REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wygrać przetarg na zamówienie publiczne

Irina Nowochatko
Jak wygrać przetarg na zamówienie publiczne
Jak wygrać przetarg na zamówienie publiczne

REKLAMA

REKLAMA

Mówi się, że w przetargu na zamówienie publiczne wygrywa ten, kto ma odpowiednie znajomości i układy z władzami. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że kluczem do wygranej może być złożenie prawidłowej oferty i fachowe monitorowanie procesu przetargowego.

Prawidłowe przygotowanie dokumentów i umiejętność omijania pułapek przetargowych przyda się każdemu oferentowi, który będzie chciał wziąć udział w przetargu na zamówienie publiczne.Przedsiębiorcy powinni także zdawać sobie sprawę z tego, że do sukcesu nie zbliży ich wytykanie błędów konkurentów, lecz konkurowanie ceną.

REKLAMA

Ocena prawna

Specjaliści radzą, że w złożonych projektach przetargowych nie da się wykluczyć bieżącej oceny prawnej i szybkiej reakcji na pojawiające się problemy.

Aldona Kowalczyk, radca prawny z kancelarii Salans powiedziała miesięcznikowi „Forbes”, że postępowanie przetargowe jest ograniczone krótkimi terminami i dlatego pozostawione bez rozstrzygnięcia pewne kwestie mogą doprowadzić do upadku całej inwestycji.

Przykładem udanej inwestycji, kiedy samorząd i oferent skorzystali z pomocy prawnej przy przygotowaniu dokumentów jest rozstrzygnięty w tym roku przez m.st. Warszawę przetarg na wykonawcę mostu Północnego.

Przygotowaniem ogłoszeń, umowy, doradztwem przy ocenie wniosków i ofert, a także uregulowaniem kwestii z zakresu środków ochrony prawnej zajęła się jedna kancelaria prawnicza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rola doradców prawnych

Przygotowanie prawidłowej oferty często zależy również od działania zamawiającego. Tu trzeba zwrócić uwagę m.in. na formę zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).

REKLAMA

Aldona Kowalczyk zaznacza, że w procesie udzielania zamówień publicznych pomoc prawna przydaje się zarówno wykonawcy, jak i stronie zamawiającej. Korzystanie z usług prawnika już na etapie planowania inwestycyjnego ma duże znaczenie. Dotyczy to m.in. wyboru formy działania (zamówienie publiczne, koncesja na roboty budowlane lub usługi bądź partnerstwo publiczno-prywatne) i wybory trybu.

Rola doradców prawnych przy przygotowaniu oferty polega głównie na wskazaniu odpowiednich rozwiązań, np. możliwości rozliczania inwestycji w walucie obcej, a także na kompleksowej obsłudze prawnej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA