REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć zakład fryzjerski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Andrzej Okrasiński

REKLAMA

Prowadzenie salonu fryzjerskiego wciąż jest dochodowe, mimo dużej konkurencji w tej branży. Zyskowność zależy od usytuowania firmy. Można zarobić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

W zasadzie na założenie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego trzeba około 100 tys. zł. W tym przypadku brak jest dostępu do taniego kapitału, niskooprocentowanych kredytów. Jednak, jeżeli stworzymy dobry biznesplan to możemy liczyć na wsparcie w formie dotacji z kilku źródeł krajowych i unijnych. Dotacje są oferowane z powiatowych urzędów pracy lub z unijnych Regionalnych Programów Operacyjnych na zakładanie firm. Dotacje unijne są oferowane również na takie przedsięwzięcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

REKLAMA


Salony fryzjerskie to zakłady jednoosobowe, zatrudniające niekiedy, co najwyżej dwie lub trzy osoby. Niektóre z nich działają w ramach sieci franczyzowych. Franczyza pomaga utrzymać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. Założyciel sieci franczyzowej często pomaga, w postaci np. dostawy produktów kosmetycznych lub sprzętu. W zamian za to zazwyczaj trzeba się z nim dzielić częścią dochodu. Należy też zakupić licencję.


Nie tylko strzyżenie

REKLAMA


Przed założeniem zakładu należy przeanalizować, czy na konkretnym terenie potrzebne będą takie usługi, czy obok, na drugiej ulicy nie ma podobnego zakładu. Należy przeanalizować zapotrzebowanie na poszczególne rodzaje usług. Czy popyt będzie tylko na strzyżenie, a może bardziej na usługi kosmetyczne i pielęgnację dłoni?


Nowoczesny salon fryzjerski powinien świadczyć usługi fryzjerstwa męskiego, damskiego, makijażu, solarium. Zaletą dobrego salonu jest profesjonalne doradztwo w doborze koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


W ofercie muszą znaleźć się także inne usługi, jak: mycie włosów, modelowanie, trwała ondulacja i manicure. Czynności tego typu powinny być wykonywane przez wykwalifikowany personel.


Ile potrzeba pieniędzy?

REKLAMA


Na założenie w miarę nowoczesnego salonu fryzjerskiego potrzeba około 100 tys. zł. Do kosztów należy doliczyć czynsz miesięczny za lokal, wystarczy lokal o powierzchni od 40 do 60 mkw. Czynsz, w tym opłaty za wodę i elektryczność to około 1,5 tys. zł w mieście wojewódzkim, w mniejszych miejscowościach - około 800 zł.


Dalsze koszty takiego przedsięwzięcia to zakup umeblowania i urządzeń. Meble tworzące dwa stanowiska pracy to koszt około 20 tys. zł. Za urządzenia do robienia nowoczesnej trwałej zapłacimy 3 tys. zł, 2 suszarki, w tym ręczna i stojąca łącznie to koszt 5, 5 tys. zł, dwa fotele fryzjerskie około 12 tys. zł, lustra około 4 tys. zł, komputer i specjalne oprogramowane - 6 tys. zł, kasa fiskalna 3, 5 tys. zł, urządzenia do pielęgnacji paznokci 1 tys. zł, wyposażenia pomocnicze w tym drukarka 2 tys. zł.


Dostawcami kosmetyków i innych materiałów do salonu powinni być dystrybutorzy markowi jak np.: L’Oreal, Wella lub Soraya. Zwiększy to renomę naszego przedsięwzięcia.


Do prawidłowego działania zakładu potrzebny jest doświadczony personel: dwie fryzjerki oraz osoba - pracująca jako wizażystka, kosmetyczka i manicurzystka. Łącznie trzy osoby na pełny etat po 3 tys. zł.


Kosztem prowadzenia salonu jest także marketing firmy, głównie poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej - 400 zł miesięcznie.


Ile można zarobić?


Zyski salonu zależą oczywiście od liczby klientów. A to z kolei zależy w dużej mierze od umiejscowienia zakładu i marketingu. Najwięcej zarabia się na usługach adresowanych do kobiet, przede wszystkim na farbowaniu i baleyage fryzur od 50 do 100 zł od osoby.


Z reguły damskie usługi fryzjerskie są droższe. I tak np. strzyżenie z myciem i modelowaniem kosztuje od 20 do 100 zł, samo modelowanie około 30 zł, farbowanie od 25 do 60 zł, trwała ondulacja od 35 do 80 zł, pasemka od 25 do 60 zł.   


Dość dobrze można zarobić szczególnie w dużych miastach. Tak np. na zakładaniu i akrylowaniu tipsów około 150 zł od osoby, utwardzaniu paznokci akrylem - 100 zł, manicure od 40 do 60 zł, malowanie paznokci około 20 zł, makijaż - 80 zł.


Na męskim strzyżeniu wraz z modelowaniem od 20 do 40 zł, baleyage - 40 zł, golenie lub strzyżenie brody od 5 do 10 zł.


Branża bardzo konkurencyjna


Rynek usług fryzjerskich i kosmetycznych jest bardzo rozwinięty i będzie nadal się rozwijał. Popyt na usługi fryzjerskie i kosmetyczne będzie rósł wraz z bogaceniem się społeczeństwa. Obecnie w każdej miejscowości (z reguły poza wioskami) działają zakłady i salony fryzjerskie. Świadczą one różnorakie usługi od  strzyżenia po komputerowe opracowanie i modelowanie fryzur oraz usługi solarium.


Można wygrać na tym rynku m.in. fachowymi poradami oraz oferowaniem uczesania i stylizacji paznokci zgodnie z najnowszymi trendami oraz ofertą innych nowoczesnych usług kosmetycznych. Klienci są coraz bardziej wymagający. Renomę i powodzenie wśród klientów można zdobyć poprzez oferowanie usług na wysokim poziomie i reklamę w prasie czy w internecie. Najlepszą reklamą w tym przypadku jest właśnie fachowość, uprzejmość, marketing.


Koszty inwestycyjne i inne wydatki

Założenie salonu - 100 tys. zł

Czynsz za wynajem - Od 800 do 1, 5 tys. zł

Meble tworzące 2 stanowiska - 20 tys. zł

Urządzenia do trwałej - 3 tys. zł

2 suszarki - 5, 5 tys. zł

Fotele - 12 tys. zł

Lustra - 4 tys. zł

Komputer i oprogramowanie  - 6 tys. zł

Kasa fiskalna - 3, 5 tys. zł

Inne elementy wyposażenia - 2 tys. zł

Wynagrodzenia - 9 tys. zł

Kosmetyki i inne materiały (miesięcznie) - 2 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji z hurtowni materiałów kosmetycznych i fryzjerskich.

Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowo)

Strzyżenie męskie - 2 tys. zł

Inne usługi męskie - 1 tys. zł

Strzyżenie damskie - 4 tys. zł

Farbowanie, baleyage, modelowanie - 4 tys. zł

Usługi kosmetyczne dłoni - 3 tys. zł

Inne usługi kosmetyczne męskie i damskie - 1 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji otrzymanych z salonów fryzjerskich.

Andrzej Okrasiński

Portal Skarbiec.Biz

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA