REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport kolejowy, Transport morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

PKP: Zmiany w kursowaniu pociągów od 3 września do 12 listopada. Czasowo wstrzymywany ruch na kilku liniach

PKP Intercity zapowiada zmiany w kursowaniu pociągów od 3 września do 12 listopada 2023 r. w związku z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy, której powodem są m.in. prowadzone prace modernizacyjne na kolejowych szlakach.

GUS: wzrost obrotów ładunkowych w portach morskich o 9,2 proc.

Obroty ładunkowe w polskich portach morskich w ub. roku wzrosły o 9,2 proc. w stosunku do 2020 roku – poinformował w środę Główny Urząd Statystyczny. Wzrosły także ruch pasażerów i liczba statków zawijających do portów morskich

Mit przewozów kolejowych z Chin do UE, jako konkurencji dla transportu morskiego

Transport z Chin. Niekończące się problemy globalnego transportu oceanicznego sprawiły, że ostatnie dwa lata były okresem dynamicznego wzrostu przewozów kolejowych z Chin do Unii Europejskiej, a kolej zaczęto nawet postrzegać, jako alternatywę dla szlaków morskich. W rzeczywistości jednak towary wjeżdżające do Unii po torach nie przekraczają nawet 3% całkowitego importu pod względem masy i 5% wartości sprowadzanych dóbr. Pandemia przyczyniła się co prawda do wzrostu popularności Żelaznego Jedwabnego Szlaku, ale chiński pomysł na ten model transportu i tak zakładał silny wzrost. Kiedy skończą się kłopoty w portach, towary europejskich firm ponownie wrócą na statki.

Technologia wodorowa wchodzi do branży transportowej

Polska kolej już wkrótce może stać się najbardziej ekologicznie świadomym środkiem transportu. Dzięki ostatnim decyzjom rodzimego przewodnika, a także inwestycjom partnerskim m.in. w Wielkopolsce, problem śladu węglowego odbił się jeszcze głośniejszym echem nie tylko w sektorze transportowym, ale również wśród samych pasażerów. Co jest przyszłością odpowiedzialnych podróży?

REKLAMA

Unia szykuje dodatkowe sankcje za emisje CO2 w transporcie morskim

Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.

Bez transportu towarowego nie uda się osiągnąć globalnych celów klimatycznych

Do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc., związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc., a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost emisji odnotuje transport morski i lotniczy, jednocześnie bez wprowadzenia tych sektorów na rynek handlu emisjami nie uda się osiągnąć celów klimatycznych ONZ. Na samoregulację w kwestii klimatu decydują się za to najwięksi gracze globalnego rynku logistycznego.

Prawa osób niepełnosprawnych w podróży

Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej, osoby niepełnosprawne mogą walczyć o swoje prawa u przewoźników. Unijne przepisy nakładają bowiem na przewoźników obowiązek pomocy we wszystkich podstawowych środkach transportu. Jak walczyć o swoje prawa?

REKLAMA

REKLAMA