REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć zakład fryzjerski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Andrzej Okrasiński

REKLAMA

Prowadzenie salonu fryzjerskiego wciąż jest dochodowe, mimo dużej konkurencji w tej branży. Zyskowność zależy od usytuowania firmy. Można zarobić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

W zasadzie na założenie salonu fryzjerskiego i kosmetycznego trzeba około 100 tys. zł. W tym przypadku brak jest dostępu do taniego kapitału, niskooprocentowanych kredytów. Jednak, jeżeli stworzymy dobry biznesplan to możemy liczyć na wsparcie w formie dotacji z kilku źródeł krajowych i unijnych. Dotacje są oferowane z powiatowych urzędów pracy lub z unijnych Regionalnych Programów Operacyjnych na zakładanie firm. Dotacje unijne są oferowane również na takie przedsięwzięcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

REKLAMA

REKLAMA


Salony fryzjerskie to zakłady jednoosobowe, zatrudniające niekiedy, co najwyżej dwie lub trzy osoby. Niektóre z nich działają w ramach sieci franczyzowych. Franczyza pomaga utrzymać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. Założyciel sieci franczyzowej często pomaga, w postaci np. dostawy produktów kosmetycznych lub sprzętu. W zamian za to zazwyczaj trzeba się z nim dzielić częścią dochodu. Należy też zakupić licencję.


Nie tylko strzyżenie


Przed założeniem zakładu należy przeanalizować, czy na konkretnym terenie potrzebne będą takie usługi, czy obok, na drugiej ulicy nie ma podobnego zakładu. Należy przeanalizować zapotrzebowanie na poszczególne rodzaje usług. Czy popyt będzie tylko na strzyżenie, a może bardziej na usługi kosmetyczne i pielęgnację dłoni?

REKLAMA


Nowoczesny salon fryzjerski powinien świadczyć usługi fryzjerstwa męskiego, damskiego, makijażu, solarium. Zaletą dobrego salonu jest profesjonalne doradztwo w doborze koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


W ofercie muszą znaleźć się także inne usługi, jak: mycie włosów, modelowanie, trwała ondulacja i manicure. Czynności tego typu powinny być wykonywane przez wykwalifikowany personel.


Ile potrzeba pieniędzy?


Na założenie w miarę nowoczesnego salonu fryzjerskiego potrzeba około 100 tys. zł. Do kosztów należy doliczyć czynsz miesięczny za lokal, wystarczy lokal o powierzchni od 40 do 60 mkw. Czynsz, w tym opłaty za wodę i elektryczność to około 1,5 tys. zł w mieście wojewódzkim, w mniejszych miejscowościach - około 800 zł.


Dalsze koszty takiego przedsięwzięcia to zakup umeblowania i urządzeń. Meble tworzące dwa stanowiska pracy to koszt około 20 tys. zł. Za urządzenia do robienia nowoczesnej trwałej zapłacimy 3 tys. zł, 2 suszarki, w tym ręczna i stojąca łącznie to koszt 5, 5 tys. zł, dwa fotele fryzjerskie około 12 tys. zł, lustra około 4 tys. zł, komputer i specjalne oprogramowane - 6 tys. zł, kasa fiskalna 3, 5 tys. zł, urządzenia do pielęgnacji paznokci 1 tys. zł, wyposażenia pomocnicze w tym drukarka 2 tys. zł.


Dostawcami kosmetyków i innych materiałów do salonu powinni być dystrybutorzy markowi jak np.: L’Oreal, Wella lub Soraya. Zwiększy to renomę naszego przedsięwzięcia.


Do prawidłowego działania zakładu potrzebny jest doświadczony personel: dwie fryzjerki oraz osoba - pracująca jako wizażystka, kosmetyczka i manicurzystka. Łącznie trzy osoby na pełny etat po 3 tys. zł.


Kosztem prowadzenia salonu jest także marketing firmy, głównie poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej - 400 zł miesięcznie.


Ile można zarobić?


Zyski salonu zależą oczywiście od liczby klientów. A to z kolei zależy w dużej mierze od umiejscowienia zakładu i marketingu. Najwięcej zarabia się na usługach adresowanych do kobiet, przede wszystkim na farbowaniu i baleyage fryzur od 50 do 100 zł od osoby.


Z reguły damskie usługi fryzjerskie są droższe. I tak np. strzyżenie z myciem i modelowaniem kosztuje od 20 do 100 zł, samo modelowanie około 30 zł, farbowanie od 25 do 60 zł, trwała ondulacja od 35 do 80 zł, pasemka od 25 do 60 zł.   


Dość dobrze można zarobić szczególnie w dużych miastach. Tak np. na zakładaniu i akrylowaniu tipsów około 150 zł od osoby, utwardzaniu paznokci akrylem - 100 zł, manicure od 40 do 60 zł, malowanie paznokci około 20 zł, makijaż - 80 zł.


Na męskim strzyżeniu wraz z modelowaniem od 20 do 40 zł, baleyage - 40 zł, golenie lub strzyżenie brody od 5 do 10 zł.


Branża bardzo konkurencyjna


Rynek usług fryzjerskich i kosmetycznych jest bardzo rozwinięty i będzie nadal się rozwijał. Popyt na usługi fryzjerskie i kosmetyczne będzie rósł wraz z bogaceniem się społeczeństwa. Obecnie w każdej miejscowości (z reguły poza wioskami) działają zakłady i salony fryzjerskie. Świadczą one różnorakie usługi od  strzyżenia po komputerowe opracowanie i modelowanie fryzur oraz usługi solarium.


Można wygrać na tym rynku m.in. fachowymi poradami oraz oferowaniem uczesania i stylizacji paznokci zgodnie z najnowszymi trendami oraz ofertą innych nowoczesnych usług kosmetycznych. Klienci są coraz bardziej wymagający. Renomę i powodzenie wśród klientów można zdobyć poprzez oferowanie usług na wysokim poziomie i reklamę w prasie czy w internecie. Najlepszą reklamą w tym przypadku jest właśnie fachowość, uprzejmość, marketing.


Koszty inwestycyjne i inne wydatki

Założenie salonu - 100 tys. zł

Czynsz za wynajem - Od 800 do 1, 5 tys. zł

Meble tworzące 2 stanowiska - 20 tys. zł

Urządzenia do trwałej - 3 tys. zł

2 suszarki - 5, 5 tys. zł

Fotele - 12 tys. zł

Lustra - 4 tys. zł

Komputer i oprogramowanie  - 6 tys. zł

Kasa fiskalna - 3, 5 tys. zł

Inne elementy wyposażenia - 2 tys. zł

Wynagrodzenia - 9 tys. zł

Kosmetyki i inne materiały (miesięcznie) - 2 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji z hurtowni materiałów kosmetycznych i fryzjerskich.

Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowo)

Strzyżenie męskie - 2 tys. zł

Inne usługi męskie - 1 tys. zł

Strzyżenie damskie - 4 tys. zł

Farbowanie, baleyage, modelowanie - 4 tys. zł

Usługi kosmetyczne dłoni - 3 tys. zł

Inne usługi kosmetyczne męskie i damskie - 1 tys. zł

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji otrzymanych z salonów fryzjerskich.

Andrzej Okrasiński

Portal Skarbiec.Biz

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA