REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wpisać pełnomocnika do CEIDG?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Krasnodęmbski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Już od ponad roku istnieje możliwość wpisania do CEIDG pełnomocnika przedsiębiorcy. Jest to dobry pomysł na obniżenie kosztów przedsiębiorcy. Jak tego dokonać i czy warto to zrobić?

Rejestr pełnomocnictw

Częścią składową systemu CEIDG jest rejestr pełnomocnictw. Możliwość wpisania pełnomocnictwa do CEIDG istnieje od 1 stycznia 2012 roku. Możliwość ta nie oznacza jednak zastąpienia normalnych, papierowych pełnomocnictw. Wpis pełnomocnika do CEIDG nie podlega żadnej opłacie.

REKLAMA

REKLAMA

Pełnomocnik przedsiębiorcy

Pełnomocnik jest upoważniony do prowadzenia spraw przedsiębiorcy, które obejmuje pełnomocnictwo. Sam wpis do CEIDG nie oznacza ustanowienia pełnomocnictwa. Musi być ono ustanowione już wcześniej, a wpis do CEIDG służ jedynie w celach informacyjnych. Wpis uwidacznia udzielone pełnomocnictwo. Wskazany wpis nie zamyka również drogi do ustanawiania innych pełnomocnictw w drodze papierowej.

Zobacz: Zawieszenie działalności na okres choroby

Jakie pełnomocnictwa mogą być wpisane do CEIDG?

Wpis o pełnomocnictwie jest możliwy dla przedsiębiorców podlegających wpisowi do CEIDG. Chodzi tu więc o przedsiębiorców będących osobami fizycznymi. Do CEIDG mogą być wpisane pełnomocnictwa udzielone przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz prowadzący spółki cywilne. Przedsiębiorcy prowadzący działalność zarejestrowaną w KRS nie mogą tego dokonać.

REKLAMA

Dane pełnomocnika potrzebne do wpisu

Do wpisu pełnomocnika do CEIDG potrzebne są dane pełnomocnika takie jak imię i nazwisko, firma, data urodzenia, numer PESEL lub numer KRS, numer NIP o ile jest posiadany, informacje o obywatelstwie jeśli jest posiadane oraz oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania, jak również adresu do doręczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podyskutuj o tym na naszym FORUM!

Jak dokonać wpisu pełnomocnika do CEIDG?

Przed wpisem należy sporządzić pełnomocnictwo zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Samo wpisanie do rejestru odbywa się elektronicznie poprzez wypełnienie formularza CEIDG-1.

Zobacz: Zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej

Czy wpisanie pełnomocnictwa do CEIDG jest korzystne?

Z punktu widzenia przedsiębiorcy wpisanie pełnomocnictwa do CEIDG jest jak najbardziej korzystne. Najłatwiejsze do zauważenia jest to przy załatwianiu spraw administracyjnych. Pełnomocnik wpisany do CEIDG prowadzący sprawy administracyjne firmy nie musi każdorazowo załączać osobnego dokumentu pełnomocnictwa. Organy administracyjne z urzędu sprawdza czy pełnomocnictwo jest wykazane w CEIDG. Należy jednak pamiętać, że gdy stroną są organy podatkowe wpis pełnomocnictwa do ewidencji nie załatwia sprawy i wymagane jest załączenie tradycyjnego pełnomocnictwa.

Co więcej pełnomocnik wykazany w CEIDG może załatwiać sprawy swojego mocodawcy za pomocą platform elektronicznych

Kolejną korzyścią jaką zapewnia wpis pełnomocnictwa do CEIDG jest zwiększenie bezpieczeństwa obrotu gospodarczego. Jawność CEIDG czyli również wpisu o pełnomocnictwie, poprawia stan wiedzy kontrahenta i wpływa na wzrost bezpieczeństwa transakcji.

Nie da się również pominąć faktu opłaty za każde wystawione pełnomocnictwo udzielane na piśmie. Jest to co prawda opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jednak przy kilku lub kilkunastu pełnomocnictwach w miesiącu koszt szybko wzrasta.

Zobacz: Czy wpis do CEIDG podlega dziedziczeniu?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA