REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sposób identyfikowania produktów

Sposób identyfikowania produktów / fot. Fotolia
Sposób identyfikowania produktów / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Producenci ponoszą odpowiedzialność za wytworzenie i wprowadzenie na rynek swoich produktów. W szczególności, jeżeli produkt okaże się niebezpieczny. Wówczas producenci muszą być w stanie zidentyfikować konsumentów, którzy dany produkt nabyli i zidentyfikowali jako niebezpieczny. Jakie są sposoby identyfikowania?

Chociaż do niektórych produktów jest trudne lub wręcz niemożliwe dołączanie numerów lub oznaczeń identyfikujących, producenci powinni pamiętać, że brak takich oznaczeń będzie później utrudniać identyfikowanie produktów.

REKLAMA

REKLAMA

  • Najlepszym rozwiązaniem jest oznaczanie produktów przez producenta przy pomocy numerów seryjnych, tak aby można było identyfikować każdy pojedynczy produkt. W przeciwnym razie konieczne może być przeprowadzenie działania naprawczego wobec większej liczby produktów, niż tylko wobec faktycznie niebezpiecznych.
  • Dla niektórych rodzajów produktów wystarczające może okazać się identyfikowanie numeru partii.
  • Kody kreskowe są szeroko stosowane do identyfikowania i badania łańcucha dystrybucji różnych rodzajów produktów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Etykieta produktu spożywczego – producent nie może oszukiwać konsumenta

Baza danych klientów

Aby móc prowadzić skuteczne działania naprawcze, producenci i dystrybutorzy powinni przechowywać dane o nabywcach i o kupowanych przez nich produktach.

REKLAMA

Informacje takie powinny obejmować:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Nazwę, adres, kod pocztowy i numer telefonu konsumenta.
  • Nazwę, numer modelu oraz datę nabycia produktu.

Producenci powinni pamiętać, że przepisy dotyczące ochrony danych osobowych mogą ograniczać ilość informacji o klientach dostarczanej im przez dystrybutorów lub przedsiębiorstwa obsługujące karty kredytowe. Informacje takie mogą pochodzić z następujących źródeł:

  • Dane o sprzedaży w przypadku klientów biznesowych powinny określać, jakie produkty zostały dostarczone.
  • Dokumentacja przechowywana przez hurtownie dotyczącą produktów, jakie zakupili klienci.
  • Pomocne mogą okazać sie także karty gwarancyjne lub rejestracyjne.
  • Źródłem informacji o klientach może być również dokumentacja serwisowania produktów.
  • Przedsiębiorcy sprzedający produkty za pośrednictwem Internetu lub poprzez sprzedaż wysyłkową powinni być również w stanie identyfikować swoich klientów. W przypadku sprzedaży produktów za granicę, konieczna jest znajomość systemów stosowanych w innych krajach.

Baza danych dostawców

W przypadku, gdy problem związany z bezpieczeństwem został spowodowany przez element pochodzący od dostawcy, konieczne jest posiadanie możliwości identyfikacji numeru dostawcy na elementach zamontowanych w produkcie. Taka dokumentacja powinna być przechowywana przez cały przewidywany okres użytkowania produktów.

Odpowiedzialność producenta za produkt niebezpieczny

Źródło: Bezpieczeństwo produktu w Europie –Przewodnik po działaniach korygujących, m.in. wycofywaniu produktu

Źródło: UOKiK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA