REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

E-market to pomysł na biznes, który daje zarobić nawet przy niewielkim kapitale. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Nie ponosimy  też dodatkowych opłat za lokal. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze.

 

REKLAMA

Kapitał inwestycyjny nie musi być duży. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych, może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Sklep tego typu powinien być czynny ciągle. Nie ponosimy dodatkowych opłat za lokal, który wymaga dużego kapitału  już na starcie. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze. Nie potrzeba budować magazynu z półkami. Nie musimy martwić się o wystrój, który by przyciągał klientów.

 

Ważne jest, by klienci kojarzyli sklep w sieci internetowej. Ponadto powinniśmy oferować produkty, które posiadamy u siebie lub które możemy szybko nabyć w hurtowni lub u producenta. Zakupy przez internet będą rosły ciągle. Jeszcze do niedawna wzrastały średnio, co roku o 100 proc. Teraz wzrost jest trochę mniejszy.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak stworzyć witrynę?

 

Na początku oczywiście trzeba zarejestrować firmę. W tym przypadku najlepiej to zrobić poprzez gminną ewidencję działalności gospodarczej w urzędzie gminy. Następnie należy stworzyć nazwę sklepu - domenę. Nazwa firmy nie powinna być taka sama jak nazwa e-sklepu. Opracować trzeba wystrój witryny internetowej, kolorystykę, sposób wyświetlania produktów oraz nazwy poszczególnych działów e-sklepu, np. wędliny, nabiał, pieczywo, alkohole, napoje bezalkoholowe.

 

Sposobem na łatwe stworzenie internetowego sklepu spożywczego jest założenie go na znanych portalach aukcyjnych, m.in. na Allegro.pl czy eBay.pl. Należy jednak pamiętać, że nie stajemy się częścią portalu, lecz funkcjonujemy jako autonomiczna firma.

 

Trzeba także zarejestrować się na portalu jako firma, a potem krok po kroku tworzyć stronę e-sklepu spożywczego.

 

- Stworzenie dobrej, wyróżniającej się wśród innych witryn, internetowej strony e-sklepu jest wyzwaniem. Należy włożyć w to trochę serca i poświęcić trzeba sporo czasu, by później nie żałować, że źle zainwestowaliśmy kapitał - informuje Robert Janicki z Warszawy, informatyk specjalizujący się w graficznym opracowywaniu witryn internetowych.

 

Najlepiej e- sklep promować na popularnych witrynach internetowych i w prasie lokalnej lub regionalnej. Można także wynająć specjalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarkach. Adresy można znaleźć w internecie (np. poprzez Google).

 

Koszty i zyski

 

Koszty inwestycyjne przy zakładaniu e-sklepu są niewielkie. Na początku wystarczy kupno dwóch komputerów średniej klasy wraz z odpowiednim oprogramowaniem, łącznie za około 9 tys zł. Koszt opracowania wystroju witryny e-sklepu oraz stworzenie domeny powinien zamknąć się w granicach 9 tys. zł.

 

Przy pierwszym zatowarowaniu nie ma co przesadzać z zamówieniem produktów do naszego sklepu. Wystarczy, ze zakupimy produkty do dalszej odsprzedaży za około 5 tys. zł. Poza tym potrzebna jest porządna lodówka z zamrażarką za około 2 tys. zł. Taka wystarczy z powodzeniem.

 

Ponadto trzeba zastanowić się, w jaki sposób będziemy dystrybuować produkty. W tym przypadku nie należy polegać na usługach pocztowych, bo np. wędlina, może dotrzeć do klienta zepsuta. Trzeba skorzystać z usług firmy kurierskiej albo zatrudnić, co najmniej jednego przewoźnika z samochodem osobowym. W pierwszym jak i drugim przypadku miesięczny wydatek przy średnich obrotach to około 3 tys. zł.

 

Zarabiamy przede wszystkim na sprzedaży wysyłkowej produktów. Miesięcznie nasz dochód netto może wynieść około 30 tys zł. Oczywiście, jeśli e-sklep będzie dobrze prosperował. Można także uzyskać dodatkowe korzyści finansowe na sprzedaży powierzchni na witrynie w celach reklamy np. dostawców i producentów towarów, około 20 tys. zł miesięcznie. Jeżeli nasz e-sklep będzie w miarę dobrze prosperował, przez co najmniej około 10 miesięcy, to możemy pokusić się o sprzedaż np. polis ubezpieczeniowych i kredytów bankowych, jako pośrednictwo e-usług finansowych. Będzie to dodatkowe zajęcie i dodatkowy zysk.

 

By nie tworzyć zapasów?

 

Najlepiej nawiązać współpracę z kilkoma hurtowniami i producentami (np. piekarniami pieczywa). Obecnie niektóre hurtownie zajmują się nawet wysyłką paczek z produktami do klienta bezpośrednio. Oczywiście trzeba za to dodatkowo płacić, ale mimo to opłaca się w przypadku, gdy będzie, co najmniej kilkaset zakupów w spożywczym e-sklepie. Lepsze to niż trzymanie kilkuset kg wędliny w lodówce.

 

Praca w sklepie internetowym to ciężka praca. Każdy produkt trzeba sfotografować, dokładnie opisać, podać jego cechy charakterystyczne. Produkty zamówione do klienta powinny trafić jak najszybciej, najpóźniej w ciągu kilku godzin.

 

Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet to także problem z pobieraniem zapłaty od klientów. Jest na to kilka sposobów.

 

Produkty można wysłać po wpływie pieniędzy za zamówienie na konto firmy. Można także stosować zapłatę przy odbiorze. Jeśli zapłatę otrzymujemy tylko na konto bankowe firmy albo za pobraniem przy odbiorze, to kasa fiskalna nie jest niezbędna. Trzeba jednak przyznać, że wielu klientów wymaga do wglądu paragonu fiskalnego z różnych powodów, dlatego lepiej zaopatrzyć się w takie narzędzie.

 

Tabela 1: Koszty inwestycyjne i inne wydatki (szacunkowe)

 

Opracowane wystroju witryny i domeny
 8 tys. zł
Zakup 2 komputerów z oprogramowaniem 9 tys. zł
Pierwsze zatowarowanie 5 tys. zł
Zakup lodówki 2 tys. zł
Wynagrodzenie kuriera miesięcznie
3 tys. zł
Zakup samochodu 30 tys. zł
Zakup kasy fiskalnej wraz z nauka obsługi 1 tys. do 2 tys. zł
Koszty eksploatacji auta i koszty serwisowania komputerów - miesięcznie 6 tys. zł
Wydatki na promocję (miesięcznie lub jednorazowo) 3 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Tabela 2: Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowe)?

 

Sprzedaż produktów - miesięcznie
30 tys. zł
Sprzedaż powierzchni na witrynie pod reklamę innych podmiotów 20 tys. zł
Sprzedaż innych e-usług 6 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Portal Skarbiec.Biz
Andrzej Okrasińśki

 

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA