REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

Kamil Rogala
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. Monotonia dnia codziennego może się dać we znaki każdemu, nawet najbardziej cierpliwemu biznesmenowi. Szansą na wyrwanie się z tej stagnacji jest właśnie e-biznes. Niestety trafiony pomysł na działalność internetową to rzadkość, a bardzo duża część nowych e-przedsiębiorstw już na starcie skazana jest na porażkę. Jaką więc obrać strategię na samym początku?

Jest bardzo wiele możliwości startu w biznesie internetowym. Z jednej strony możemy na samym początku określić niszę na rynku, czyli znaleźć taki obszar działalności, w którym nie działają żadne przedsiębiorstwa, lub firm jest na tym szczeblu bardzo mało. Oczywiście nie może to być losowy obszar. Należy zastanowić się, czy dany pomysł ma szansę powodzenia, a oferowany przez nas niszowy towar lub usługi spotkają się z zainteresowaniem potencjalnych klientów.

REKLAMA

Zobacz również: Pozostawianie śladów w Internecie – jak sobie z tym poradzić?

REKLAMA

Możemy również spróbować wejść w branżę, która jest już stosunkowo dobrze zagospodarowana i cieszy się sporą popularnością wśród klientów. Musimy mieć na uwadze jednak fakt, że na szczeblu tym są już inni przedsiębiorcy, niekiedy prawdziwi „wyjadacze” rynku. Z jednej strony konkurencja na takim rynku może być ostra i ciężka, z drugiej strony nie ponosimy ryzyka z oferowanymi usługami lub towarami – rynek jest sprawdzony, mamy gwarancję zainteresowania danym segmentem rynku.

Oczywiście tylko od nas zależy, co chcemy oferować naszym klientom. Bardzo często warto zdać się na swoją intuicję i zaryzykować, mając jednak na uwadze to, że pomysł może się nie przyjąć, a my możemy stracić zainwestowane pieniądze. Pamiętajmy również, że w sieci jest mnóstwo serwisów, które odniosły bardzo duży sukces. Niekiedy z niewielkiej strony, oferującej bardzo ograniczony asortyment, zrodziła się olbrzymia witryna o ogólnopolskim zasięgu.

Sprawdź także: Niepożądane udostępnienia w sieci – jak to skutecznie opanować?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Właśnie o tym trzeba pamiętać. Nie każdy obecny gigant wszedł szturmem na rynek rozpychając i ustawiając konkurencję pod ścianą. Każda firma zaczynała od niższego poziomu powoli pnąc się po szczeblach rynku. Warto mieć to na uwadze i nie zrażać się na początku, gdy pojawią się problemy i niepowodzenia. Nie można również słuchać rad i przyswajać sobie mitów o tym, że w sieci nie można już wymyślić nic nowego. Nieprawda! W sieci jest jeszcze mnóstwo miejsca na nowe pomysły i rozwiązania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA