REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemii

inFakt
inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe
Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemi
Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemi
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa przedsiębiorców negatywnie ocenia politykę obostrzeń wprowadzanych przez rząd w związku z pandemią COVID-19. Jednocześnie tylko co czwarty popierał pomysł przepisów umożliwiających sprawdzanie paszportów covidowych pracowników lub klientów. Tak wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości”.

Przedstawiciele mniejszych firm mniej restrykcyjni

Tylko 10% badanych w ramach „Badania Polskiej Przedsiębiorczości”, wykonanego na zlecenie inFaktu przez agencję ARC Rynek i Opinia, oceniło rządowe działania w czasie pandemii dobrze lub bardzo dobrze. Jednocześnie 38% ankietowanych przyznało, że ich zdaniem nie były potrzebne żadne dodatkowe przepisy ani obowiązek szczepień. Taki pogląd był znacznie częściej reprezentowany przez mikroprzedsiębiorców (44%) niż wśród osób reprezentujących małe firmy liczące od 10 do 49 pracowników (25%).

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele mikroprzedsiębiorstw byli też mniej skłonni do popierania różnego rodzaju ograniczeń i restrykcji związanych z pandemią. Tylko 14% z nich było za wprowadzeniem obowiązkowych szczepień dla niektórych grup zawodowych, a co czwarty popierał przepisy umożliwiające weryfikację tzw. paszportów covidowych wśród klientów lub pracowników. Także co czwarty chciał obowiązku testowania pracowników.

Dla porównania: wśród przedstawicieli małych firm co czwarty popierał obowiązkowe szczepienia dla niektórych grup zawodowych. Za weryfikacją „paszportów covidowych” i powszechnym testowaniem pracowników opowiedziało się 30% respondentów.

Pomysł obowiązku powszechnych szczepień przeciw COVID-19 poparło 33% badanych przedsiębiorców (32% wśród mikro i 36% wśród małych firm). A zatem więcej badanych było za powszechnym obowiązkiem szczepień niż za szczepieniami wyłącznie wybranych grup.

Pandemiczne tarcze ochroniły pracowników?

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w badaniu, zostali również zapytani o wpływ pandemii na ich biznes w 2021 roku. Ponad połowa (56%) respondentów zadeklarowała, ze ich firma poniosła straty wynikające z lockdownów. Także ponad połowa firm (53%) skorzystała w ubiegłym roku z rządowego wsparcia – częściej były to małe firmy (61%) niż mikroprzedsiębiorstwa (50%). Najczęściej uzyskiwaną formą pomocy przez obie kategorie firm było zwolnienie z opłacania składek ZUS (58%). Mikroprzedsiębiorcy jednak częściej korzystali z mikropożyczki (63%), a małe firmy – ze wsparcia w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (71%). Przedsiębiorstwa korzystały także m.in. ze świadczenia postojowego (19%) oraz dofinansowania do wynagrodzeń pracowników (17%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowa badanych wskazała, że otrzymana pomoc pozwoliła im utrzymać miejsca pracy, a w 35% przypadków – odzyskać płynność finansową. Z kolei 27% badanych stwierdziło, że pomimo otrzymania rządowego wsparcia, ich firmy nie odczuły poprawy sytuacji biznesowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA