REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym (prawo i podatki) – konferencja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska
Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych, zamówień publicznych, nieruchomości, procesu zarządzania i transakcji nieruchomościami oraz prawa autorskiego

REKLAMA

W dniu 19 stycznia 2017 r. w Poznaniu odbędzie się Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki”. Konferencję organizuje Kancelaria Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska i Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Konferencja odbędzie się na Uniwersytecie SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań.

REKLAMA

Udział w konferencji jest nieodpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja poprzez stronę www.stawski-syty.pl/konferencja lub na stronie http://www.swps.pl/nauka-i-badania/konferencje/14035-wspolpraca-z-zagranicznymi-partnerem-handlowym-prawo-i-podatki

Tematyka Konferencji

Decyzja o rozpoczęciu współpracy gospodarczej z zagranicznym partnerem handlowym może okazać się niezwykle korzystna dla firmy. Mimo to wielu przedsiębiorców zniechęca się już na wstępnym etapie, gdy należy rozeznać się w gąszczu prawnych i podatkowych procedur. Ponadto obawiają się, że początkowo udana współpraca może z czasem przerodzić się w trudny do zażegnania konflikt. Czy słusznie? Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki” ma rozwiać te wątpliwości i dostarczyć jej uczestnikom wiedzy niezbędnej do prowadzenia działalności na zagranicznych rynkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Celem konferencji jest przybliżenie tematyki związanej z dochodzeniem należności względem kontrahenta zagranicznego. Wśród omawianych zagadnień znajdą się te związane z należytym zabezpieczeniem umowy – tak, aby uniknąć konieczności prowadzenia procesu przed sądem obcego państwa.

Prelegenci przedstawią konkretne narzędzia procesowe, które polski przedsiębiorca może wykorzystać w dochodzeniu swoich roszczeń w postępowaniach transgranicznych oraz w trakcie egzekwowania orzeczenia wydanego w stosunku do kontrahenta zagranicznego. Opowiemy także o procedurze europejskiego nakazu zabezpieczenia na rachunku bankowym, której stosowanie rozpoczyna się w dniu 18 stycznia 2017 roku.

Omówione zostaną także kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas prowadzenia negocjacji nad kontraktem zawieranym z zagranicznym partnerem handlowym.

Konferencję zakończy wystąpienia dotyczące podatkowego rozliczenia płatności w transakcjach zagranicznych, w tym kwestii związanych z podatkiem u źródła.

Program

10.00–10.20 – otwarcie i omówienie programu konferencji, przedstawienie prelegentów

10.20–11.00 – Przed jakim sądem prowadzone będzie postępowanie w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.00–11.45 – W jaki sposób dochodzić należności od kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Marek Syty – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.45–12.15 – przerwa

12.15–12.40 – Jak wyegzekwować orzeczenie wydane w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

12.40-13:00 – Praktyczne aspekty wykonalności orzeczeń na terenie Niemiec | Adwokat Matthias Matuschewski

13.00–13.15 – podsumowanie dotychczasowej tematyki konferencji

13.15–14.00 – Podatkowe rozliczenie płatności w transakcjach transgranicznych | Doradca podatkowy Małgorzata Samborska – Grant Thornton

Prelegenci

Adwokat Joanna Lubecka

Joanna Lubecka – adwokat w kancelarii Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie dochodzenia roszczeń od dłużników zagranicznych. Przygotowuje i realizuje strategie dochodzenia roszczeń w sprawach transgranicznych przy uwzględnieniu charakteru roszczenia oraz optymalizacji kosztów związanych z jego windykacją. Opracowuje rozwiązania zabezpieczające przyszłą możliwość dochodzenia roszczeń w stosunku do dłużników zagranicznych przez sądem polskim. Ukończyła studium magisterskie prawa europejskiego w Tours Université François-Rabelais, uzyskując tytuł Master 2 Juriste européen. Odbyła staż przy Ambasadzie RP w Paryżu, na Wydziałach Politycznym, Konsularnym i Protokołu Dyplomatycznego. Doświadczenie prawne zdobywała w poznańskich kancelariach adwokackich i radcowskich. Pracuje w języku angielskim i francuskim. Autorka publikacji w „Biuletynie Euro Info”, „Enterprise Europe Network” przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz bloga prawnego transgraniczne.pl. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach dotyczących dochodzenia należności od kontrahentów zagranicznych. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1).

Doradca podatkowy Małgorzata Samborska

Małgorzata Samborska – doradca podatkowy z Grant Thornton (od 2008 r.). Posiada szesnastoletnie doświadczenie z zakresu doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych, w szczególności w zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym i rozliczeń podatkowych pracowników delegowanych do pracy w innych krajach (ekspatów). Wyróżniona w IX Rankingu Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej (zajęła III miejsce w kategorii: Międzynarodowe prawo podatkowe). Lider biura w Warszawie. Autorka licznych publikacji dotyczących zagadnień podatkowych w prasie fachowej oraz książki „Optymalizacja podatkowa, czyli jak zaoszczędzić na podatku dochodowym od osób prawnych”. Współautorka komentarzy do ustaw o podatkach dochodowych wydawanych przez prestiżowe wydawnictwo C.H. Beck (zarówno w podatku dochodowym od osób prawnych, jak i osób fizycznych) oraz książki „Körperschaftsteuer / Podatek dochodowy od osób prawnych 2003”. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach.

Adwokat Marek Syty

Marek Syty – adwokat, partner i współzałożyciel spółki Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych oraz prawa autorskiego. W ramach prowadzonej praktyki adwokackiej uczestniczy w międzynarodowych projektach handlowych. Uczestnik spotkań Grupy Prawnej Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących umów cywilnych i  prawnego zabezpieczenia ich wykonania. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1) oraz bloga prawnego budownictwo-nieruchomosci.pl. 

Formularz zgłoszeniowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

REKLAMA

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA