REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeprowadzić spotkanie podsumowujące z odrzuconymi oferentami?

Jak przeprowadzić spotkanie podsumowujące z odrzuconymi oferentami?
Jak przeprowadzić spotkanie podsumowujące z odrzuconymi oferentami?

REKLAMA

REKLAMA

Instytucja zamawiająca po udzieleniu zamówienia publicznego musi powiadomić o tym fakcie oferentów. Może to stanowić dobrą okazję do kontaktu z odrzuconymi oferentami w ogóle i do wspólnego rozważenia polityk instytucji zamawiającej, w szczególności w kwestiach społecznych.

Jeśli oferent poniósł porażkę częściowo w wyniku nieuwzględnienia kryteriów społecznych, można mu udzielić szczegółowych informacji, co mógłby zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces w przyszłości.

REKLAMA

Udzielenie zamówienia publicznego: ocena oferty

Należy sformułować kryteria udzielania: jeśli zostanie wybrane kryterium „oferty najkorzystniejszej ekonomicznie”, stosowne kryteria społeczne można dołączyć jako materiał wzorcowy do porównania społecznie odpowiedzialnych ofert między sobą lub jako sposób wprowadzenia elementu społecznego i nadania mu określonej wagi.

Polecamy: serwis Leasing

Społeczne (a także ekonomiczne i środowiskowe) kryteria udzielania:
• muszą być powiązane z przedmiotem zamówienia;
• nie mogą dawać instytucji zamawiającej nieograniczonej swobody wyboru;
• muszą zostać wyraźnie wymienione w ogłoszeniu o zamówieniu i dokumentacji przetargowej;
• muszą być zgodne z prawem UE (w tym z podstawowymi zasadami sformułowanymi przez TSUE, tzn. z zasadami przejrzystości,
równego traktowania i niedyskryminacji);
• muszą pomóc w zidentyfikowaniu oferty zapewniającej instytucji zamawiającej najlepszy wskaźnik wartości do ceny;
• muszą być zgodne ze stosownymi zasadami sformułowanymi w dyrektywach dotyczących zamówień publicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy rozważyć, czy oferta nie jest „rażąco niska”, gdyż oferent łamie standardy społeczne.

Co jest dozwolone

Oferent może zostać zdyskwalifikowany, jeśli postępowanie wyjaśniające prowadzone w związku z ww. zasadami zamieszczonymi w dyrektywach dotyczących zamówień publicznych* doprowadzi do wniosku, że oferta jest rażąco niska w wyniku nieprzestrzegania przez oferenta obowiązujących przepisów dotyczących ochrony pracownika, płacenia składek na ubezpieczenie społeczne lub dodatkowych godzin pracy, bezpieczeństwa w pracy lub zakazu pracy nierejestrowanej.

Co nie jest dozwolone

Instytucja zamawiająca nie może całkowicie i automatycznie zdyskwalifikować żadnej oferty, której cena wynosi mniej niż określony procent (np. 80%) średniej ceny wszystkich otrzymanych ofert.

Polecamy: Jak wybrać wykonawcę w zamówieniu publicznym?

Źródło: Komisja Europejska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA