REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Moda na taniec trwa nieprzerwanie razem z popularnością programów rozrywkowych, jakie oferują nam komercyjne stacje telewizyjne. Taniec stał się modną formą utrzymania kondycji, dbania o figurę, spędzania wolnego czasu.

Szkoła tańca to dość specyficzny pomysł na biznes, ale jeśli osoba, która pragnie ją otworzyć potraktuje to jako życiowe wyzwanie i pasję, na pewno się uda. Trzeba oddać się tej pracy i kreatywnie myśleć a szanse na sukces są ogromne. Pewnie dlatego najłatwiej będzie osobie, która sama tańczy, jednak nie jest to konieczne.

REKLAMA

REKLAMA

Oferta

Bardzo ważnym elementem otwarcia szkoły będzie przemyślenie dokładne, jaką zaproponować ofertę. Jest bardzo wiele możliwości a Ty musisz wybrać tę, która będzie miała w twojej okolicy największą szansę powodzenia. Warto zakładając szkolę tańca pomyśleć o urozmaiceniu oferty i tak obok zawsze popularnego tańca towarzyskiego zaoferować uczniom inne jego style np. taniec irlandzki, break dance, hip-hop, taniec sportowy, czy też zajęcia dla osób niepełnosprawnych, dzieci, osób starszych itd. 

Na pewno będą przychodzić do Ciebie osoby, które po prostu będą chciały nauczyć się tańczyć podstawowych tańców, ale przyjdą też tacy, dla których taniec będzie stanowił życiowe hobby. Pomyśl więc o różnych formach, kursach i różnych klientach. Musisz rozpatrzyć różne możliwości, skonstruować ofertę otwarcia i ewentualnie rozszerzać ją. W szkole tańca możesz zaoferować zajęcia grupowe i indywidualne, kursy dla narzeczonych, zajęcia dla dzieci, różne stopnie kursów od podstawowego do zaawansowanego. 

REKLAMA

Poza tym pamiętaj, że w tańcu też panuje moda, która się zmienia. Otwierając szkołę śledź panujące trendy i odpowiadaj na nie, organizując konkretne kursy (taniec nowoczesny, latynoamerykański, stepowanie, flamenco i inne). Pamiętaj, że żaden wiek nie zły aby zacząć tańczyć, możesz więc pomyśleć o specjalnych kursach dla ludzi starszych, emerytów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy partnerskie

Ciekawą propozycją, która możesz wykorzystać i która może być stałym źródłem części Twoich dochodów jest stworzenie programu partnerskiego dla firm. W ramach takiej współpracy, szkoła otrzymuje zryczałtowane wynagrodzenie w zamian za prowadzenie kursów dla pracowników firmy (może to być np. w ramach, coraz częściej oferowanych przez firmy, pozapłacowych programów świadczeń dla pracowników).

Współpraca z klubami

Inną możliwością rozwoju Twojej firmy jest nawiązanie współpracy z klubem, dyskoteką. Dzięki temu Twoi kursanci będą mieli możliwość praktycznego wykorzystania nabytych umiejętności. Klub zorganizuje imprezę a Ty, w zamian za jego reklamę i dostarczenie gości, nie płacisz za organizację imprezy.

Pamiętaj, że ostatecznie największą rolę będzie odgrywała opinia o Twojej szkole wśród klientów. Jeśli będą zadowoleni z poziomu oferowanych usług z pewnością przyprowadzą do Ciebie rodzinę, znajomych.

Ważne dla siebie informacje możesz znaleźć między innymi w Internecie, na takich stronach jak:
wwww.szkolytanca.pl,
www.taniec.pl -  strona Polskiego Towarzystwa Tanecznego,
www.pzst.pl - strona Polskiego Zawodowego Stowarzyszenia Tanecznego,
www.dancesportinfo.net  - na tej stronie znajdziesz m.in. ciekawe adresy sklepów, nowości ze świata tańca, informacje m.in. o odbywających się turniejach, a także forum,
www.balet.pl / jest to forum miłośników tańca,
www.roztanczeni.pl.

Ceny

Otwierając szkołę tańca, czeka Cię również ustalenie cen ─ za pojedynczą lekcję, za indywidualne zajęcia, za kursy i ich różne stopnie. Pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu jakie ceny oferuje Twoja ewentualna konkurencja, ewentualnie jakie ceny obowiązują w Twojej okolicy.
Pomyśl o ewentualnych rabatach – szczególnie na początku działalności szkoły, ale też później. Możesz stworzyć programy lojalnościowe, karty stałego klienta, godziny w których lekcje są tańsze, bądź określone dni.

Nauczyciele

Dobrzy nauczyciele to centrum każdej szkoły tańca. To od ich umiejętności i entuzjazmu zależy, czy szkoła okaże się sukcesem, czy też okaże się „niewypałem”. Dlatego też warto skupić się na poszukiwaniu naprawdę dobrych nauczycieli, którzy nie tylko świetnie tańczą ale również są bardzo dobrymi pedagogami i potrafią nawiązać dobry kontakt ze słuchaczami kursu. Warto sprawdzić – potencjalnego nauczyciela – dotychczasowe osiągnięcia. Dobry pedagog musi mieć zapał, którym zarazi uczniów. Bez tego uczniowie szybko odejdą. Dobry nauczyciel powinien stale się kształcić, bez tego bardzo szybko na jego zajęciach powieje nudą.

Prowadząc szkołę tańca trzeba pamiętać, że największym wyzwaniem jest utrzymanie danej grupy i tym samym kursu. Wiele osób przychodzących i zapisujących się na kursy tańca traktuje je jako miłą rozrywkę, gdy po kilku lekcjach okazuje się że trzeba jednak włożyć w to trochę wysiłku – rezygnują. Dlatego nauczyciele i organizatorzy/właściciele muszą być bardzo kreatywni.

Anna Konarzewska-Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA