzeba pamiętać. Nie każdy obecny gigant wszedł szturmem na rynek rozpychając i ustawiając konkurencję pod ścianą. Każda firma zaczynała od niższego poziomu powoli pnąc się po szczeblach rynku. Warto mieć to na uwadze i nie zrażać się na początku, gdy pojawią się problemy i niepowodzenia. Nie można również słuchać rad i przyswajać sobie mitów o tym, że w sieci nie można już wymyślić nic nowego. Nieprawda! W sieci jest jeszcze mnóstwo miejsca na nowe pomysły i rozwiązania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA