Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.
I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?
Niniejszy artykuł poświęcony jest zawieraniu umów w trybie ofertowym ze szczególnym uwzględnieniem oferty w postaci elektronicznej, która nabrała niebagatelnego znaczenia w dobie informatyzacji. Liczba osób kupujących w Internecie rośnie systematycznie, co potwierdza ogromna popularność takich portali internetowych jak Allegro, czy e Bay oraz sklepów internetowych, na których można kupić niemal wszystko począwszy od nieruchomości po kosmetyki. Sukces elektronicznej formy kupowania wynika po pierwsze z milionowej, stale rosnącej liczby użytkowników Internetu oraz szybkości i ułatwień, jakie istnieją przy dokonywaniu tego rodzaju transakcji.