REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

E-market to pomysł na biznes, który daje zarobić nawet przy niewielkim kapitale. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Nie ponosimy  też dodatkowych opłat za lokal. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze.

 

REKLAMA

Kapitał inwestycyjny nie musi być duży. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych, może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Sklep tego typu powinien być czynny ciągle. Nie ponosimy dodatkowych opłat za lokal, który wymaga dużego kapitału  już na starcie. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze. Nie potrzeba budować magazynu z półkami. Nie musimy martwić się o wystrój, który by przyciągał klientów.

 

Ważne jest, by klienci kojarzyli sklep w sieci internetowej. Ponadto powinniśmy oferować produkty, które posiadamy u siebie lub które możemy szybko nabyć w hurtowni lub u producenta. Zakupy przez internet będą rosły ciągle. Jeszcze do niedawna wzrastały średnio, co roku o 100 proc. Teraz wzrost jest trochę mniejszy.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak stworzyć witrynę?

 

Na początku oczywiście trzeba zarejestrować firmę. W tym przypadku najlepiej to zrobić poprzez gminną ewidencję działalności gospodarczej w urzędzie gminy. Następnie należy stworzyć nazwę sklepu - domenę. Nazwa firmy nie powinna być taka sama jak nazwa e-sklepu. Opracować trzeba wystrój witryny internetowej, kolorystykę, sposób wyświetlania produktów oraz nazwy poszczególnych działów e-sklepu, np. wędliny, nabiał, pieczywo, alkohole, napoje bezalkoholowe.

 

Sposobem na łatwe stworzenie internetowego sklepu spożywczego jest założenie go na znanych portalach aukcyjnych, m.in. na Allegro.pl czy eBay.pl. Należy jednak pamiętać, że nie stajemy się częścią portalu, lecz funkcjonujemy jako autonomiczna firma.

 

Trzeba także zarejestrować się na portalu jako firma, a potem krok po kroku tworzyć stronę e-sklepu spożywczego.

 

- Stworzenie dobrej, wyróżniającej się wśród innych witryn, internetowej strony e-sklepu jest wyzwaniem. Należy włożyć w to trochę serca i poświęcić trzeba sporo czasu, by później nie żałować, że źle zainwestowaliśmy kapitał - informuje Robert Janicki z Warszawy, informatyk specjalizujący się w graficznym opracowywaniu witryn internetowych.

 

Najlepiej e- sklep promować na popularnych witrynach internetowych i w prasie lokalnej lub regionalnej. Można także wynająć specjalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarkach. Adresy można znaleźć w internecie (np. poprzez Google).

 

Koszty i zyski

 

Koszty inwestycyjne przy zakładaniu e-sklepu są niewielkie. Na początku wystarczy kupno dwóch komputerów średniej klasy wraz z odpowiednim oprogramowaniem, łącznie za około 9 tys zł. Koszt opracowania wystroju witryny e-sklepu oraz stworzenie domeny powinien zamknąć się w granicach 9 tys. zł.

 

Przy pierwszym zatowarowaniu nie ma co przesadzać z zamówieniem produktów do naszego sklepu. Wystarczy, ze zakupimy produkty do dalszej odsprzedaży za około 5 tys. zł. Poza tym potrzebna jest porządna lodówka z zamrażarką za około 2 tys. zł. Taka wystarczy z powodzeniem.

 

Ponadto trzeba zastanowić się, w jaki sposób będziemy dystrybuować produkty. W tym przypadku nie należy polegać na usługach pocztowych, bo np. wędlina, może dotrzeć do klienta zepsuta. Trzeba skorzystać z usług firmy kurierskiej albo zatrudnić, co najmniej jednego przewoźnika z samochodem osobowym. W pierwszym jak i drugim przypadku miesięczny wydatek przy średnich obrotach to około 3 tys. zł.

 

Zarabiamy przede wszystkim na sprzedaży wysyłkowej produktów. Miesięcznie nasz dochód netto może wynieść około 30 tys zł. Oczywiście, jeśli e-sklep będzie dobrze prosperował. Można także uzyskać dodatkowe korzyści finansowe na sprzedaży powierzchni na witrynie w celach reklamy np. dostawców i producentów towarów, około 20 tys. zł miesięcznie. Jeżeli nasz e-sklep będzie w miarę dobrze prosperował, przez co najmniej około 10 miesięcy, to możemy pokusić się o sprzedaż np. polis ubezpieczeniowych i kredytów bankowych, jako pośrednictwo e-usług finansowych. Będzie to dodatkowe zajęcie i dodatkowy zysk.

 

By nie tworzyć zapasów?

 

Najlepiej nawiązać współpracę z kilkoma hurtowniami i producentami (np. piekarniami pieczywa). Obecnie niektóre hurtownie zajmują się nawet wysyłką paczek z produktami do klienta bezpośrednio. Oczywiście trzeba za to dodatkowo płacić, ale mimo to opłaca się w przypadku, gdy będzie, co najmniej kilkaset zakupów w spożywczym e-sklepie. Lepsze to niż trzymanie kilkuset kg wędliny w lodówce.

 

Praca w sklepie internetowym to ciężka praca. Każdy produkt trzeba sfotografować, dokładnie opisać, podać jego cechy charakterystyczne. Produkty zamówione do klienta powinny trafić jak najszybciej, najpóźniej w ciągu kilku godzin.

 

Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet to także problem z pobieraniem zapłaty od klientów. Jest na to kilka sposobów.

 

Produkty można wysłać po wpływie pieniędzy za zamówienie na konto firmy. Można także stosować zapłatę przy odbiorze. Jeśli zapłatę otrzymujemy tylko na konto bankowe firmy albo za pobraniem przy odbiorze, to kasa fiskalna nie jest niezbędna. Trzeba jednak przyznać, że wielu klientów wymaga do wglądu paragonu fiskalnego z różnych powodów, dlatego lepiej zaopatrzyć się w takie narzędzie.

 

Tabela 1: Koszty inwestycyjne i inne wydatki (szacunkowe)

 

Opracowane wystroju witryny i domeny
 8 tys. zł
Zakup 2 komputerów z oprogramowaniem 9 tys. zł
Pierwsze zatowarowanie 5 tys. zł
Zakup lodówki 2 tys. zł
Wynagrodzenie kuriera miesięcznie
3 tys. zł
Zakup samochodu 30 tys. zł
Zakup kasy fiskalnej wraz z nauka obsługi 1 tys. do 2 tys. zł
Koszty eksploatacji auta i koszty serwisowania komputerów - miesięcznie 6 tys. zł
Wydatki na promocję (miesięcznie lub jednorazowo) 3 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Tabela 2: Ile można zarobić miesięcznie (szacunkowe)?

 

Sprzedaż produktów - miesięcznie
30 tys. zł
Sprzedaż powierzchni na witrynie pod reklamę innych podmiotów 20 tys. zł
Sprzedaż innych e-usług 6 tys. zł

Źródło: opracowanie własne

 

Portal Skarbiec.Biz
Andrzej Okrasińśki

 

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    REKLAMA

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    REKLAMA