REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?

Irina Nowochatko
Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?
Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?

REKLAMA

REKLAMA

Z badań Krajowej Izby Radców Prawnych (KIRP) wynika, że dla 65 proc., korzystających z usług kancelarii prawnych brak głębszego zainteresowania problemem klienta ze strony prawnika jest głównym powodem rezygnacji z usług danej firmy.

W czasie recesji wielu przedsiębiorców szuka porady prawnej. Pytają m.in. o to jak wycofać się z umowy przedwstępnej na zakup nieruchomości czy jak zabezpieczyć się przed wahaniem kursów walut.
Jednak nie wszystkie firmy świadczące tego typu usługi mogą pochwalić się licznym gronem stałych klientów. Dzieje się to z powodu kilku typowych błędów, które popełniają prawnicy.

REKLAMA

Relacja z klientem

Dorota Hołubiec, partner Smart Communication Group na łamach miesięcznika „Forbes” zaznacza, że jednym z podstawowych powodów zrywania relacji między prawnikiem a klientem jest brak zainteresowania się problemem danej osoby i nieporozumienia komunikacyjne.

Ponadto błędem wielu firm działających na rynku usług prawnych jest pogoń za nowymi klientami. KIRP podaje, że koszt pozyskania przez kancelarię prawną nowego klienta jest ośmiokrotnie wyższy niż koszt utrzymania już obsługiwanego.

Zobacz: ISO 9000 - co to takiego?

O stałego klienta warto się starać m.in., dlatego że jest on bardziej skłonny przyjąć szerszą ofertę usług niż osoba, która po raz pierwszy przychodzi do danej kancelarii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prezentacja firmy

Najczęściej prawnika szukamy za pomocą znajomych. Jeśli ktoś z kolegów czy rodziny korzystał z usług danej kancelarii prawnej, to mamy większe zaufanie właśnie do tej firmy.
Na drugim miejscu jest Internet. Dobrze jest, gdy kancelaria prawna ma profesjonalnie zrobioną stronę internetową. Firma, która nie ma takiej strony jest mniej wiarygodna. Mimo to na rynku wciąż istnieją kancelarie, które nie mają własnej strony WWW.

Analiza pracy z klientami

Dorota Hołubiec, partner Smart Communikation Group podkreśla, że prawnicy bardzo często nie potrafią odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące prowadzonego biznesu.

REKLAMA

Pytania typu jak klienci dowiedzieli się o kancelarii, z jakiego powodu odeszli czy ilu odeszło w ciągu ostatniego roku wielu wprawiają w zakłopotanie. Wbrew pozorom taka analiza pracy z klientami jest tak samo istotna, jak jakość świadczonych usług.

W czasie recesji te pytania stają się jeszcze bardziej aktualne. Dzięki określeniu problemu i odpowiednim działaniom firma może uzyskać przewagę konkurencyjną i zwiększyć udział w rynku.

Zobacz serwis: ABC małej firmy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA