REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet

Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet
Branża IT coraz ciekawsza dla kobiet
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czym rynek IT kusi kobiety? Nie tylko zarobkami, ale również możliwością pracy zdalnej. Aż 69% kobiet docenia swoistą elastyczność pracodawcy, która pozwala im okazjonalnie zaaranżować biuro w dowolnej lokalizacji.

Kobiety w branży IT

Według raportu opublikowanego przez Bulldogjob[1] kobiety stanowią niespełna 10% polskiej  społeczności IT. Zdecydowanie nie należy spodziewać się w najbliższych latach parytetów w branży, choć przedstawicielki płci żeńskiej coraz śmielej wkraczają do tego, stereotypowo męskiego, świata. Świadczy o tym między innymi dwukrotnie szybszy przyrost liczby studentek kierunków informatycznych w odniesieniu do przyrostu liczby studentów[2]. Jest on efektem akcji promocyjnych skierowanych do potencjalnych kandydatek do szkół wyższych, dedykowanych programów stypendialnych, a także ogólnego wzrostu świadomości na temat zalet kształcenia w obszarze IT.

REKLAMA

Poziom zarobków w IT od dawna pozostaje istotnym wyróżnikiem tego rynku. Jednak specjalistów wciąż jest za mało. W związku z tym pracodawcy kuszą potencjalnych kandydatów hojnym wynagrodzeniem i nie tylko. Co jednak jest istotne dla kobiet pracujących w tej branży?

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wynagrodzenie w branży IT

REKLAMA

– Według dostępnych na rynku badań kobiety wymieniają wysokość wynagrodzenia jako jeden z trzech, ale nie najważniejszy, aspekt warunkujący chęć podjęcia pracy. Co ciekawe, częściej cenią sobie pozytywną atmosferę w miejscu zatrudnienia, a także możliwość zdobywania nowych kompetencji. Właśnie dlatego warto oferować kandydatkom pracę przy ambitnych projektach i stymulować ich rozwój. Benefity pozapłacowe są również mile widziane i pomagają w ostatecznym wyborze konkretnego pracodawcy – mówi Elżbieta Kozłowska, Talent Development Partner w Bonair S.A.

Atrakcyjność pracy w IT to również możliwość pracy zdalnej. Aż 69% kobiet docenia swoistą elastyczność pracodawcy, która pozwala im okazjonalnie zaaranżować biuro w dowolnej lokalizacji. Okazuje się, że codzienny home office dotyczy zaledwie 4% reprezentantek tego sektora[3].

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjaliści w branży IT poszukiwani

Nawet globalna epidemia, która odbiła swoje piętno na światowej gospodarce, nie zmniejszyła popytu na doświadczonych project managerów, analityków biznesowych czy programistów, co potwierdza, że specjaliści w najbliższych latach nadal będą poszukiwani.

REKLAMA

– Prognozy wskazują na to, że polski rynek ICT w 2025 roku będzie tworzyć około 700 tys. osób. Od 2017 roku zatrudnienie w tym sektorze regularnie rośnie. Dodatkowo eksperci szacują, że do końca 2020 roku zainteresowanie firm rozwiązaniami online zwiększy się, co oznacza, że zapotrzebowanie na pracowników IT będzie jeszcze bardziej wyraźne dodaje Elżbieta Kozłowska.

Ogólny wzrost świadomości związanej z atrakcyjnością pracy w branży IT zachęca do nauki programowania w każdym wieku. Badania potwierdzają, że przedstawicielki płci żeńskiej są przy tym skore do przebranżowienia. Jak pokazują badania, nie ma z tym problemu 42% respondentek. Co piąta ankietowana zaczyna przygodę z IT dopiero po ukończeniu 24. roku życia. Studia informatyczne wciąż pozostają najczęściej wymienianym źródłem wiedzy o programowaniu[4]. Jednak wzrost liczby organizowanych bootcampów, szkoleń i kursów pokazuje, że rośnie popyt również na alternatywne metody kształcenia.

Kobiety coraz śmielej rozpoczynają swoją karierę w świecie IT dzięki inicjatywom, które ułatwiają utalentowanym programistkom wkroczenie na rynek pracy i poszerzanie zakresu kompetencji poprzez wsparcie mentorskie. Pandemia i jej skutki potwierdziły, że branża IT poradziła sobie nawet z globalnym kryzysem gospodarczym, więc należy uznać ją za perspektywiczny kierunek zawodowy. Co więcej, wykształcenie informatyczne lub pokrewne nie zawsze jest wymagane. Niekiedy wystarczy chęć przebranżowienia, którą często wykazują kobiety, i otwartość na różnorodne drogi rozwoju.

 

[1] Badanie społeczności IT 2020

[2] tamże

[3] No Fluff Jobs, Kobiety w IT

[4] No Fluff Jobs, Kobiety w IT 2020

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA