REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zarządzanie informacjami w firmie – dla ponad 70% firm to spory problem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W większości funkcjonujących na rynku firm brakuje nawet jednolitych zasad zarządzania informacjami.
W większości funkcjonujących na rynku firm brakuje nawet jednolitych zasad zarządzania informacjami.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie informacją – dla wielu firm samo to pojęcie jest obce nie mówiąc o definicji, która się pod nim kryje. Z analiz statystycznych wynika, że procesy i narzędzia wspierające zarządzanie informacjami funkcjonują statystycznie tylko w co trzeciej firmie. Co gorsze, w większości funkcjonujących na rynku firm brakuje nawet jednolitych zasad zarządzania informacjami. Co to oznacza? Czy to generuje jakiekolwiek straty w firmie?

Analizy zostały przeprowadzone na zlecenie koncernu Hewlett-Packard przez brytyjską firmę Coleman Parkes. Niestety analizy te potwierdziły, że zdecydowana większość firm nie dysponuje ujednoliconymi zasadami zarządzania informacjami. W przeszło 73 procentach analizowanych firm nie istnieje lub nie jest przestrzegana jakakolwiek skonkretyzowana strategia działań z zakresu ochrony informacji. W 70 procentach badanych firm brakuje całościowego podejścia do kwestii zarządzania informacjami w całej organizacji. Jedynie co szósta firma deklaruje, że w przyszłości (bliżej nieokreślonej…) planuje wdrożenie takich zasad.

REKLAMA

Zobacz również: Który dysk będzie najbezpieczniejszy?

Niestety całej sprawy nie poprawia pewna tendencja. Otóż ilość generowanych przez firmy i przedsiębiorstwa informacji, nawet podczas normalnego prowadzenia biznesu ciągle wzrasta, co wzmaga problemy z zakresu zarządzania informacjami biznesowymi. Problematyczne jest między innymi gromadzenie informacji i prowadzenie najprostszych nawet analiz. Dodatkowe trudności wynikają z odgórnych nacisków na ograniczenie kosztów działalności, przy jednoczesnym wysokim zapotrzebowaniu na aktualne i przetworzone w konkretny sposób informacje. Jakby tego było mało, w wielu firmach brakuje przynajmniej jednej przeszkolonej osoby, która by była odpowiedzialna za funkcjonowanie procesów związanych z obiegiem i przetwarzaniem informacji biznesowych.

Sprawdź też: Do pracy z własnym sprzętem – czy to bezpieczne?

A jak to wszystko wpływa na rozwój i funkcjonowanie firmy? Z pewnością wielu przedsiębiorców myśli, że nie ma to żadnego wpływu na firmę, jej profity i rozwój. Niestety, zdaniem analityków takie zaniedbania skutecznie hamują rozwój firmy. Otóż brak obrotu informacją w firmie może utrudniać szybki dostęp do aktualnych, a co najważniejsze znajdujących się w ramach organizacji informacji i danych. Informacje i dane firmowe potencjalnie mogą zostać wykorzystane do zbudowania przewagi konkurencyjnej. W skrajnych przypadkach brak spójnych zasad w zakresie zarządzania informacjami może stanowić także istotny czynnik podnoszący ryzyko biznesowe, a to z kolei powoli acz nieubłaganie może prowadzić do upadku firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA