REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć zakład fryzjerski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Andrzej Okrasiński

REKLAMA

Prowadzenie salonu fryzjerskiego wciąż jest dochodowe, mimo dużej konkurencji w tej branży. Zyskowność zależy od usytuowania firmy. Można zarobić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

W zasadzie na założenie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego trzeba około 100 tys. zł. W tym przypadku brak jest dostępu do taniego kapitału, niskooprocentowanych kredytów. Jednak, jeżeli stworzymy dobry biznesplan to możemy liczyć na wsparcie w formie dotacji z kilku źródeł krajowych i unijnych. Dotacje są oferowane z powiatowych urzędów pracy lub z unijnych Regionalnych Programów Operacyjnych na zakładanie firm. Dotacje unijne są oferowane również na takie przedsięwzięcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

REKLAMA


Salony fryzjerskie to zakłady jednoosobowe, zatrudniające niekiedy, co najwyżej dwie lub trzy osoby. Niektóre z nich działają w ramach sieci franczyzowych. Franczyza pomaga utrzymać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. Założyciel sieci franczyzowej często pomaga, w postaci np. dostawy produktów kosmetycznych lub sprzętu. W zamian za to zazwyczaj trzeba się z nim dzielić częścią dochodu. Należy też zakupić licencję.


Nie tylko strzyżenie

REKLAMA


Przed założeniem zakładu należy przeanalizować, czy na konkretnym terenie potrzebne będą takie usługi, czy obok, na drugiej ulicy nie ma podobnego zakładu. Należy przeanalizować zapotrzebowanie na poszczególne rodzaje usług. Czy popyt będzie tylko na strzyżenie, a może bardziej na usługi kosmetyczne i pielęgnację dłoni?


Nowoczesny salon fryzjerski powinien świadczyć usługi fryzjerstwa męskiego, damskiego, makijażu, solarium. Zaletą dobrego salonu jest profesjonalne doradztwo w doborze koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


W ofercie muszą znaleźć się także inne usługi, jak: mycie włosów, modelowanie, trwała ondulacja i manicure. Czynności tego typu powinny być wykonywane przez wykwalifikowany personel.


Ile potrzeba pieniędzy?

REKLAMA


Na założenie w miarę nowoczesnego salonu fryzjerskiego potrzeba około 100 tys. zł. Do kosztów należy doliczyć czynsz miesięczny za lokal, wystarczy lokal o powierzchni od 40 do 60 mkw. Czynsz, w tym opłaty za wodę i elektryczność to około 1,5 tys. zł w mieście wojewódzkim, w mniejszych miejscowościach - około 800 zł.


Dalsze koszty takiego przedsięwzięcia to zakup umeblowania i urządzeń. Meble tworzące dwa stanowiska pracy to koszt około 20 tys. zł. Za urządzenia do robienia nowoczesnej trwałej zapłacimy 3 tys. zł, 2 suszarki, w tym ręczna i stojąca łącznie to koszt 5, 5 tys. zł, dwa fotele fryzjerskie około 12 tys. zł, lustra około 4 tys. zł, komputer i specjalne oprogramowane - 6 tys. zł, kasa fiskalna 3, 5 tys. zł, urządzenia do pielęgnacji paznokci 1 tys. zł, wyposażenia pomocnicze w tym drukarka 2 tys. zł.


Dostawcami kosmetyków i innych materiałów do salonu powinni być dystrybutorzy markowi jak np.: L’Oreal, Wella lub Soraya. Zwiększy to renomę naszego przedsięwzięcia.


Do prawidłowego działania zakładu potrzebny jest doświadczony personel: dwie fryzjerki oraz osoba - pracująca jako wizażystka, kosmetyczka i manicurzystka. Łącznie trzy osoby na pełny etat po 3 tys. zł.


Kosztem prowadzenia salonu jest także marketing firmy, głównie poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej - 400 zł miesięcznie.


Ile można zarobić?


Zyski salonu zależą oczywiście od liczby klientów. A to z kolei zależy w dużej mierze od umiejscowienia zakładu i marketingu. Najwięcej zarabia się na usługach adresowanych do kobiet, przede wszystkim na farbowaniu i baleyage fryzur od 50 do 100 zł od osoby.


Z reguły damskie usługi fryzjerskie są droższe. I tak np. strzyżenie z myciem i modelowaniem kosztuje od 20 do 100 zł, samo modelowanie około 30 zł, farbowanie od 25 do 60 zł, trwała ondulacja od 35 do 80 zł, pasemka od 25 do 60 zł.   


Dość dobrze można zarobić szczególnie w dużych miastach. Tak np. na zakładaniu i akrylowaniu tipsów około 150 zł od osoby, utwardzaniu paznokci akrylem - 100 zł, manicure od 40 do 60 zł, malowanie paznokci około 20 zł, makijaż - 80 zł.


Na męskim strzyżeniu wraz z modelowaniem od 20 do 40 zł, baleyage - 40 zł, golenie lub strzyżenie brody od 5 do 10 zł.


Branża bardzo konkurencyjna


Rynek usług fryzjerskich i kosmetycznych jest bardzo rozwinięty i będzie nadal się rozwijał. Popyt na usługi fryzjerskie i kosmetyczne będzie rósł wraz z bogaceniem się społeczeństwa. Obecnie w każdej miejscowości (z reguły poza wioskami) działają zakłady i salony fryzjerskie. Świadczą one różnorakie usługi od  strzyżenia po komputerowe opracowanie i modelowanie fryzur oraz usługi solarium.


Można wygrać na tym rynku m.in. fachowymi poradami oraz oferowaniem uczesania i stylizacji paznokci zgodnie z najnowszymi trendami oraz ofertą innych nowoczesnych usług kosmetycznych. Klienci są coraz bardziej wymagający. Renomę i powodzenie wśród klientów można zdobyć poprzez oferowanie usług na wysokim poziomie i reklamę w prasie czy w internecie. Najlepszą reklamą w tym przypadku jest właśnie fachowość, uprzejmość, marketing.


Koszty inwestycyjne i inne wydatki

Założenie salonu - 100 tys. zł

Czynsz za wynajem - Od 800 do 1, 5 tys. zł

Meble tworzące 2 stanowiska - 20 tys. zł

Urządzenia do trwałej - 3 tys. zł

2 suszarki - 5, 5 tys. zł

Fotele - 12 tys. zł

Lustra - 4 tys. zł

Komputer i oprogramowanie  - 6 tys. zł

Kasa fiskalna - 3, 5 tys. zł

Inne elementy wyposażenia - 2 tys. zł

Wynagrodzenia - 9 tys. zł

Kosmetyki i inne materiały (miesięcznie) - 2 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji z hurtowni materiałów kosmetycznych i fryzjerskich.

Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowo)

Strzyżenie męskie - 2 tys. zł

Inne usługi męskie - 1 tys. zł

Strzyżenie damskie - 4 tys. zł

Farbowanie, baleyage, modelowanie - 4 tys. zł

Usługi kosmetyczne dłoni - 3 tys. zł

Inne usługi kosmetyczne męskie i damskie - 1 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji otrzymanych z salonów fryzjerskich.

Andrzej Okrasiński

Portal Skarbiec.Biz

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA