Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?
REKLAMA
REKLAMA
W czasie recesji wielu przedsiębiorców szuka porady prawnej. Pytają m.in. o to jak wycofać się z umowy przedwstępnej na zakup nieruchomości czy jak zabezpieczyć się przed wahaniem kursów walut.
Jednak nie wszystkie firmy świadczące tego typu usługi mogą pochwalić się licznym gronem stałych klientów. Dzieje się to z powodu kilku typowych błędów, które popełniają prawnicy.
REKLAMA
Relacja z klientem
Dorota Hołubiec, partner Smart Communication Group na łamach miesięcznika „Forbes” zaznacza, że jednym z podstawowych powodów zrywania relacji między prawnikiem a klientem jest brak zainteresowania się problemem danej osoby i nieporozumienia komunikacyjne.
Ponadto błędem wielu firm działających na rynku usług prawnych jest pogoń za nowymi klientami. KIRP podaje, że koszt pozyskania przez kancelarię prawną nowego klienta jest ośmiokrotnie wyższy niż koszt utrzymania już obsługiwanego.
Zobacz: ISO 9000 - co to takiego?
O stałego klienta warto się starać m.in., dlatego że jest on bardziej skłonny przyjąć szerszą ofertę usług niż osoba, która po raz pierwszy przychodzi do danej kancelarii.
Prezentacja firmy
Najczęściej prawnika szukamy za pomocą znajomych. Jeśli ktoś z kolegów czy rodziny korzystał z usług danej kancelarii prawnej, to mamy większe zaufanie właśnie do tej firmy.
Na drugim miejscu jest Internet. Dobrze jest, gdy kancelaria prawna ma profesjonalnie zrobioną stronę internetową. Firma, która nie ma takiej strony jest mniej wiarygodna. Mimo to na rynku wciąż istnieją kancelarie, które nie mają własnej strony WWW.
Analiza pracy z klientami
Dorota Hołubiec, partner Smart Communikation Group podkreśla, że prawnicy bardzo często nie potrafią odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące prowadzonego biznesu.
REKLAMA
Pytania typu jak klienci dowiedzieli się o kancelarii, z jakiego powodu odeszli czy ilu odeszło w ciągu ostatniego roku wielu wprawiają w zakłopotanie. Wbrew pozorom taka analiza pracy z klientami jest tak samo istotna, jak jakość świadczonych usług.
W czasie recesji te pytania stają się jeszcze bardziej aktualne. Dzięki określeniu problemu i odpowiednim działaniom firma może uzyskać przewagę konkurencyjną i zwiększyć udział w rynku.
Zobacz serwis: ABC małej firmy
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA