Zarządzanie informacjami w firmie – dla ponad 70% firm to spory problem
REKLAMA
REKLAMA
Analizy zostały przeprowadzone na zlecenie koncernu Hewlett-Packard przez brytyjską firmę Coleman Parkes. Niestety analizy te potwierdziły, że zdecydowana większość firm nie dysponuje ujednoliconymi zasadami zarządzania informacjami. W przeszło 73 procentach analizowanych firm nie istnieje lub nie jest przestrzegana jakakolwiek skonkretyzowana strategia działań z zakresu ochrony informacji. W 70 procentach badanych firm brakuje całościowego podejścia do kwestii zarządzania informacjami w całej organizacji. Jedynie co szósta firma deklaruje, że w przyszłości (bliżej nieokreślonej…) planuje wdrożenie takich zasad.
REKLAMA
Zobacz również: Który dysk będzie najbezpieczniejszy?
Niestety całej sprawy nie poprawia pewna tendencja. Otóż ilość generowanych przez firmy i przedsiębiorstwa informacji, nawet podczas normalnego prowadzenia biznesu ciągle wzrasta, co wzmaga problemy z zakresu zarządzania informacjami biznesowymi. Problematyczne jest między innymi gromadzenie informacji i prowadzenie najprostszych nawet analiz. Dodatkowe trudności wynikają z odgórnych nacisków na ograniczenie kosztów działalności, przy jednoczesnym wysokim zapotrzebowaniu na aktualne i przetworzone w konkretny sposób informacje. Jakby tego było mało, w wielu firmach brakuje przynajmniej jednej przeszkolonej osoby, która by była odpowiedzialna za funkcjonowanie procesów związanych z obiegiem i przetwarzaniem informacji biznesowych.
Sprawdź też: Do pracy z własnym sprzętem – czy to bezpieczne?
A jak to wszystko wpływa na rozwój i funkcjonowanie firmy? Z pewnością wielu przedsiębiorców myśli, że nie ma to żadnego wpływu na firmę, jej profity i rozwój. Niestety, zdaniem analityków takie zaniedbania skutecznie hamują rozwój firmy. Otóż brak obrotu informacją w firmie może utrudniać szybki dostęp do aktualnych, a co najważniejsze znajdujących się w ramach organizacji informacji i danych. Informacje i dane firmowe potencjalnie mogą zostać wykorzystane do zbudowania przewagi konkurencyjnej. W skrajnych przypadkach brak spójnych zasad w zakresie zarządzania informacjami może stanowić także istotny czynnik podnoszący ryzyko biznesowe, a to z kolei powoli acz nieubłaganie może prowadzić do upadku firmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.