REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 sposoby, jak ograniczyć używanie smartfona w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Telefon poza zasięgiem naszego wzroku w trakcie pracy będzie nas mniej kusił.
Telefon poza zasięgiem naszego wzroku w trakcie pracy będzie nas mniej kusił.

REKLAMA

REKLAMA

Nawet 2,5 godziny dziennie spędzają pracownicy używając smartfonów w trakcie pracy do celów niezwiązanych z obowiązkami zawodowymi – wynika z danych Screen Education. Jak ten czas ograniczyć?

Jak rozsądnie używać smartfona?

- Aplikacje, które posiadamy na smartfonach są konstruowane tak, aby nie można się było od nich oderwać. Dlatego spędzamy na ich przeglądaniu długie godziny, często kosztem pracy. W byciu offline nie pomaga też pandemiczna rzeczywistość, która do minimum ograniczyła spotkania ze znajomymi, także tymi z pracy. Dlatego warto nauczyć się korzystania ze smartfona tak, aby obowiązki zawodowe nie ucierpiały kosztem bycia na bieżąco w mediach społecznościowych – zauważa Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service i ekspert ds. rynku pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Planowanie pracy

Jak wskazują eksperci Personnel Service, najważniejsze jest odpowiednie zaplanowanie czasu pracy. Najlepiej podzielić go na bloki z przerwą co godzinę. Wtedy wiemy dokładnie, kiedy wypada czas wytężonej pracy, podczas którego nie sprawdzamy telefonu, a kiedy mamy chwilę na przejrzenie Facebooka i innych kanałów społecznościowych. Pomogą w tym aplikacje, które odliczają czas do końca danego bloku pracy, a później informują, kiedy kończy się planowana przerwa i czas wrócić do obowiązków. Ważne, by w czasie pracy możliwie wyciszyć urządzenie, aby spływające powiadomienia nie rozpraszały naszej uwagi.

Analiza aplikacji

Kolejnym krokiem do zbudowania balansu między pracą a spędzaniem czasu na smartfonie jest korzystanie z aplikacji, które śledzą czas użytkowania różnych platform. Można w nich wyznaczyć limity, dzięki którym po przekroczeniu ustalonego czasu, np. 15 minut dziennie, aplikacja blokuje nam dostęp do wybranego medium. Dodatkowo, dzięki opcji monitorowania czasu spędzanego na telefonie dowiemy się, ile tak naprawdę go tracimy kosztem obowiązków zawodowych. A taka świadomość, jak podkreślają eksperci, to pierwszy krok do zmiany nawyków. 

Dlaczego dystans jest ważny?

Ostatnia, lecz równie ważna rada to odłożenie telefonu z dala od biurka. Telefon poza zasięgiem naszego wzroku będzie nas mniej kusił.

REKLAMA

- Ta opcja sprawdzi się oczywiście jedynie w przypadku osób, które oprócz telefonu prywatnego, którego użycie chcą ograniczyć, mają telefon służbowy. Co ciekawe, według badań z Uniwersytetu w Chicago[1] już sama obecność telefonu w zasięgu naszego wzroku zmniejsza zdolności poznawcze i rozprasza. Jeśli odłożymy telefon do innego pokoju, konieczność wstawania po niego za każdym razem, gdy pojawi się chęć przejrzenia aktualności, mocno nas zniechęci. Dzięki temu zaoszczędzimy mnóstwo czasu, co przełoży się na lepsze efekty pracy – dodaje Krzysztof Inglot.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

 

[1] https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/691462?journalCode=jacr

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA