REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Moda na taniec trwa nieprzerwanie razem z popularnością programów rozrywkowych, jakie oferują nam komercyjne stacje telewizyjne. Taniec stał się modną formą utrzymania kondycji, dbania o figurę, spędzania wolnego czasu.

Szkoła tańca to dość specyficzny pomysł na biznes, ale jeśli osoba, która pragnie ją otworzyć potraktuje to jako życiowe wyzwanie i pasję, na pewno się uda. Trzeba oddać się tej pracy i kreatywnie myśleć a szanse na sukces są ogromne. Pewnie dlatego najłatwiej będzie osobie, która sama tańczy, jednak nie jest to konieczne.

REKLAMA

Oferta

REKLAMA

Bardzo ważnym elementem otwarcia szkoły będzie przemyślenie dokładne, jaką zaproponować ofertę. Jest bardzo wiele możliwości a Ty musisz wybrać tę, która będzie miała w twojej okolicy największą szansę powodzenia. Warto zakładając szkolę tańca pomyśleć o urozmaiceniu oferty i tak obok zawsze popularnego tańca towarzyskiego zaoferować uczniom inne jego style np. taniec irlandzki, break dance, hip-hop, taniec sportowy, czy też zajęcia dla osób niepełnosprawnych, dzieci, osób starszych itd. 

Na pewno będą przychodzić do Ciebie osoby, które po prostu będą chciały nauczyć się tańczyć podstawowych tańców, ale przyjdą też tacy, dla których taniec będzie stanowił życiowe hobby. Pomyśl więc o różnych formach, kursach i różnych klientach. Musisz rozpatrzyć różne możliwości, skonstruować ofertę otwarcia i ewentualnie rozszerzać ją. W szkole tańca możesz zaoferować zajęcia grupowe i indywidualne, kursy dla narzeczonych, zajęcia dla dzieci, różne stopnie kursów od podstawowego do zaawansowanego. 

Poza tym pamiętaj, że w tańcu też panuje moda, która się zmienia. Otwierając szkołę śledź panujące trendy i odpowiadaj na nie, organizując konkretne kursy (taniec nowoczesny, latynoamerykański, stepowanie, flamenco i inne). Pamiętaj, że żaden wiek nie zły aby zacząć tańczyć, możesz więc pomyśleć o specjalnych kursach dla ludzi starszych, emerytów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy partnerskie

Ciekawą propozycją, która możesz wykorzystać i która może być stałym źródłem części Twoich dochodów jest stworzenie programu partnerskiego dla firm. W ramach takiej współpracy, szkoła otrzymuje zryczałtowane wynagrodzenie w zamian za prowadzenie kursów dla pracowników firmy (może to być np. w ramach, coraz częściej oferowanych przez firmy, pozapłacowych programów świadczeń dla pracowników).

Współpraca z klubami

REKLAMA

Inną możliwością rozwoju Twojej firmy jest nawiązanie współpracy z klubem, dyskoteką. Dzięki temu Twoi kursanci będą mieli możliwość praktycznego wykorzystania nabytych umiejętności. Klub zorganizuje imprezę a Ty, w zamian za jego reklamę i dostarczenie gości, nie płacisz za organizację imprezy.

Pamiętaj, że ostatecznie największą rolę będzie odgrywała opinia o Twojej szkole wśród klientów. Jeśli będą zadowoleni z poziomu oferowanych usług z pewnością przyprowadzą do Ciebie rodzinę, znajomych.

Ważne dla siebie informacje możesz znaleźć między innymi w Internecie, na takich stronach jak:
wwww.szkolytanca.pl,
www.taniec.pl -  strona Polskiego Towarzystwa Tanecznego,
www.pzst.pl - strona Polskiego Zawodowego Stowarzyszenia Tanecznego,
www.dancesportinfo.net  - na tej stronie znajdziesz m.in. ciekawe adresy sklepów, nowości ze świata tańca, informacje m.in. o odbywających się turniejach, a także forum,
www.balet.pl / jest to forum miłośników tańca,
www.roztanczeni.pl.

Ceny

Otwierając szkołę tańca, czeka Cię również ustalenie cen ─ za pojedynczą lekcję, za indywidualne zajęcia, za kursy i ich różne stopnie. Pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu jakie ceny oferuje Twoja ewentualna konkurencja, ewentualnie jakie ceny obowiązują w Twojej okolicy.
Pomyśl o ewentualnych rabatach – szczególnie na początku działalności szkoły, ale też później. Możesz stworzyć programy lojalnościowe, karty stałego klienta, godziny w których lekcje są tańsze, bądź określone dni.

Nauczyciele

Dobrzy nauczyciele to centrum każdej szkoły tańca. To od ich umiejętności i entuzjazmu zależy, czy szkoła okaże się sukcesem, czy też okaże się „niewypałem”. Dlatego też warto skupić się na poszukiwaniu naprawdę dobrych nauczycieli, którzy nie tylko świetnie tańczą ale również są bardzo dobrymi pedagogami i potrafią nawiązać dobry kontakt ze słuchaczami kursu. Warto sprawdzić – potencjalnego nauczyciela – dotychczasowe osiągnięcia. Dobry pedagog musi mieć zapał, którym zarazi uczniów. Bez tego uczniowie szybko odejdą. Dobry nauczyciel powinien stale się kształcić, bez tego bardzo szybko na jego zajęciach powieje nudą.

Prowadząc szkołę tańca trzeba pamiętać, że największym wyzwaniem jest utrzymanie danej grupy i tym samym kursu. Wiele osób przychodzących i zapisujących się na kursy tańca traktuje je jako miłą rozrywkę, gdy po kilku lekcjach okazuje się że trzeba jednak włożyć w to trochę wysiłku – rezygnują. Dlatego nauczyciele i organizatorzy/właściciele muszą być bardzo kreatywni.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA