Szkoła tańca - biznes plan
REKLAMA
REKLAMA
Jak powinien wyglądać biznes plan?
Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.
REKLAMA
Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.
Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!
Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).
Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.
Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a przełożyć na później.
Przykładowy biznes plan
I. Wprowadzenie
Naszym celem jest prowadzenie z sukcesem szkoły tańca. Prezentowany biznes plan ma za cel zaprezentowanie pomysłu, który ma doprowadzić do uzyskania środków finansowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności w tej formie.
Wykorzystując wieloletnie doświadczenie zawodowych tancerzy i nauczycieli tańca postanowiliśmy otworzyć szkołę tańca.
II. Ogólna charakterystyka firmy
1. Historia.
Szkoła tańca będzie funkcjonowała jako spółka cywilna. Wspólnikami będą Łukasz i Paweł Mazurek. Spółka cywilna została założona dnia 1 lutego 2009 r.
2. Podstawowe informacje
Siedziba firmy znajduje się pod adresem ………………………………
Tel. ……………………
e-mail: ……………………………….
NIP: 000-111-11-00
REGON: 111222333
Posiadamy jako właściciele po 50% udziałów.
Firma posiada rachunek bankowy w banku ……………. nr ……………………………
3. Struktura kapitałowa
Wkład własny:
Łukasz Mazurek: 25 000 PLN
Paweł Mazurek: 25 000 PLN
Kredyt: 25 000 PLN
Suma: 70 000 PLN
III. Opis działalności gospodarczej
REKLAMA
1. Oferta
Szkoła tańca skupiać się będzie na najpopularniejszych kursach tańca towarzyskiego ale również planujemy kursy dla dzieci (nawiązanie stałej współpracy z pobliskim przedszkolem i szkoła podstawową) i bardzo ostatnio popularne dla poprawienia sylwetki - kursy dla kobiet. Z czasem zamierzamy poszerzać ofertę, w miarę zapotrzebowania, stale obserwując potrzeby potencjalnych klientów.
2. Planowane koszty początkowe:
- adaptacja lokalu – ok. 50 tys. zł
- sprzęt audio – 7 tys. zł
- mużyka – 1 tys. zł
- komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna – 12 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 75 tys. zł
3. Plan zatrudnienia
- 3 nauczycieli tańca
- 2 recepcjonistki
4. Pensje pracowników
- nauczyciel tańca
- recepcjonistka
(wszyscy zatrudnienia na umowę zlecenia)
5. Planowane koszty stałe
- wynajęcie lokalu – 5 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 8 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata kredytu – 1000 zł
Razem: 14 800 zł
IV. Uproszczona analiza SWOT
1. Mocne strony
- Lokalizacja w centrum miasta z dobrym dojazdem
- Ciekawa aranżacja lokalu,
- Profesjonalni nauczyciele,
- Utytułowani właściciele,
- Możliwość rezerwacji i płatności przez internet,
2. Słabe strony
- Brak odpowiedniej ilości miejsc parkingowych
- Wejście do lokalu usytuowane od podwórza
3. Szanse
Szeroki asortyment oferowanych kursów, z możliwością rozszerzania oferty, organizacja imprez towarzyszących kursom, chęć potencjalnych klientów oderwania się od trudnej rzeczywistości i „zrobienia czegoś dla siebie”
4. Zagrożenia
- Istniejąca od dwóch lat szkoła konkurencyjna
- Ogólny kryzys zniechęcający do przeznaczania środków finansowych na przyjemności
V. Plan marketingowy
1. Strona internetowa
2. Ulotki reklamowe
3. Plakaty
4. Regularna reklama w lokalnej prasie.
Anna Konarzewska-Żuczek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.