REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet

Subskrybuj nas na Youtube
Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet
Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czym rynek IT kusi kobiety? Nie tylko zarobkami, ale również możliwością pracy zdalnej. Aż 69% kobiet docenia swoistą elastyczność pracodawcy, która pozwala im okazjonalnie zaaranżować biuro w dowolnej lokalizacji.

Kobiety w branży IT

Według raportu opublikowanego przez Bulldogjob[1] kobiety stanowią niespełna 10% polskiej  społeczności IT. Zdecydowanie nie należy spodziewać się w najbliższych latach parytetów w branży, choć przedstawicielki płci żeńskiej coraz śmielej wkraczają do tego, stereotypowo męskiego, świata. Świadczy o tym między innymi dwukrotnie szybszy przyrost liczby studentek kierunków informatycznych w odniesieniu do przyrostu liczby studentów[2]. Jest on efektem akcji promocyjnych skierowanych do potencjalnych kandydatek do szkół wyższych, dedykowanych programów stypendialnych, a także ogólnego wzrostu świadomości na temat zalet kształcenia w obszarze IT.

REKLAMA

Poziom zarobków w IT od dawna pozostaje istotnym wyróżnikiem tego rynku. Jednak specjalistów wciąż jest za mało. W związku z tym pracodawcy kuszą potencjalnych kandydatów hojnym wynagrodzeniem i nie tylko. Co jednak jest istotne dla kobiet pracujących w tej branży?

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wynagrodzenie w branży IT

REKLAMA

– Według dostępnych na rynku badań kobiety wymieniają wysokość wynagrodzenia jako jeden z trzech, ale nie najważniejszy, aspekt warunkujący chęć podjęcia pracy. Co ciekawe, częściej cenią sobie pozytywną atmosferę w miejscu zatrudnienia, a także możliwość zdobywania nowych kompetencji. Właśnie dlatego warto oferować kandydatkom pracę przy ambitnych projektach i stymulować ich rozwój. Benefity pozapłacowe są również mile widziane i pomagają w ostatecznym wyborze konkretnego pracodawcy – mówi Elżbieta Kozłowska, Talent Development Partner w Bonair S.A.

Atrakcyjność pracy w IT to również możliwość pracy zdalnej. Aż 69% kobiet docenia swoistą elastyczność pracodawcy, która pozwala im okazjonalnie zaaranżować biuro w dowolnej lokalizacji. Okazuje się, że codzienny home office dotyczy zaledwie 4% reprezentantek tego sektora[3].

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjaliści w branży IT poszukiwani

Nawet globalna epidemia, która odbiła swoje piętno na światowej gospodarce, nie zmniejszyła popytu na doświadczonych project managerów, analityków biznesowych czy programistów, co potwierdza, że specjaliści w najbliższych latach nadal będą poszukiwani.

REKLAMA

– Prognozy wskazują na to, że polski rynek ICT w 2025 roku będzie tworzyć około 700 tys. osób. Od 2017 roku zatrudnienie w tym sektorze regularnie rośnie. Dodatkowo eksperci szacują, że do końca 2020 roku zainteresowanie firm rozwiązaniami online zwiększy się, co oznacza, że zapotrzebowanie na pracowników IT będzie jeszcze bardziej wyraźne dodaje Elżbieta Kozłowska.

Ogólny wzrost świadomości związanej z atrakcyjnością pracy w branży IT zachęca do nauki programowania w każdym wieku. Badania potwierdzają, że przedstawicielki płci żeńskiej są przy tym skore do przebranżowienia. Jak pokazują badania, nie ma z tym problemu 42% respondentek. Co piąta ankietowana zaczyna przygodę z IT dopiero po ukończeniu 24. roku życia. Studia informatyczne wciąż pozostają najczęściej wymienianym źródłem wiedzy o programowaniu[4]. Jednak wzrost liczby organizowanych bootcampów, szkoleń i kursów pokazuje, że rośnie popyt również na alternatywne metody kształcenia.

Kobiety coraz śmielej rozpoczynają swoją karierę w świecie IT dzięki inicjatywom, które ułatwiają utalentowanym programistkom wkroczenie na rynek pracy i poszerzanie zakresu kompetencji poprzez wsparcie mentorskie. Pandemia i jej skutki potwierdziły, że branża IT poradziła sobie nawet z globalnym kryzysem gospodarczym, więc należy uznać ją za perspektywiczny kierunek zawodowy. Co więcej, wykształcenie informatyczne lub pokrewne nie zawsze jest wymagane. Niekiedy wystarczy chęć przebranżowienia, którą często wykazują kobiety, i otwartość na różnorodne drogi rozwoju.

 

[1] Badanie społeczności IT 2020

[2] tamże

[3] No Fluff Jobs, Kobiety w IT

[4] No Fluff Jobs, Kobiety w IT 2020

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biotechnologia a długowieczność - jubileuszowa konferencja CEBioForum 2025

Wykorzystanie rewolucji w biotechnologii w zapewnieniu długowieczności, miejsce europejskich firm biotechnologicznych w świecie, czy znaczenie branży we współczesnej gospodarce – to główne tematy XXIII CEBioForum, z udziałem prawie 100 najbardziej innowacyjnych firm biotechnologicznych z całego świata. Wydarzenie obchodzi w tym roku swój jubileusz, odbywa się już od 25 lat.

Darmowy e-book "Być kobietą w biznesie"

Marzec jest miesiącem Kobiet i specjalnie dla Was przygotowaliśmy wyjątkowy e-book

Handel detaliczny: zmiany w przepisach 2025 i 2026 r.

Co zmieni się w handlu detalicznym w 2025 i 2026 roku? Jakie przepisy zaczynają obowiązywać? System kaucyjny startuje 1 października 2025 r., ale w niektórych przypadkach od 1 stycznia 2026 r. Co z recyklingiem opakowań i dyrektywą Omnibus?

Boom na zielone inwestycje. Wodór nowym priorytetem dla funduszy i inwestorów

W obliczu rosnącej potrzeby transformacji energetycznej oraz dążenia do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju wodór coraz częściej staje się priorytetem dla decydentów politycznych i inwestorów. Boom na zielone inwestycje.

REKLAMA

Jak eksperymenty przeprowadzane w kosmosie mogą wpłynąć na naszą codzienność [WYWIAD]

O misji IGNIS, o tym, jak kosmos łączy się z biznesem i jak eksperymenty kosmiczne wpływają na naszą codzienność rozmawiamy z Kingą Gruszecką, CGI Space LEad.

Wyższa akcyza na e-papierosy nie ograniczy spożycia wyrobów nikotynowych. Palacze wrócą do tradycyjnych papierosów, a z rynku znikną polskie firmy

Trwają prace nad przepisami, które mają ograniczyć spożycie wyrobów nikotynowych. Nowe regulacje wprowadzą wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze. Zdaniem ekspertów wyższe ceny zniechęcą do nich konsumentów, którzy pozostaną przy paleniu zwykłych, bardziej szkodliwych papierosów. Nowe przepisy mogą spowodować, że wiele rodzimych przedsiębiorstw z branży nikotynowej zamknie działalność i zniknie z rynku.

Szansa na ponad milion złotych dotacji w ciągu 5 lat. Złożono tylko... 5 wniosków

30 stycznia zakończył się nabór wniosków o przyznanie dotacji na „Tworzenie i rozwój organizacji producentów i grup producentów rolnych”. Chętnych nie było zbyt wielu. Dlaczego?

„Odporność Psychiczna” – Międzynarodowa Konferencja w Warszawie

Poznaj czym tak naprawdę jest odporność psychiczna i wzbogać siebie oraz swoją organizację o narzędzia, które umożliwią jej rozwój w XXI wieku!

REKLAMA

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

O czym influencer powinien pamiętać, oznaczając reklamy? Przepisy, rekomendacje

Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?

REKLAMA