Kategorie

Dystrybucja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ustawa zwiększająca ochronę klientów zawierających umowy ubezpieczenia ma wejść w życie z siedmiomiesięcznym opóźnieniem. Ma to pomóc lepiej przygotować się sektorowi ubezpieczeniowemu do zmiany przepisów.
Rada Ministrów przekazała do prac sejmowych projekt zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Zmiana będzie polegała na wprowadzeniu fakultatywnie możliwości oznaczenia produktu firmą wytwórcy. Dodatkowo zmiany obejmą wyłączenie obowiązku oznaczania produktu informacją dotyczącą oczywistego jego przeznaczenia, gdy przeznaczenie będzie wynikało samej istoty produktu. Zmiany mogą wejść w życie 1 stycznia 2015 r.
Producenci ponoszą odpowiedzialność za wytworzenie i wprowadzenie na rynek swoich produktów. W szczególności, jeżeli produkt okaże się niebezpieczny. Wówczas producenci muszą być w stanie zidentyfikować konsumentów, którzy dany produkt nabyli i zidentyfikowali jako niebezpieczny. Jakie są sposoby identyfikowania?
Obowiązek powiadomienia odpowiedniego urzędu o wytwarzaniu produktu niebezpiecznego leży po stronie zarówno producentów, w zakresie prowadzonej przez nich działalności, jak i dystrybutorów czy konsumentów. Na jakim podmiocie spoczywa największa odpowiedzialność za produkt niebezpieczny? Gdzie dokonuje się powiadomienia?
Dla FM Logistic głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które przynoszą rosnąco ponad 61% przychodów (34, 8% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 26, 8 % z transportu krajowego). Usługi magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (8, 3 % to składowanie, 22,7% handling).
Według Boston Consulting Group wydatki konsumenckie w Internecie mają rosnąć w tempie 16 proc. w skali roku, aż do 2015 roku, w którym wyniosą 36 mld zł. Nic więc dziwnego, że firmy z branży logistycznej zainteresowały się tą nową formą prowadzenia działalności.
Kosztem blisko 60,7 mln zł zostanie rozbudowane i unowocześnione centrum logistyczne w Sławkowie (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Ponad 21,7 mln zł na inwestycję pochodzi z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
Misje logistyczne wykonywane przez FM Logistic generują aż 45 procent sprzedaży Kärcher France.
Spedimex będzie głównym partnerem spedycyjnym Empiku. Pod dwóch latach współpracy firmy podjęły decyzję o dalszym, wspólnym działaniu.
Ze wszystkich czynników ograniczających dystrybucję leków w Polsce, przepisy szeroko pojętego prawa farmaceutycznego stanowią największą barierę w jej rozwoju. Jako, że sektor farmaceutyczny należy to tych „wrażliwych”, bo wpływających na zdrowie społeczeństwa, zasady jego funkcjonowania zostały bardzo ściśle określone literą prawa.
Polscy producenci mogą bez konieczności tworzenia zagranicznych przedstawicielstw dostarczać swoje wyroby do tysięcy marketów budowlanych w Europie. Dachser, w ramach usługi DIY Logistics zapewni całą logistykę w ramach swojej europejskiej sieci oraz obsługę regałów w marketach.
EBREX Polska odpowiada za magazynowanie i dystrybucję części zamiennych marki Ford.
Grupa GEFCO ogłosiła wyniki finansowe za rok 2011. Roczny obrót Grupy wyniósł 3 782 000 000 euro. To o 12,9 proc. więcej niż w poprzednim roku.
Po wejściu na polski rynek, największa sieć sklepów z zabawkami Toys”R”Us, powierzyła dystrybucję i magazynowanie towaru firmie logistycznej DSV Solutions.
Jak wynika z raportu „Rola i ranga zakupów w polskich przedsiębiorstwach”, aż 67% badanych firm uważa zakupy jako kluczowy obszar działalności, który ma bezpośredni wpływ na sukces przedsiębiorstwa.
Hellmann Worldwide Logistics Polska uruchomił regularne, cotygodniowe połączenia drobnicowe na Ukrainie do Polski. Dzięki tym połączeniu terminale konsolidacyjne w Nowym Tomyślu, Chorzowie oraz Raszynie uzyskały połączenie z Kijowem.
Stomil Poznań SA będzie korzystał z oprogramowania ERP Comarch CDN XL. Dzięki temu usprawni obsługę magazynów i całego procesu zakupów i sprzedaży. System wdraża spółka Graphcom.
FAMUR, producent maszyn i urządzeń dla górnictwa, wdrożył i uruchomił elektroniczną platformę zakupową. To narzędzie będzie wykorzystywane przez obecnych i potencjalnych dostawców podzespołów i usług.
GEFCO otworzyło nowy kanał dystrybucyjny dla samochodów eksportowanych do Azji Środkowej -  Kazachstanu, Uzbekistanu, Mongolii i Tadżykistanu
DB Schenker Logistics zajmie się składowaniem i transportem produktów The Coca-Cola Company w Polsce.
Drukarka przenośna z serii QLn™ - to pierwsze urządzenie, które oferuje możliwość druku od prawej do lewej strony.
Spółka Exorigo wdrożyła system Oracle EBS w Grupie Empik. Celem jest m.in. usprawnienie zarządzania procesami logistycznymi we wszystkich spółkach.
Od początku grudnia flota transportowa sieci sklepów Biedronka wzbogaciła się samochody ciężarowe Mercedes-Benz Econic NGT.
Firma Spedimex została wyróżniona w badaniu Operator Logistyczny Roku 2011 w kategorii "największy wzrost pozycji rynkowej". O nominacji zadecydowały wysokie oceny przyznane przez klientów firmy.
Operator logistyczny M&M Militzer & Münch Polska dołączył do grupy ET Logistik i zmienił nazwę na ET Multimodal Sp. Z o.o.
C&W: Pierwsze półrocze 2011 r. upłynęło pod znakiem stabilizacji w sektorze nieruchomości magazynowo-dystrybucyjnych. Sfinalizowane transakcje na kwotę prawie 130 mln EUR stanowiły ponad 13% wolumenu całego rynku, co było wynikiem niższym o ok. 36% w stosunku do pierwszego półrocza 2010 r.
Leroy Merlin, sieć marketów budowlanych przedłużyła kontrakt z operatorem logistycznym Spedimex na obsługę magazynu dystrybucyjnego zlokalizowanego w centralnej Polsce.
Grupa Tradis– należąca do Emperia Holding – zawarła kontrakt o wartości 2 mln zł na obsługę serwisową ok. 180 wózków widłowych.
Dbając o dostosowanie się do wymagań odbiorców, firma Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa zdecydowała się na wdrożenie systemu służącego do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.
Tradis, należący do Grupy Handlowej Emperia rozwija współpracę z klientami sieciowymi. Spółka już od roku współpracuje m.in. ze stacjami benzynowymi Orlen i Bliska oraz siecią MarcPol.
Sprawny obieg informacji, szybkość reakcji, kompetencje pracowników i właściwy dobór sprzętu to tylko niektóre elementy istotne dla zarządzania ryzykiem w procesie logistycznym – pisze Radosław Moryń, dyrektor PEKAES SA.
GEFCO Polska uruchamia EuroDaily, usługę przyspieszonej dystrybucji do 15 krajów europejskich.
Rozdrobnienie wysyłek w dystrybucji towarów powoduje stały wzrost kosztów transportu. Sposobem na to może być pooling, czyli łączenie kilku dostaw do jednego odbiorcy, w tym samym czasie - pisze Magdalena Lubańska z FM Logistic.
GEFCO Polska podpisało umowę o współpracy z firmą Iberia Motor Company, importerem samochodów Seat, na dystrybucję pojazdów tej marki.
W kwietniu Grupa FIEGE uruchomiła nowe centrum logistyczne. Inwestycja zlokalizowana w Colleferro na przedmieściach Rzymu jest największym centrum logistycznym grupy Fiege we Włoszech i jest kolejnym etapem konsekwentnie realizowanej strategii ekspansji grupy FIEGE w Europie.
W 2010 roku Grupa Gefco odnotowało obroty w wysokości 3,351 mln euro, o 16 proc wyższe niż w roku 2009. Zysk operacyjny wyniósł 198 mln euro, co stanowi 5,9 proc. tegorocznego obrotu.
Zarządzanie ryzykiem to podstawowy element planowania działań w przypadku wystąpienia zdarzeń nieprzewidywalnych, takich jak, w naszej strefie geograficznej, trzęsienie ziemi czy tsunami, jak również zdarzeń przewidywalnych np. powodzi czy wyjątkowo mroźnych zim. Jest to bardzo istotna sfera działania każdej dużej organizacji, a w szczególności firmy logistycznej.