Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Majątek

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółka jawna jest powoływana do życia co do zasady w celach zarobkowych, aby wspólnicy mogli pobierać dochody generowane przez spółkę. Może się zdarzyć jednak, że wspólnik zostanie pozbawiony tych pieniędzy.
Czy można postawić znak równości pomiędzy majątkiem spółki jawnej a majątkiem wspólników tej spółki? Na to pytanie i nie tylko, odpowiedź znajdziesz w opublikowanym artykule.
O dopuszczalności zastosowania zabezpieczenia na majątku firmy decyduje wystąpienie dwóch przesłanek: prawidłowe określenie przybliżonej kwoty zobowiązania oraz wystąpienie uzasadnionej obawy, że zobowiązanie to nie zostanie wykonane. Przypomniał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi.
Zabezpieczenie na majątku firmy jest możliwe tylko jeśli urząd skarbowy wykaże, że przedsiębiorca zbywa majątek albo notorycznie nie płaci podatków. Tak orzekł WSA w Łodzi.
Spółka cywilna uległa likwidacji. Czy wspólnicy muszą zapłacić spółce cywilnej po jej likwidacji za środki trwałe nabyte wcześniej od spółki?
Jak szybko i sprawnie przeprowadzić proces upadłości firmy? Polecamy poradnik, który składa się z następujących 5. kroków: wniosek o ogłoszenie upadłości, sposób przeprowadzenia upadłości, zabezpieczenie majątku dłużnika, zgromadzenie wierzycieli, decyzja o upadłości.
Świadomość użytkowników związana z zarządzaniem składnikami majątku przedsiębiorstwa jest dziedziną, która historycznie rzecz ujmując rozwija się z dwóch kierunków, określających potrzeby użytkowników.
Po pierwsze: jaki system wybrać? Po drugie: jak go wdrożyć? Oba na pierwszy rzut oka proste, potrafią sprawić kłopot nawet doświadczonym menadżerom zarządzania. Z wielu powodów najczęściej używane są moduły środków trwałych w systemie ERP, a w sytuacjach mniejszej ilości składników tabele arkusza kalkulacyjnego np. MS Excel. Czy takie rozwiązania to dobry wybór?
W jaki sposób zwiększyć efektywność aktywów pracujących na zysk organizacji? Od czego zacząć by wynik naszych działań był rzeczywiście wyjątkowy? Artykuł odpowiada na te pytania.