REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy stacjonarne poszukują sposobów na zapewnienie klientom jak najwygodniejszych zakupów. To odpowiedź na dynamiczne zmiany w sektorze handlu.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym). W dobie cyfryzacji klienci oczekują od sklepów, podczas procesu zakupów, porównywalnej wygody do tej, jaką oferują sprzedawcy internetowi. Zmieniające się wymagania rynku zobowiązują detalistów do szerszego wykorzystywania Internetu Rzeczy, aby zapewniać klientom spersonalizowane wrażenia i nawiązywać z nimi trwałe relacje.

REKLAMA

REKLAMA

Błyskawiczne zmiany w sektorze handlu detalicznego sprawiły, że przedsiębiorstwa, bez względu na rozmiar czy ilość zatrudnianych pracowników, aktualizują strategie i inwestują w rozwój, by nadążyć za zróżnicowaną grupą odbiorców. Detaliści starają się zapewnić klientom wygodne zakupy poprzez inwestycje w rozwiązania technologiczne, takie jak np. mobilny asystent zakupów. Urządzenia mogą być wykorzystywane zarówno przez personel sklepów, jak i kupujących. Bezproblemowe zakupy oznaczają również wyeliminowanie wszystkich elementów, które nie przynoszą korzyści i negatywnie wpływają na wrażenia zakupowe klientów. Najczęściej zgłaszane przez nich problemy to kolejki do kas, brak informacji o stanie magazynu lub długie oczekiwanie na uzyskanie informacji o produkcie, wydrukowanie rachunku lub użycie karty lojalnościowej.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Te aspekty stanowią znaczną przeszkodę na drodze do komfortowych zakupów i generowania wyższych zysków przedsiębiorstwa. Z problemów zdają sobie sprawę nie tylko kupujący. Wyniki badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie Zebra Technologies – w którym wzięli udział pracownicy sklepów, branżowi decydenci i kupujący – pokazują, że prawie połowa (42 proc.) pracowników sklepów ma za mało czasu na obsługę klienta, bo musi wykonywać inne zadania. Kolejne 28 proc. z nich wskazuje na trudności w pozyskaniu informacji pomocnych konsumentom. Dwie trzecie (66 proc.) personelu uważa, że dzięki tabletom mogłoby świadczyć lepszą obsługę klienta i poprawić wrażenia konsumentów z zakupów.

REKLAMA

Mobilne urządzenia typu osobisty asystent zakupowy, takie jak opracowany przez Zebra Technologies model PS20, mający formę ręcznego terminala, umożliwiają kupującym pobranie listy zakupów i zarządzanie nią, otrzymywanie spersonalizowanych ofert oraz nagród, a także korzystanie z kart lojalnościowych. Sprzęt można wykorzystać do zadawania pytań sprzedawcom o stan magazynu albo do nawigacji po sklepie w poszukiwaniu produktów z listy. Urządzenia zostały wyposażone w samoobsługowy skaner, co pozwala wyeliminować konieczność ponownego skanowania produktów przy kasie, a nowe wrażliwe czujniki sprawiają, że klienci mogą umieścić urządzenie w uchwycie na koszyku i wygodniej skanować towary. Kupujący mogą też ominąć kolejki i zaoszczędzić czas, wkładając produkty do własnych toreb („skanuj i pakuj”), co pozwala na dalsze usprawnienie procesu zakupowego. Co więcej, tego typu rozwiązania umożliwią właścicielom sklepów zaimplementowanie dodatków do oprogramowania, które mogą na przykład oznaczać produkty zawierające alergeny. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł otrzymywać powiadomienia o występowaniu w produkcie konkretnych składników, na które może być uczulony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Granica między pozytywnymi a negatywnymi wrażeniami z zakupów jest bardzo wąska. Zbyt wiele problemów negatywnie wpływa na poziom satysfakcji kupujących w sklepach stacjonarnych. Z drugiej jednak strony zaletą zakupów w takich obiektach jest możliwość eksperymentowania i doświadczania — choćby faktury produktów czy zapachów jedzenia — oraz nawiązywania interakcji. Sklepy, którym zależy na zapewnieniu pozytywnych wrażeń zakupowych, powinny zastanowić się nad inwestycją w technologie, które rozwiążą problemy związane ze stacjonarnym charakterem placówek i sprawią, że kupujący znowu poczują się najważniejsi.

Autor: Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies na Europę Środkową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA