Kategorie

Transport morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport z Chin. Niekończące się problemy globalnego transportu oceanicznego sprawiły, że ostatnie dwa lata były okresem dynamicznego wzrostu przewozów kolejowych z Chin do Unii Europejskiej, a kolej zaczęto nawet postrzegać, jako alternatywę dla szlaków morskich. W rzeczywistości jednak towary wjeżdżające do Unii po torach nie przekraczają nawet 3% całkowitego importu pod względem masy i 5% wartości sprowadzanych dóbr. Pandemia przyczyniła się co prawda do wzrostu popularności Żelaznego Jedwabnego Szlaku, ale chiński pomysł na ten model transportu i tak zakładał silny wzrost. Kiedy skończą się kłopoty w portach, towary europejskich firm ponownie wrócą na statki.
Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.
Do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc., związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc., a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost emisji odnotuje transport morski i lotniczy, jednocześnie bez wprowadzenia tych sektorów na rynek handlu emisjami nie uda się osiągnąć celów klimatycznych ONZ. Na samoregulację w kwestii klimatu decydują się za to najwięksi gracze globalnego rynku logistycznego.
Do 12,5 m głębokości zostanie pogłębiony tor wodny Świnoujście-Szczecin. Dzięki nowym przepisom uproszczeniu ulegną procedury środowiskowe w zakresie potwierdzania ich zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
W myśl nowej ustawy przyjętej przez sejm, pozostawanie w stanie gotowości do pracy, będzie się liczyć jako czas pracy.
Tor wodny Świnoujście-Szczecin ma osiągnąć głębokość 12,5 m. Jaki jest szacowany czas realizacji inwestycji?
W sprzedaży biletów w transporcie promowym osób mogą uczestniczyć pośrednicy. Sposób, w jaki pośrednik powinien swoją usługę opodatkować VAT, zależy od tego jakiej trasy dotyczą sprzedawane bilety.
8 lutego 2015 r. zostanie zrealizowana druga dostawa do świnoujskiego terminala LNG. Do portu ponownie zawinie gazowiec Al Nuaman.
Port w Gdyni kupił teren od Stoczni Remontowej Nauta SA. Na dodatkowych 2,2 ha przy ul. Waszyngtona ma powstać magazyn zbożowo-paszowy.
Do 2020 r. w porcie w Gdańsku może zostać zainwestowanych aż 8 mld złotych. Około 1 mld zł z tej sumy może zainwestować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, pozostałą część kwoty zainwestują spółki prowadzące działalność w porcie.
Szczecińska marina zlokalizowana na Wyspie Grodzkiej została włączona do sieci przystani Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.
Sejm przyjął nowelizację ustawy o bezpieczeństwie morskim. Według niej polska administracja będzie przekazywała corocznie m.in. dane o dyplomach i świadectwach marynarzy do KE.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało projekt ustawy o pracy na morzu. Zakłada on poprawę warunków pracy i życia marynarzy. Co konkretnie?
Do terminala kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku, od sierpnia będą dopływa statki oceanicznego aliansu G6.
Promy napędzane silnikami zasilanymi metanolem będą mogły być wykorzystywane na trasach łączących Polskę ze Szwecją od 2017 r. Dlaczego dopiero za dwa lata?
Polska Żegluga Bałtycka osiągnęła wynik netto na koniec 2014 r. w wysokości 6 mln 600 tys. zł. Wg. wiceministra skarbu Rafała Baniaka, PŻB działa na rynku o znacznym potencjale rozwojowym dla operatorów promowych.
Wstępne szacunki wskazują, że rok 2014 był rekordowy dla portu morskiego w Gdańsku pod względem ilości przeładowanych towarów.
Jest porozumienie w sprawie sprzedaży przez Morski Port Gdańsk, spółki Port Gdański Eksploatacja. Zainteresowani zakupem są konsorcjum firm Węglokoks S.A. i PKP Cargo S.A. oraz Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's, Malta.
Przedsiębiorcy mają możliwość zgłoszenie towaru organowi celnemu, zanim ładunek pojawi się w porcie. Usługa jest dostępna online i ma na celu usprawnienie odpraw.
Najnowsze połączenie morskie na trasie Gdańsk - Hong Kong jest realizowane raz w tygodniu, w niedzielę.
W 2012 r. przeładowano w największych polskich portach o 2,2% więcej ładunków w stosunku do roku 2011. Których towarów przeładowano w polskich portach najwięcej i jakie są prognozy na przyszłość?
Bez względu na to, czy chcesz wysłać towar do Azji, czy go z Azji do Europy przywieźć możesz w przystępnej cenie zamówić usługę transportu morskiego przez internet.
Podpisano umowę na budowę terminala kontenerowego DCT2 w porcie w Gdańsku, który będzie obsługiwał największe kontenerowce na świecie.
Rynek frachtu morskiego jest dość stabilny. Obecne tendencje wskazują na fakt, że uczestnicy skłaniają się ku kontraktom długoterminowym i stabilizacji wolumenu.
Największy na świecie kontenerowiec Triple-E o pojemności 18 tys. TEU podczas swojego pierwszego rejsu, wpłynie do portu w Gdańsku.
Odpowiednia konserwacja i serwisowanie kontenera może wydłużyć jego żywotność nawet o 15 lat. Jak często serwisować kontenery i jak wybrać odpowiedni warsztat?
Rozformowanie kontenerów i dalszy załadunek towarów na samochody lub wagony to zwyczajowo domena portów. Tymczasem, na rynku działają firmy, które specjalizują się rozformowaniem i załadunkiem w bliskich sąsiedztwach portów. Często takie usługi są tańsze.
Wyzwaniem dla całej branży transportu morskiego jest spowolnienie gospodarcze, dające o sobie znać w różnych częściach świata. Przekłada się ono bezpośrednio na zapotrzebowanie na usługi transportowe.
Na podstawie umowy z mocą wsteczną, od 1-go stycznia br. Dachser przejął hiszpańską firmę Transunion zajmującą się spedycją morską i lotniczą.
Sytuacja kryzysowa nie sprzyja transportowi morskiemu. Wiele działających czynników nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.
Balticon SA poprawił swój przychód w stosunku do roku 2011 o 38 %. Firma jest znaczącym operatorem w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego w regionie.
Trzynastoprocentowy wzrost przeładunku TEU w stosunku do roku 2011 oraz wzrost udziału kolei w przeładunku to jedne z najistotniejszych wydarzeń w BTK w 2012 r.
Rada nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk odwołała w czwartek z funkcji prezesa spółki Ryszarda Strzyżewicza - poinformował rzecznik prasowy Janusz Kasprowicz.
W portach morskich w październiku przeładowano 5,5 mln ton ładunków, tj. o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem - podał GUS.
Bałtycki Terminal Kontenerowy 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Do portu w Świnoujściu wpłynął w sobotę, w asyście czterech holowników, holenderski masowiec "UBC Onsan". To największy statek, jaki kiedykolwiek wpłynął do zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu - mierzy 263 m długości i 42 m szerokości.
Władze portów Szczecin i Świnoujście chcą, by pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 m uwzględnione zostało w tworzonym dokumencie Ministerstwa Infrastruktury "Strategia rozwoju gospodarki morskiej do 2020 r.".
Intermodal postrzegany jest jako bardzo perspektywiczna, nowoczesna i pro-ekologiczna, dynamicznie rozwijająca się branża transportowa, zaś z drugiej strony operator intermodalny, chcąc dostarczyć dobrej jakości serwis (a tylko taki jest rynkowo sprzedawalny i akceptowalny) musi stawić czoło wielu przeciwnościom.
Strajk dokerów w Portugalii rozpoczęty we wtorek rano doprowadził do całkowitej blokady dostaw do głównych portów morskich kraju. W proteście uczestniczą wszyscy dokerzy w portach w Lizbonie, Setubal, Aveiro i Figueira da Foz.
Balticon SA osiągnął narastająco po ośmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 40,25 mln zł, czyli o 45% więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej przekroczył 1 mln zł, natomiast EBITDA wyniosła 2,73 mln zł, co oznacza wzrost o 96%.
Władze spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. chcą wykupić w latach 2013-2019 ok. 90 proc. akcji pracowniczych. Jedna akcja ma kosztować 80 zł -poinformował w czwartek prezes.
Konsolidacja przesyłek oznacza łączenie różnych przesyłek, różnych nadawców w jeden ładunek w celu zmniejszenia kosztów transportu. Stosują ją coraz częściej spedytorzy odpowiadając na potrzeby klientów.
Spółka OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o., stając się jego głównym udziałowcem - poinformował prezes OT Logistics S.A. Piotr Chajderowski.
Armatorzy nie będą mogli odliczać od podatku tonażowego składek na ubezpieczenie zdrowotne i na ubezpieczenie społeczne - wynika z projektu nowelizacji ustawy opodatku tonażowym, przyjętego we wtorek przez rząd. Nowela ma dostosować polskie prawo do unijnego.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,  osiągnął narastająco po siedmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 34,57 mln zł, czyli o 50 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.
Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.
Balticon SA podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER–MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego największego na świecie armatora.
Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.