REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Outsourcing, Oferta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Outsourcing - tak czy nie

Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

REKLAMA

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

Składanie ofert drogą elektroniczną

Niniejszy artykuł poświęcony jest zawieraniu umów w trybie ofertowym ze szczególnym uwzględnieniem oferty w postaci elektronicznej, która nabrała niebagatelnego znaczenia w dobie informatyzacji. Liczba osób kupujących w Internecie rośnie systematycznie, co potwierdza ogromna popularność takich portali internetowych jak Allegro, czy e Bay oraz sklepów internetowych, na których można kupić niemal wszystko począwszy od nieruchomości po kosmetyki. Sukces elektronicznej formy kupowania wynika po pierwsze z milionowej, stale rosnącej liczby użytkowników Internetu oraz szybkości i ułatwień, jakie istnieją przy dokonywaniu tego rodzaju transakcji.

Na czym polega procedura zawarcia umowy w trybie ofertowym?

Zawarcie umowy (m.in. sprzedaży) w obrocie profesjonalnym najczęściej poprzedzone jest złożeniem oferty przez jedną i przyjęciem przez drugą stronę stosunku handlowego. Ten proces podlega często różnym zmianom- czasem przyjęcie oferty może być dorozumiane.

REKLAMA

Jak wybrać dobre biuro maklerskie

Zróżnicowana oferta domów maklerskich sprawia, że nie jest łatwo wybrać instytucję do prowadzenia rachunku inwestycyjnego. Przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę wiele kryteriów dopasowując je do potrzeb inwestora.

Wzrośnie liczba użytkowników Windows Mobile

Windows będzie drugim po Symbianie systemem w telefonach – przewiduje firma analityczna iSuppli.

Nastroje konsumenckie coraz lepsze

Wrzesień 2009 roku to szósty z kolei miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa – podaje Główny Urząd Statystyczny (GUS).

REKLAMA