REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube
Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z outsourcingu / Fot. Fotolia
Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z outsourcingu / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie kosztów firmy. Dlatego firmy, zamiast tworzyć własne działy wspierające główną działalność przedsiębiorstwa, coraz częściej korzystają z wyspecjalizowanych podmiotów. Firmom zewnętrznym można zlecić już coraz więcej usług.

Na początku polskie firmy rezygnowały z własnych działów IT, potem z kadr, księgowości, prawników. Dziś oferta jest znacznie szersza. Zlecić firmie zewnętrznej można też zarządzanie nieruchomościami, archiwum czy firmową korespondencję. Ze względu na rosnące koszty obsługi korespondencji duże firmy i instytucje decydują się np. na drukowanie listów nie w biurach, lecz w centrach wydruku i ich dystrybucję bezpośrednio z tych centrów.

REKLAMA

Obsługujemy nie tylko małe i średnie firmy, lecz także dużych nadawców masowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Janusz Konopka, prezes Speedmail. – W naszym portfolio są firmy z branży telekomunikacyjnej, finansowej i marketingowej. Obsługujemy także małych przedsiębiorców, realizujemy usługi odbioru przesyłek kancelaryjnych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak ograniczyć koszty w firmie?

REKLAMA

Speedmail jest firmą pocztową specjalizującą się w obsłudze biznesu i instytucji państwowych, która współpracuje z centrami wydruku. Oferuje klientom monitorowanie obsługi pocztowej, śledzenie każdej przesyłki, niezależnie od tego, czy jest to list zwykły, polecony czy rejestrowany. Jak podkreśla jej prezes, tego typu tradycyjnym usługom nadal nie zagrażają nowe metody komunikacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pewno trend przenoszenia komunikacji do internetu jest zauważalny, ale to się dzieje głównie w korespondencji transakcyjnej, czyli rachunkach, fakturach i wyciągach bankowych. Natomiast w korespondencji marketingowej i direct mailingu trend jest odwrotny – widzimy delikatny wzrost wysyłania dokumentów drogą pocztową – podkreśla Konopka.

Pod opiekę specjalistów można oddać też firmowe archiwa. Nawet tak wrażliwe, jak dokumentacja medyczna szpitali.

Problem polega na tym, że takie archiwum jest trudne w zarządzaniu – ocenia Paweł Gąsior, członek zarządu specjalizującej się w tego typu usłudze spółki Libris Polska. – Najczęściej szpital nie ma do dyspozycji zbyt wielu środków i osób, które mogłyby tym zasobem zarządzać. Problemem staje się szybkie wyszukanie dokumentów, szybkie ich przetwarzanie, a potem odłożenie na miejsce do teczki, z której te dokumenty pochodzą.

Przekonuje, że dla placówek medycznych istotne znaczenie ma nie tylko odpowiednie przechowywanie i zarządzanie dokumentami, lecz także ich cyfryzacja.

REKLAMA

Cyfryzacja dokumentacji historycznej, jej zeskanowanie i udostępnienie w elektronicznym archiwum umożliwia lekarzowi i personelowi medycznemu dostęp w ciągu paru sekund do historii choroby danego pacjenta, co wielokrotnie decyduje o szybkim działaniu, a niejednokrotnie nawet o właściwej diagnozie i uratowaniu życia danego pacjenta – deklaruje Paweł Gąsior.

Conection Nieruchomości zajmuje się natomiast zarządzaniem nieruchomościami biurowymi, a także adaptacją pomieszczeń biurowych dla najemców. Pracuje z m.in. z Shell Polska, Bankiem HSBC oraz Amwayem Polska. Firmy korzystają z jej usług, by nie musieć samodzielnie zarządzać swymi biurowcami.

Firma zewnętrzna może to robić lepiej i taniej – uważa Małgorzata Bałko, prezes Conection Nieruchomości. – Potrafi tak zarządzać nieruchomościami, by znaleźć oszczędności, bo dobrze zna się na tym rynku i dba o interesy przedsiębiorców zlecających jej to zadanie.

Speedmail, Libris Polska i Conection Nieruchomości zostały nagrodzone w rankingu Business Premium 2014. Redakcja „Bloomberg Businessweek Polska” nagrodziła tym tytułem firmy, które mają atrakcyjna ofertę produktów i usług skierowaną do sektora biznesowego. Nagrodzono również m.in. usługę Repozytorium Transakcji w KDPW, Deutsche Bank Polska czy Arcus Kyocera MDS.

Problemy firmy outsourcingowej w codziennej pracy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA