REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?
Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Lojalni klienci, duże zyski

Zeszłoroczne badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Alvarez & Marsal wykazało, że firmy inwestujące w budowanie relacji notują wyższe przychody. Mowa nawet o wzroście w skali 10–20% rocznie. Osiągają też o 13% lepszy wskaźnik utrzymania klientów niż konkurencja, która nie stosuje takich narzędzi.

REKLAMA

REKLAMA

Według danych PwC ci najbardziej lojalni klienci potrafią generować nawet 80% przychodów firmy. To statystyka, która coraz częściej skłania marketerów do przesuwania budżetów z poszukiwania na utrzymanie klientów.

Pozyskiwanie nowych klientów czy utrzymanie starych?

Globalne dane rzeczywiście pokazują wzrost zainteresowania narzędziami do budowania relacji. Tymczasem większość firm B2B w Polsce wciąż koncentruje się głównie na pozyskiwaniu nowych klientów. Jak wynika z raportu IRSM jedynie 4 na 100 polskich przedsiębiorstw uznaje budowanie relacji za istotny cel w marketingu.

„To niewielki odsetek, biorąc pod uwagę, że lojalność klientów przekłada się bezpośrednio na przychody i stabilność biznesu” – podkreślają eksperci z Amilon, firmy, która jest liderem w dziedzinie cyfrowych rozwiązań lojalnościowych i motywacyjnych. Jak podaje serwis MarketersRemote.com, w 2023 roku programy kart podarunkowych B2B przynosiły średnio 75% zwrotu z inwestycji.

REKLAMA

Docenianie stałych partnerów

W wielu krajach Europy firmy zwiększają budżety na prezenty niepieniężne, takie jak karty podarunkowe, vouchery czy upominki rzeczowe. Benefity tego typu coraz częściej pojawiają się też w strategiach działań wspierających retencję w B2B.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Firmy wiedzą, że powinny dbać o relacje z klientami, ale w praktyce rzadko przekłada się to na konkretne działania”, komentuje Karol Ziółkowski, Country Manager Amilon Polska. „Jako takie narzędzie dobrze sprawdzają się na przykład karty podarunkowe. Są elastyczne, szybkie we wdrożeniu i łatwe do dopasowania do konkretnego etapu współpracy z klientem B2B poprzez różnorodne platformy możliwe do dostosowania dla potrzeb klienta czy obrandowania jego marką”.

Według Incentive Marketing Association karty podarunkowe to dziś najczęściej stosowana forma nagrody w programach lojalnościowych i motywacyjnych. Wyprzedzają nawet nagrody rzeczowe. Polski rynek kart podarunkowych również rośnie – i to w tempie 8,6% rocznie. Jego wartość ma sięgnąć 2,07 mld dolarów do końca 2025 roku.

Eksperci z Amilon zwracają uwagę, że karty podarunkowe to narzędzie do wzmacniania relacji w wielu momentach kontaktu z klientem. Można je wykorzystać na samym początku jako zachętę do udziału w spotkaniu, prezentacji produktu czy badaniu. Pomagają też zwiększyć zaangażowanie na wczesnym etapie współpracy, gdy firma chce zaproponować rozszerzenie oferty.

Z czasem ich rola przesuwa się w stronę budowania lojalności. Firmy na całym świecie traktują je jako sposób na docenienie stałych partnerów, np. przy okazji zakończonych projektów czy rocznic współpracy. Są też sposobem na reaktywację nieaktywnych klientów w sytuacjach, gdy zwykły follow-up nie działa lub jako wynagrodzenie dla niezadowolonego klienta w celu wsparcia procesu reklamacji.

Więcej niż tylko bonus

„Firmy B2B coraz częściej pytają nas nie tyle czy warto, ale jak mądrze wdrożyć karty podarunkowe do swojej strategii”, zauważa Karol Ziółkowski. „Dla nas to najważniejszy kontekst. Karta powinna być częścią większej narracji, w której firma widzi i docenia każdego swojego klienta. Wdrożyliśmy niedawno nową technologię tworzenia i obsługi kart przeznaczoną bezpośrednio dla marek. Umożliwia ona w ramach jednego rozwiązania tworzenie, personalizację, zarządzanie i dystrybucję kart podarunkowych przy większej automatyzacji i integracji z procesami klientów (marek). Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować szerszy pakiet usług, w tym pełną obsługę programu dystrybucji kart podarunkowych dla firm i marek komercyjnych”.

Zainteresowanie takimi narzędziami to część szerszego trendu. Na całym świecie firmy B2B coraz świadomiej projektują doświadczenie klienta. Jak pokazują badania Alvarez & Marsal, przekłada się to na długofalową lojalność i wyższe przychody.

Źródło: Amilon / All 4 Comms

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

REKLAMA

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA