REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

E-market to pomysł na biznes, który daje zarobić nawet przy niewielkim kapitale. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Nie ponosimy  też dodatkowych opłat za lokal. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze.

 

REKLAMA

Kapitał inwestycyjny nie musi być duży. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych, może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Sklep tego typu powinien być czynny ciągle. Nie ponosimy dodatkowych opłat za lokal, który wymaga dużego kapitału  już na starcie. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze. Nie potrzeba budować magazynu z półkami. Nie musimy martwić się o wystrój, który by przyciągał klientów.

 

Ważne jest, by klienci kojarzyli sklep w sieci internetowej. Ponadto powinniśmy oferować produkty, które posiadamy u siebie lub które możemy szybko nabyć w hurtowni lub u producenta. Zakupy przez internet będą rosły ciągle. Jeszcze do niedawna wzrastały średnio, co roku o 100 proc. Teraz wzrost jest trochę mniejszy.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak stworzyć witrynę?

 

Na początku oczywiście trzeba zarejestrować firmę. W tym przypadku najlepiej to zrobić poprzez gminną ewidencję działalności gospodarczej w urzędzie gminy. Następnie należy stworzyć nazwę sklepu - domenę. Nazwa firmy nie powinna być taka sama jak nazwa e-sklepu. Opracować trzeba wystrój witryny internetowej, kolorystykę, sposób wyświetlania produktów oraz nazwy poszczególnych działów e-sklepu, np. wędliny, nabiał, pieczywo, alkohole, napoje bezalkoholowe.

 

Sposobem na łatwe stworzenie internetowego sklepu spożywczego jest założenie go na znanych portalach aukcyjnych, m.in. na Allegro.pl czy eBay.pl. Należy jednak pamiętać, że nie stajemy się częścią portalu, lecz funkcjonujemy jako autonomiczna firma.

 

Trzeba także zarejestrować się na portalu jako firma, a potem krok po kroku tworzyć stronę e-sklepu spożywczego.

 

- Stworzenie dobrej, wyróżniającej się wśród innych witryn, internetowej strony e-sklepu jest wyzwaniem. Należy włożyć w to trochę serca i poświęcić trzeba sporo czasu, by później nie żałować, że źle zainwestowaliśmy kapitał - informuje Robert Janicki z Warszawy, informatyk specjalizujący się w graficznym opracowywaniu witryn internetowych.

 

Najlepiej e- sklep promować na popularnych witrynach internetowych i w prasie lokalnej lub regionalnej. Można także wynająć specjalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarkach. Adresy można znaleźć w internecie (np. poprzez Google).

 

Koszty i zyski

 

Koszty inwestycyjne przy zakładaniu e-sklepu są niewielkie. Na początku wystarczy kupno dwóch komputerów średniej klasy wraz z odpowiednim oprogramowaniem, łącznie za około 9 tys zł. Koszt opracowania wystroju witryny e-sklepu oraz stworzenie domeny powinien zamknąć się w granicach 9 tys. zł.

 

Przy pierwszym zatowarowaniu nie ma co przesadzać z zamówieniem produktów do naszego sklepu. Wystarczy, ze zakupimy produkty do dalszej odsprzedaży za około 5 tys. zł. Poza tym potrzebna jest porządna lodówka z zamrażarką za około 2 tys. zł. Taka wystarczy z powodzeniem.

 

Ponadto trzeba zastanowić się, w jaki sposób będziemy dystrybuować produkty. W tym przypadku nie należy polegać na usługach pocztowych, bo np. wędlina, może dotrzeć do klienta zepsuta. Trzeba skorzystać z usług firmy kurierskiej albo zatrudnić, co najmniej jednego przewoźnika z samochodem osobowym. W pierwszym jak i drugim przypadku miesięczny wydatek przy średnich obrotach to około 3 tys. zł.

 

Zarabiamy przede wszystkim na sprzedaży wysyłkowej produktów. Miesięcznie nasz dochód netto może wynieść około 30 tys zł. Oczywiście, jeśli e-sklep będzie dobrze prosperował. Można także uzyskać dodatkowe korzyści finansowe na sprzedaży powierzchni na witrynie w celach reklamy np. dostawców i producentów towarów, około 20 tys. zł miesięcznie. Jeżeli nasz e-sklep będzie w miarę dobrze prosperował, przez co najmniej około 10 miesięcy, to możemy pokusić się o sprzedaż np. polis ubezpieczeniowych i kredytów bankowych, jako pośrednictwo e-usług finansowych. Będzie to dodatkowe zajęcie i dodatkowy zysk.

 

By nie tworzyć zapasów?

 

Najlepiej nawiązać współpracę z kilkoma hurtowniami i producentami (np. piekarniami pieczywa). Obecnie niektóre hurtownie zajmują się nawet wysyłką paczek z produktami do klienta bezpośrednio. Oczywiście trzeba za to dodatkowo płacić, ale mimo to opłaca się w przypadku, gdy będzie, co najmniej kilkaset zakupów w spożywczym e-sklepie. Lepsze to niż trzymanie kilkuset kg wędliny w lodówce.

 

Praca w sklepie internetowym to ciężka praca. Każdy produkt trzeba sfotografować, dokładnie opisać, podać jego cechy charakterystyczne. Produkty zamówione do klienta powinny trafić jak najszybciej, najpóźniej w ciągu kilku godzin.

 

Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet to także problem z pobieraniem zapłaty od klientów. Jest na to kilka sposobów.

 

Produkty można wysłać po wpływie pieniędzy za zamówienie na konto firmy. Można także stosować zapłatę przy odbiorze. Jeśli zapłatę otrzymujemy tylko na konto bankowe firmy albo za pobraniem przy odbiorze, to kasa fiskalna nie jest niezbędna. Trzeba jednak przyznać, że wielu klientów wymaga do wglądu paragonu fiskalnego z różnych powodów, dlatego lepiej zaopatrzyć się w takie narzędzie.

 

Tabela 1: Koszty inwestycyjne i inne wydatki (szacunkowe)

 

Opracowane wystroju witryny i domeny
 8 tys. zł
Zakup 2 komputerów z oprogramowaniem 9 tys. zł
Pierwsze zatowarowanie 5 tys. zł
Zakup lodówki 2 tys. zł
Wynagrodzenie kuriera miesięcznie
3 tys. zł
Zakup samochodu 30 tys. zł
Zakup kasy fiskalnej wraz z nauka obsługi 1 tys. do 2 tys. zł
Koszty eksploatacji auta i koszty serwisowania komputerów - miesięcznie 6 tys. zł
Wydatki na promocję (miesięcznie lub jednorazowo) 3 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Tabela 2: Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowe)?

 

Sprzedaż produktów - miesięcznie
30 tys. zł
Sprzedaż powierzchni na witrynie pod reklamę innych podmiotów 20 tys. zł
Sprzedaż innych e-usług 6 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Portal Skarbiec.Biz
Andrzej Okrasińśki

 

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA