REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła tańca - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Moda na taniec trwa nieprzerwanie razem z popularnością programów rozrywkowych, jakie oferują nam komercyjne stacje telewizyjne. Taniec stał się modną formą utrzymania kondycji, dbania o figurę, spędzania wolnego czasu.

Szkoła tańca to dość specyficzny pomysł na biznes, ale jeśli osoba, która pragnie ją otworzyć potraktuje to jako życiowe wyzwanie i pasję, na pewno się uda. Trzeba oddać się tej pracy i kreatywnie myśleć a szanse na sukces są ogromne. Pewnie dlatego najłatwiej będzie osobie, która sama tańczy, jednak nie jest to konieczne.

REKLAMA

REKLAMA

Oferta

Bardzo ważnym elementem otwarcia szkoły będzie przemyślenie dokładne, jaką zaproponować ofertę. Jest bardzo wiele możliwości a Ty musisz wybrać tę, która będzie miała w twojej okolicy największą szansę powodzenia. Warto zakładając szkolę tańca pomyśleć o urozmaiceniu oferty i tak obok zawsze popularnego tańca towarzyskiego zaoferować uczniom inne jego style np. taniec irlandzki, break dance, hip-hop, taniec sportowy, czy też zajęcia dla osób niepełnosprawnych, dzieci, osób starszych itd. 

Na pewno będą przychodzić do Ciebie osoby, które po prostu będą chciały nauczyć się tańczyć podstawowych tańców, ale przyjdą też tacy, dla których taniec będzie stanowił życiowe hobby. Pomyśl więc o różnych formach, kursach i różnych klientach. Musisz rozpatrzyć różne możliwości, skonstruować ofertę otwarcia i ewentualnie rozszerzać ją. W szkole tańca możesz zaoferować zajęcia grupowe i indywidualne, kursy dla narzeczonych, zajęcia dla dzieci, różne stopnie kursów od podstawowego do zaawansowanego. 

REKLAMA

Poza tym pamiętaj, że w tańcu też panuje moda, która się zmienia. Otwierając szkołę śledź panujące trendy i odpowiadaj na nie, organizując konkretne kursy (taniec nowoczesny, latynoamerykański, stepowanie, flamenco i inne). Pamiętaj, że żaden wiek nie zły aby zacząć tańczyć, możesz więc pomyśleć o specjalnych kursach dla ludzi starszych, emerytów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy partnerskie

Ciekawą propozycją, która możesz wykorzystać i która może być stałym źródłem części Twoich dochodów jest stworzenie programu partnerskiego dla firm. W ramach takiej współpracy, szkoła otrzymuje zryczałtowane wynagrodzenie w zamian za prowadzenie kursów dla pracowników firmy (może to być np. w ramach, coraz częściej oferowanych przez firmy, pozapłacowych programów świadczeń dla pracowników).

Współpraca z klubami

Inną możliwością rozwoju Twojej firmy jest nawiązanie współpracy z klubem, dyskoteką. Dzięki temu Twoi kursanci będą mieli możliwość praktycznego wykorzystania nabytych umiejętności. Klub zorganizuje imprezę a Ty, w zamian za jego reklamę i dostarczenie gości, nie płacisz za organizację imprezy.

Pamiętaj, że ostatecznie największą rolę będzie odgrywała opinia o Twojej szkole wśród klientów. Jeśli będą zadowoleni z poziomu oferowanych usług z pewnością przyprowadzą do Ciebie rodzinę, znajomych.

Ważne dla siebie informacje możesz znaleźć między innymi w Internecie, na takich stronach jak:
wwww.szkolytanca.pl,
www.taniec.pl -  strona Polskiego Towarzystwa Tanecznego,
www.pzst.pl - strona Polskiego Zawodowego Stowarzyszenia Tanecznego,
www.dancesportinfo.net  - na tej stronie znajdziesz m.in. ciekawe adresy sklepów, nowości ze świata tańca, informacje m.in. o odbywających się turniejach, a także forum,
www.balet.pl / jest to forum miłośników tańca,
www.roztanczeni.pl.

Ceny

Otwierając szkołę tańca, czeka Cię również ustalenie cen ─ za pojedynczą lekcję, za indywidualne zajęcia, za kursy i ich różne stopnie. Pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu jakie ceny oferuje Twoja ewentualna konkurencja, ewentualnie jakie ceny obowiązują w Twojej okolicy.
Pomyśl o ewentualnych rabatach – szczególnie na początku działalności szkoły, ale też później. Możesz stworzyć programy lojalnościowe, karty stałego klienta, godziny w których lekcje są tańsze, bądź określone dni.

Nauczyciele

Dobrzy nauczyciele to centrum każdej szkoły tańca. To od ich umiejętności i entuzjazmu zależy, czy szkoła okaże się sukcesem, czy też okaże się „niewypałem”. Dlatego też warto skupić się na poszukiwaniu naprawdę dobrych nauczycieli, którzy nie tylko świetnie tańczą ale również są bardzo dobrymi pedagogami i potrafią nawiązać dobry kontakt ze słuchaczami kursu. Warto sprawdzić – potencjalnego nauczyciela – dotychczasowe osiągnięcia. Dobry pedagog musi mieć zapał, którym zarazi uczniów. Bez tego uczniowie szybko odejdą. Dobry nauczyciel powinien stale się kształcić, bez tego bardzo szybko na jego zajęciach powieje nudą.

Prowadząc szkołę tańca trzeba pamiętać, że największym wyzwaniem jest utrzymanie danej grupy i tym samym kursu. Wiele osób przychodzących i zapisujących się na kursy tańca traktuje je jako miłą rozrywkę, gdy po kilku lekcjach okazuje się że trzeba jednak włożyć w to trochę wysiłku – rezygnują. Dlatego nauczyciele i organizatorzy/właściciele muszą być bardzo kreatywni.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA