REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

E-market to pomysł na biznes, który daje zarobić nawet przy niewielkim kapitale. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Nie ponosimy  też dodatkowych opłat za lokal. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze.

 

REKLAMA

Kapitał inwestycyjny nie musi być duży. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych, może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Sklep tego typu powinien być czynny ciągle. Nie ponosimy dodatkowych opłat za lokal, który wymaga dużego kapitału  już na starcie. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze. Nie potrzeba budować magazynu z półkami. Nie musimy martwić się o wystrój, który by przyciągał klientów.

 

Ważne jest, by klienci kojarzyli sklep w sieci internetowej. Ponadto powinniśmy oferować produkty, które posiadamy u siebie lub które możemy szybko nabyć w hurtowni lub u producenta. Zakupy przez internet będą rosły ciągle. Jeszcze do niedawna wzrastały średnio, co roku o 100 proc. Teraz wzrost jest trochę mniejszy.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak stworzyć witrynę?

 

Na początku oczywiście trzeba zarejestrować firmę. W tym przypadku najlepiej to zrobić poprzez gminną ewidencję działalności gospodarczej w urzędzie gminy. Następnie należy stworzyć nazwę sklepu - domenę. Nazwa firmy nie powinna być taka sama jak nazwa e-sklepu. Opracować trzeba wystrój witryny internetowej, kolorystykę, sposób wyświetlania produktów oraz nazwy poszczególnych działów e-sklepu, np. wędliny, nabiał, pieczywo, alkohole, napoje bezalkoholowe.

 

Sposobem na łatwe stworzenie internetowego sklepu spożywczego jest założenie go na znanych portalach aukcyjnych, m.in. na Allegro.pl czy eBay.pl. Należy jednak pamiętać, że nie stajemy się częścią portalu, lecz funkcjonujemy jako autonomiczna firma.

 

Trzeba także zarejestrować się na portalu jako firma, a potem krok po kroku tworzyć stronę e-sklepu spożywczego.

 

- Stworzenie dobrej, wyróżniającej się wśród innych witryn, internetowej strony e-sklepu jest wyzwaniem. Należy włożyć w to trochę serca i poświęcić trzeba sporo czasu, by później nie żałować, że źle zainwestowaliśmy kapitał - informuje Robert Janicki z Warszawy, informatyk specjalizujący się w graficznym opracowywaniu witryn internetowych.

 

Najlepiej e- sklep promować na popularnych witrynach internetowych i w prasie lokalnej lub regionalnej. Można także wynająć specjalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarkach. Adresy można znaleźć w internecie (np. poprzez Google).

 

Koszty i zyski

 

Koszty inwestycyjne przy zakładaniu e-sklepu są niewielkie. Na początku wystarczy kupno dwóch komputerów średniej klasy wraz z odpowiednim oprogramowaniem, łącznie za około 9 tys zł. Koszt opracowania wystroju witryny e-sklepu oraz stworzenie domeny powinien zamknąć się w granicach 9 tys. zł.

 

Przy pierwszym zatowarowaniu nie ma co przesadzać z zamówieniem produktów do naszego sklepu. Wystarczy, ze zakupimy produkty do dalszej odsprzedaży za około 5 tys. zł. Poza tym potrzebna jest porządna lodówka z zamrażarką za około 2 tys. zł. Taka wystarczy z powodzeniem.

 

Ponadto trzeba zastanowić się, w jaki sposób będziemy dystrybuować produkty. W tym przypadku nie należy polegać na usługach pocztowych, bo np. wędlina, może dotrzeć do klienta zepsuta. Trzeba skorzystać z usług firmy kurierskiej albo zatrudnić, co najmniej jednego przewoźnika z samochodem osobowym. W pierwszym jak i drugim przypadku miesięczny wydatek przy średnich obrotach to około 3 tys. zł.

 

Zarabiamy przede wszystkim na sprzedaży wysyłkowej produktów. Miesięcznie nasz dochód netto może wynieść około 30 tys zł. Oczywiście, jeśli e-sklep będzie dobrze prosperował. Można także uzyskać dodatkowe korzyści finansowe na sprzedaży powierzchni na witrynie w celach reklamy np. dostawców i producentów towarów, około 20 tys. zł miesięcznie. Jeżeli nasz e-sklep będzie w miarę dobrze prosperował, przez co najmniej około 10 miesięcy, to możemy pokusić się o sprzedaż np. polis ubezpieczeniowych i kredytów bankowych, jako pośrednictwo e-usług finansowych. Będzie to dodatkowe zajęcie i dodatkowy zysk.

 

By nie tworzyć zapasów?

 

Najlepiej nawiązać współpracę z kilkoma hurtowniami i producentami (np. piekarniami pieczywa). Obecnie niektóre hurtownie zajmują się nawet wysyłką paczek z produktami do klienta bezpośrednio. Oczywiście trzeba za to dodatkowo płacić, ale mimo to opłaca się w przypadku, gdy będzie, co najmniej kilkaset zakupów w spożywczym e-sklepie. Lepsze to niż trzymanie kilkuset kg wędliny w lodówce.

 

Praca w sklepie internetowym to ciężka praca. Każdy produkt trzeba sfotografować, dokładnie opisać, podać jego cechy charakterystyczne. Produkty zamówione do klienta powinny trafić jak najszybciej, najpóźniej w ciągu kilku godzin.

 

Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet to także problem z pobieraniem zapłaty od klientów. Jest na to kilka sposobów.

 

Produkty można wysłać po wpływie pieniędzy za zamówienie na konto firmy. Można także stosować zapłatę przy odbiorze. Jeśli zapłatę otrzymujemy tylko na konto bankowe firmy albo za pobraniem przy odbiorze, to kasa fiskalna nie jest niezbędna. Trzeba jednak przyznać, że wielu klientów wymaga do wglądu paragonu fiskalnego z różnych powodów, dlatego lepiej zaopatrzyć się w takie narzędzie.

 

Tabela 1: Koszty inwestycyjne i inne wydatki (szacunkowe)

 

Opracowane wystroju witryny i domeny
 8 tys. zł
Zakup 2 komputerów z oprogramowaniem 9 tys. zł
Pierwsze zatowarowanie 5 tys. zł
Zakup lodówki 2 tys. zł
Wynagrodzenie kuriera miesięcznie
3 tys. zł
Zakup samochodu 30 tys. zł
Zakup kasy fiskalnej wraz z nauka obsługi 1 tys. do 2 tys. zł
Koszty eksploatacji auta i koszty serwisowania komputerów - miesięcznie 6 tys. zł
Wydatki na promocję (miesięcznie lub jednorazowo) 3 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Tabela 2: Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowe)?

 

Sprzedaż produktów - miesięcznie
30 tys. zł
Sprzedaż powierzchni na witrynie pod reklamę innych podmiotów 20 tys. zł
Sprzedaż innych e-usług 6 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Portal Skarbiec.Biz
Andrzej Okrasińśki

 

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA