Nowe podejście do licencji – niedrogo i legalnie
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Recepta jest prosta - firmy powinny jak najszybciej rozpocząć działania mające na celu głębokie zmiany w sposobie licencjonowania oprogramowania. Długoterminowe licencje na oprogramowania w firmach to ciągle rzadkość. Poza tym wiele firm ciągle dąży do zwiększania przychodów. Ciąży na nich presja obcinania kosztów związanych z utrzymaniem systemów nie przynoszących wartości dodanej po stronie kupujących. W praktyce chodzi o to, że firmy zamiast inwestować w licencje i nowe oprogramowanie, zaniedbują to, niekiedy nawet sięgając po pirackie rozwiązania, a wszystko to by zaoszczędzić pieniądze.
REKLAMA
Znaczącą rolę w ukształtowaniu się pozytywnych relacji pomiędzy firmą a oprogramowaniem i licencjami może odgrywać rozwój cloud computingu i systemów mobilnych. Eksperci już teraz radzą firmom, aby stworzyły strategie, które będą pasowały do zmian w licencjonowaniu. Odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę i hurtowe przenoszenie się na nowe rozwiązania nie tylko nie przynoszą oszczędności, ale wiążą się również z wieloma błędami pojawiającymi się na skutek pośpiechu.
Sprawdź również: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?
REKLAMA
Zdaniem analityków w przyszłości dostawcy aplikacji będą dopuszczali coraz większą elastyczność w kwestiach związanych z utrzymaniem oprogramowania, przerzucając punkt ciężkości ze zdobywania przychodów na zwiększanie satysfakcji klientów i redefiniując cennik. Skorzystają na tym zarówno przedsiębiorstwa, jako końcowi klienci, jak i dostawcy usług. Przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze zaktualizują swoje oprogramowania, a dzięki niższym cenom dostawcy będą mieli więcej klientów wśród firm.
Firmy kupujące oprogramowanie mogą poczynić użyteczne kroki w odpowiedzi na zmiany na rynku. Po pierwsze, należy uruchomić myślenie przyszłościowe. Budowanie modeli oceny długoterminowych kosztów związanych z ofertami różnych sprzedawców to jedna z recept na rozwój firmy. Na przykład aplikacje w modelu SaaS mogą wydawać się tańsze w krótkiej perspektywie, ale w ciągu sześciu lat pracy okażą się droższe, zwłaszcza jeśli dostawca podniesie ceny gdy klient jest już na niego skazany.
Po drugie, firmy powinny wziąć pod uwagę czynniki komercyjne w zarządzaniu projektami i decyzje o wyborze partnerów. Może to zawierać odmowę skorzystania z usług konkretnego wendora, dopóki nie ma poważnej alternatywy. Po trzecie, firma powinna rozważyć wieloletnie porozumienia z dostawcami. Niestety to również ma swoje dobre i złe strony. Dzięki wieloletniej umowie możemy zapewnić sobie korzystne warunki, jednak należy uważać, aby dla jednej zniżki nie stracić możliwości wyboru alternatywnego rozwiązania.
Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych
Po czwarte i najważniejsze, firmy powinny wreszcie odrzucić przestarzałe praktyki i wyliczenia i decydować się na innowacyjne rozwiązania cenowe i licencyjne. Nie ma idealnego narzędzia pomiaru cen i nie ma prostej odpowiedzi na wyzwania związane z oceną wartości dla klienta w różnych profilach użytkowania z cloud computingiem włącznie, ale z drugiej strony wszelkie innowacje i próby rozwoju z pewnością nie odbiją się negatywnie pod warunkiem, że będą przemyślane i rozsądne.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.