REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy polskie na rynku amerykańskim. Z jakich programów i wsparcia mogą korzystać?

Prezes KUKE: firmy polskie, które chcą wejść na rynek amerykański, mogą skorzystać z różnych programów i wsparcia
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Firmy polskie, które chcą wejść na rynek amerykański, mogą skorzystać z różnych programów i wsparcia. Jeśli ktoś rozważa inwestycje w USA, musi przeanalizować dużą liczbę lokalnych systemów prawnych - powiedział prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Janusz Władyczak.

Specyfika rynku amerykańskiego

„Rynek amerykański jest odmienny od tego, co mamy w Europie. Przede wszystkim jest 51 stanów, z których każdy stanowi niejako odrębne państwo z różnymi przepisami, które trzeba poznać. Jeśli więc ktoś rozważa inwestycje w USA, musi przeanalizować dużą liczbę lokalnych systemów prawnych” – powiedział prezes Władyczak.

REKLAMA

Trendy inwestycyjne polskich firm

REKLAMA

Jednocześnie przyznał, że polskie firmy włączają się do widocznego na świecie trendu przenoszenia produkcji bliżej rynków końcowych, a więc bliżej Europy – co oznacza także Afrykę Północną i Turcję, bliżej USA oraz bliżej odbiorców w Azji.

„Firmy, które najpierw weszły do USA poprzez sprzedaż na tamtejszy rynek swoich produktów i które odnotowały zadowalający wzrost wolumenu sprzedaży, często decydują się na kolejny krok, czyli na zainwestowanie w magazyn w USA. Kolejnym krokiem jest tutaj założenie zakładu” – powiedział prezes KUKE.

Zachęty do inwestowania w USA

Wskazał, że firmy obecnie są mocno zachęcane do inwestowania w USA i że te zachęty są na wielu poziomach, a więc i federalne, i stanowe, i lokalne.

„W efekcie na tamtejszy rynek wchodzą firmy, które już u nas osiągnęły sukces i chcą się rozwijać dalej. Chodzi o producentów mebli czy okien, ale także firmy zajmujące się recyklingiem, jako że USA pod względem recyklingu są zdecydowanie za Europą. Poza tym widzimy, że na rynek amerykański wchodzą producenci podzespołów z branży Automotive” – powiedział Władyczak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparcie dla polskich inwestorów

Przypomniał, że firmy polskie, które chcą wejść na rynek amerykański, mogą skorzystać z różnych programów i wsparcia. Programy są skierowane dla małych i średnich firm.

„W PARP można pozyskać środki na analizę rynku i na to, aby pojechać na targi, zobaczyć, jak ten rynek wygląda. Jest PAIH i jego biura, które są rozsiane na świecie, także są w USA, a które są w stanie przeprowadzić przez zawiłości rynku, pokazać, gdzie są ryzyka i gdzie jest marżowość. A jak już się ktoś zdecyduje na inwestycje, to ma od nas ubezpieczenie i możliwość znalezienia finansowania” – powiedział prezes KUKE.

autor: Marek Siudaj

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA