REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy Jutra - rusza wsparcie dla MŚP na rozwój firmy w sieci

Startuje program Firmy Jutra. Google, PFR i Chmura Krajowa pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w sieci
Startuje program Firmy Jutra. Google, PFR i Chmura Krajowa pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Nowy bezpłatny program Google, Polskiego Funduszu Rozwoju oraz Chmury Krajowej pomoże firmom przenieść biznes do internetu. Program już wystartował i lista zapisów jest otwarta. Przygotowano 15 tyś. miejsc dla przedsiębiorców, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w projekcie.

Firmy Jutra - pomoc dla małych i średnich firm

Obecna sytuacja nie sprzyja przedsiębiorcom. Zdecydowanie gorzej na rynku radzą sobie mikro, małe i średnie firmy, które już na początku roku mocno odczuły pandemię. Dodatkowo kolejne obostrzenia i wymogi bezpieczeństwa sprawiają, że firmy stoją przed nowymi wyzwaniami. Aktualna sytuacja otwiera jednak furtkę na nowe możliwości, bo konsumenci przenieśli się do internetu, co niejako wymusza przyspieszenie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Jednak ponad połowa firm nie jest jednak do tak gwałtownej zmiany przygotowana, a główną barierą dla większości biznesów, które już zaczęły działalność w internecie, bądź dopiero ją planują, jest brak wiedzy, umiejętności i narzędzi.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Przybywa firm w sieci   

W szczytowym okresie pierwszej fali pandemii liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła z 66% do aż 78%[1].

Liczba użytkowników korzystających z kanałów online w celu zrobienia zakupów spożywczych od początku pandemii podwoiła się, a w przypadku handlu detalicznego wzrosła o 70%[2]Jesteśmy świadkami bezprecedensowego wzrostu popytu na usługi online, który jednocześnie może być dużym wyzwaniem, ale i szansą dla polskich przedsiębiorców - mówi Artur Waliszewski, dyrektor regionalny Google.

Firmy Jutra i transformacja cyfrowa

REKLAMA

Według najnowszego raportu Polska jako Cyfrowy Challenger w nowej normalności”  przygotowanego przez McKinsey & Company, w okresie od stycznia do maja 2020 roku, rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce gwałtownie przyspieszył i był 2,5-krotnie wyższy niż średni wzrost w poprzednich dwóch latach, osiągając poziom 18,4%. Tak duży skok jest wynikiem szybkiej odpowiedzi małych i średnich przedsiębiorców, którzy zareagowali na gwałtowną potrzebę przeniesienia działalności do internetu. Działania te często jednak były doraźne, a dalsze rozwijanie kanału online może pomóc firmom uodpornić się na dynamiczne zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transformacja cyfrowa może przynieść Polsce dodatkowe 275 mld zł PKB do 2025 r. W obliczu aktualnej sytuacji i nadchodzących wyzwań, budowanie gospodarki cyfrowej jawi się zatem jako cel przemyślanej transformacji gospodarczej, który może pomóc Polsce przetrwać trudny okres i stać się zaczynem wzrostu.

Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią 50% polskiego PKB i zatrudniają ponad 6,7 mln osób,

Aby MŚP wykorzystały potencjał cyfrowej transformacji, dla każdego z nich kluczowe są trzy obszary:

  • rozwój umiejętności marketingu internetowego, który pozwoli na zwiększenie obecności i sprzedaży w kanale online;
  • wygenerowanie nowych usług, produktów i modeli biznesowych, aby zaadresować nowe potrzeby rynkowe.
  • wykorzystanie rozwiązań chmurowych, aby zwiększyć innowacyjność i zmniejszyć koszty działania.

Bariery wejścia do internetu

W najbliższym czasie aż 50,6% małych i średnich przedsiębiorstw planuje aktywniejsze działania online. Niestety, zaledwie 5% jest na to w pełni gotowa. Główną barierą dla większości firm, które już zaczęły działalność w internecie, bądź dopiero ją planują, jest brak wiedzy, umiejętności i narzędzi. Przedsiębiorcy chcą działać, uczyć się i wprowadzać zmiany, ale potrzebują przewodnika, który zrozumie ich indywidualne potrzeby i pokaże jak szybko zacząć działać we właściwym kierunku.
 

Firmy Jutra - informacje o programie

REKLAMA

Google we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju oraz Operatorem Chmury Krajowej przygotował kompleksowy, bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy Firmy Jutra, który pomoże 15 000 firmom zacząć zarabiać w internecie, dotrzeć do klientów, którzy przenieśli się do świata cyfrowego i zwiększyć innowacyjność, dzięki adaptacji modeli biznesowych i wykorzystaniu rozwiązań chmurowych.

Od 2005 roku, kiedy to wystartował nasz pierwszy program dla polskich przedsiębiorców - Google Internetowe Rewolucje, przeszkoliliśmy w zakresie marketingu online 200 000 osób z 62 000 firm z 800 miast w całej Polsce. 62% przedsiębiorców zwiększyło swoje wyniki biznesowe – mówi Artur Waliszewski, prezes Google Polska. ‒ Teraz zobowiązujemy się do końca 2021 roku pomóc 15 tysiącom firm wyjść z kryzysu i rozwinąć ich działalność, poprzez zwiększenie obecności i aktywności online. Chcemy skupić się na kluczowym dla polskiej gospodarki sektorze MŚP, ponieważ z uwagi na skutki pandemii i obecny kryzys jest on w decydującym momencie rozwoju.

‒ Misją PFR jest wzmacnianie fundamentów rozwojowych polskiej gospodarki w wymiarze finansowym i edukacyjnym. Poprzez Tarczę Finansową PFR i zastosowane w niej nowe technologie w szybki sposób dotarliśmy do setek tysięcy firm, które potrzebowały natychmiastowego wsparcia finansowego. Teraz wychodzimy do przedsiębiorców z wysokiej jakości ofertą edukacyjną, która pomoże im zdobyć kompetencje niezbędne do szybszego wdrażania nowych rozwiązań, korzystania z usług chmurowych i rozwijania sprzedaży w internecie. Zależy nam, aby firmy sprawnie dostosowały się do nowego otoczenia, zwiększały przychody i długoterminowo rozwijały swój biznes mówi Paweł Borys, Prezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju.

Firmy muszą sobie dziś w przyspieszonym tempie odpowiedzieć na pytanie jak efektywnie wejść na cyfrową ścieżkę. Wsparciem w tym procesie jest chmura obliczeniowa. Daje narzędzia, które pomagają tworzyć innowacyjne produkty i zwinnie dostosowywać je do szybko zmieniających się potrzeb klientów, podejmować lepsze decyzje biznesowe na podstawie gromadzonych danych oraz lepiej wykorzystywać potencjał kapitału ludzkiego. Zapewniając uczestnikom programu Firmy Jutra ścieżki edukacyjne chcemy, aby w technologii chmurowej potrafili znaleźć wartość dla swojego biznesu i skutecznie implementować ją w swoich organizacjach ‒ mówi Michał Potoczek, prezes Chmury Krajowej.

Co zawiera program Firmy Jutra?

Program Firmy Jutra obejmuje:

  • nowy bezpłatny program szkoleniowy Google adresowany do wszystkich mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w internecie. Wsparcie będzie składać się z: indywidualnej pomocy konsultanta w opracowaniu planu rozwoju w internecie, szkoleń, pakietu bezpłatnych narzędzi oraz wsparcia doradcy we wdrożeniu zmian
  • kurs Lean Canvas i e-booki biznesowe od Polskiego Funduszu Rozwoju, wspierające rozwój i szybką adaptację modeli biznesowych firm
  • ścieżki szkoleniowe od Chmury Krajowej dotyczące rozwiązań chmurowych dla małych i średnich przedsiębiorców pomagające zwiększać innowacyjność i obniżać koszty działalności. Firmy, które ukończą obie ścieżki szkoleniowe otrzymają od Chmury Krajowej znaczące pakiety środków do wykorzystania w chmurze Google. Łączna wartość bezpłatnych pakietów wyniesie pół miliona złotych. Szkolenia i oferta bezpłatnych pakietów zostanie udostępniona od 1 stycznia.

Dla kogo jest program Firmy Jutra?

Program jest skierowany do wszystkich firm, które potrzebują efektywnego wsparcia w szybkim zaadaptowaniu się do nowej rzeczywistości. Dzięki ofercie 3 partnerów jesteśmy w stanie pomóc zarówno firmom, które potrzebują szybko rozwinąć swoją działalność w internecie, jak i tym, które muszą na nowo przemyśleć cały swój model biznesowy czy poszukać wzrostu efektywności dzięki rozwiązaniom chmurowym ‒ mówi Eliza Kruczkowska z Polskiego Funduszu Rozwoju.

Każda firma otrzyma indywidualne wsparcie doradcy, dlatego jesteśmy w stanie dla każdego przedsiębiorstwa przygotować dopasowany plan rozwoju i działania oraz pomóc w jego wprowadzeniu ‒ tłumaczy Łukasz Pietrzak z Google Polska ‒ niezależnie od tego, czy będzie to mikro lub mała firma, która dopiero chce uruchomić sprzedaż w internecie, średnie przedsiębiorstwo, które chce skupić się na rozwoju kanału online czy e-commerce, który potrzebuje bardziej zaawansowanego wsparcia z analityką internetową.

Więcej informacji o programie oraz zgłoszenia można znaleźć na stronie firmyjutra.pl

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

 

[1] “Digital Challengers in next normal”, McKinsey & Company, październik 2020

[2] "COVID-19 Digital Sentiment Insights", McKinsey & Company, październik 2020

[3] “Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce” PARP, czerwiec 2019

[4] “Digital Challengers in next normal”, McKinsey & Company, październik 2020

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

REKLAMA