REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nowe podejście do licencji – niedrogo i legalnie

Kamil Rogala
Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych.
Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych.

REKLAMA

REKLAMA

Oprogramowanie w firmie to niezwykle ważny składnik całego systemu IT. Bez odpowiedniego oprogramowania nawet najdroższy sprzęt jest bezużyteczny. Niestety niektóre firmy bardzo zaniedbują ten aspekt licząc na to, że nadrobią w innej dziedzinie. Jak to jest w praktyce?

REKLAMA

Recepta jest prosta - firmy powinny jak najszybciej rozpocząć działania mające na celu głębokie zmiany w sposobie licencjonowania oprogramowania. Długoterminowe licencje na oprogramowania w firmach to ciągle rzadkość. Poza tym wiele firm ciągle dąży do zwiększania przychodów. Ciąży na nich presja obcinania kosztów związanych z utrzymaniem systemów nie przynoszących wartości dodanej po stronie kupujących. W praktyce chodzi o to, że firmy zamiast inwestować w licencje i nowe oprogramowanie, zaniedbują to, niekiedy nawet sięgając po pirackie rozwiązania, a wszystko to by zaoszczędzić pieniądze.

REKLAMA

Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych. Eksperci już teraz radzą firmom, aby stworzyły strategie, które będą pasowały do zmian w licencjonowaniu. Odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę i hurtowe przenoszenie się na nowe rozwiązania nie tylko nie przynoszą oszczędności, ale wiążą się również z wieloma błędami pojawiającymi się na skutek pośpiechu.

Sprawdź również: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

REKLAMA

Zdaniem analityków w przyszłości dostawcy aplikacji będą dopuszczali coraz większą elastyczność w kwestiach związanych z utrzymaniem oprogramowania, przerzucając punkt ciężkości ze zdobywania przychodów na zwiększanie satysfakcji klientów i redefiniując cennik. Skorzystają na tym zarówno przedsiębiorstwa, jako końcowi klienci, jak i dostawcy usług. Przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze zaktualizują swoje oprogramowania, a dzięki niższym cenom dostawcy będą mieli więcej klientów wśród firm.

Firmy kupujące oprogramowanie mogą poczynić użyteczne kroki w odpowiedzi na zmiany na rynku. Po pierwsze, należy uruchomić myślenie przyszłościowe. Budowanie modeli oceny długoterminowych kosztów związanych z ofertami różnych sprzedawców to jedna z recept na rozwój firmy. Na przykład aplikacje w modelu SaaS mogą wydawać się tańsze w krótkiej perspektywie, ale w ciągu sześciu lat pracy okażą się droższe, zwłaszcza jeśli dostawca podniesie ceny gdy klient jest już na niego skazany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie, firmy powinny wziąć pod uwagę czynniki komercyjne w zarządzaniu projektami i decyzje o wyborze partnerów. Może to zawierać odmowę skorzystania z usług konkretnego wendora, dopóki nie ma poważnej alternatywy. Po trzecie, firma powinna rozważyć wieloletnie porozumienia z dostawcami. Niestety to również ma swoje dobre i złe strony. Dzięki wieloletniej umowie możemy zapewnić sobie korzystne warunki, jednak należy uważać, aby dla jednej zniżki nie stracić możliwości wyboru alternatywnego rozwiązania.

Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Po czwarte i najważniejsze, firmy powinny wreszcie odrzucić przestarzałe praktyki i wyliczenia i decydować się na innowacyjne rozwiązania cenowe i licencyjne. Nie ma idealnego narzędzia pomiaru cen i nie ma prostej odpowiedzi na wyzwania związane z oceną wartości dla klienta w różnych profilach użytkowania z cloud computingiem włącznie, ale z drugiej strony wszelkie innowacje i próby rozwoju z pewnością nie odbiją się negatywnie pod warunkiem, że będą przemyślane i rozsądne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA