REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
inFakt
inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe
Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemi
Przedsiębiorcy o obostrzeniach i rządowym wsparciu w czasie pandemi
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa przedsiębiorców negatywnie ocenia politykę obostrzeń wprowadzanych przez rząd w związku z pandemią COVID-19. Jednocześnie tylko co czwarty popierał pomysł przepisów umożliwiających sprawdzanie paszportów covidowych pracowników lub klientów. Tak wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości”.

Przedstawiciele mniejszych firm mniej restrykcyjni

Tylko 10% badanych w ramach „Badania Polskiej Przedsiębiorczości”, wykonanego na zlecenie inFaktu przez agencję ARC Rynek i Opinia, oceniło rządowe działania w czasie pandemii dobrze lub bardzo dobrze. Jednocześnie 38% ankietowanych przyznało, że ich zdaniem nie były potrzebne żadne dodatkowe przepisy ani obowiązek szczepień. Taki pogląd był znacznie częściej reprezentowany przez mikroprzedsiębiorców (44%) niż wśród osób reprezentujących małe firmy liczące od 10 do 49 pracowników (25%).

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele mikroprzedsiębiorstw byli też mniej skłonni do popierania różnego rodzaju ograniczeń i restrykcji związanych z pandemią. Tylko 14% z nich było za wprowadzeniem obowiązkowych szczepień dla niektórych grup zawodowych, a co czwarty popierał przepisy umożliwiające weryfikację tzw. paszportów covidowych wśród klientów lub pracowników. Także co czwarty chciał obowiązku testowania pracowników.

Dla porównania: wśród przedstawicieli małych firm co czwarty popierał obowiązkowe szczepienia dla niektórych grup zawodowych. Za weryfikacją „paszportów covidowych” i powszechnym testowaniem pracowników opowiedziało się 30% respondentów.

Pomysł obowiązku powszechnych szczepień przeciw COVID-19 poparło 33% badanych przedsiębiorców (32% wśród mikro i 36% wśród małych firm). A zatem więcej badanych było za powszechnym obowiązkiem szczepień niż za szczepieniami wyłącznie wybranych grup.

Pandemiczne tarcze ochroniły pracowników?

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w badaniu, zostali również zapytani o wpływ pandemii na ich biznes w 2021 roku. Ponad połowa (56%) respondentów zadeklarowała, ze ich firma poniosła straty wynikające z lockdownów. Także ponad połowa firm (53%) skorzystała w ubiegłym roku z rządowego wsparcia – częściej były to małe firmy (61%) niż mikroprzedsiębiorstwa (50%). Najczęściej uzyskiwaną formą pomocy przez obie kategorie firm było zwolnienie z opłacania składek ZUS (58%). Mikroprzedsiębiorcy jednak częściej korzystali z mikropożyczki (63%), a małe firmy – ze wsparcia w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (71%). Przedsiębiorstwa korzystały także m.in. ze świadczenia postojowego (19%) oraz dofinansowania do wynagrodzeń pracowników (17%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowa badanych wskazała, że otrzymana pomoc pozwoliła im utrzymać miejsca pracy, a w 35% przypadków – odzyskać płynność finansową. Z kolei 27% badanych stwierdziło, że pomimo otrzymania rządowego wsparcia, ich firmy nie odczuły poprawy sytuacji biznesowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA