REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym (prawo i podatki) – konferencja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska
Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych, zamówień publicznych, nieruchomości, procesu zarządzania i transakcji nieruchomościami oraz prawa autorskiego

REKLAMA

W dniu 19 stycznia 2017 r. w Poznaniu odbędzie się Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki”. Konferencję organizuje Kancelaria Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska i Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Konferencja odbędzie się na Uniwersytecie SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań.

REKLAMA

Udział w konferencji jest nieodpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja poprzez stronę www.stawski-syty.pl/konferencja lub na stronie http://www.swps.pl/nauka-i-badania/konferencje/14035-wspolpraca-z-zagranicznymi-partnerem-handlowym-prawo-i-podatki

Tematyka Konferencji

Decyzja o rozpoczęciu współpracy gospodarczej z zagranicznym partnerem handlowym może okazać się niezwykle korzystna dla firmy. Mimo to wielu przedsiębiorców zniechęca się już na wstępnym etapie, gdy należy rozeznać się w gąszczu prawnych i podatkowych procedur. Ponadto obawiają się, że początkowo udana współpraca może z czasem przerodzić się w trudny do zażegnania konflikt. Czy słusznie? Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki” ma rozwiać te wątpliwości i dostarczyć jej uczestnikom wiedzy niezbędnej do prowadzenia działalności na zagranicznych rynkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Celem konferencji jest przybliżenie tematyki związanej z dochodzeniem należności względem kontrahenta zagranicznego. Wśród omawianych zagadnień znajdą się te związane z należytym zabezpieczeniem umowy – tak, aby uniknąć konieczności prowadzenia procesu przed sądem obcego państwa.

Prelegenci przedstawią konkretne narzędzia procesowe, które polski przedsiębiorca może wykorzystać w dochodzeniu swoich roszczeń w postępowaniach transgranicznych oraz w trakcie egzekwowania orzeczenia wydanego w stosunku do kontrahenta zagranicznego. Opowiemy także o procedurze europejskiego nakazu zabezpieczenia na rachunku bankowym, której stosowanie rozpoczyna się w dniu 18 stycznia 2017 roku.

Omówione zostaną także kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas prowadzenia negocjacji nad kontraktem zawieranym z zagranicznym partnerem handlowym.

Konferencję zakończy wystąpienia dotyczące podatkowego rozliczenia płatności w transakcjach zagranicznych, w tym kwestii związanych z podatkiem u źródła.

Program

10.00–10.20 – otwarcie i omówienie programu konferencji, przedstawienie prelegentów

10.20–11.00 – Przed jakim sądem prowadzone będzie postępowanie w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.00–11.45 – W jaki sposób dochodzić należności od kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Marek Syty – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.45–12.15 – przerwa

12.15–12.40 – Jak wyegzekwować orzeczenie wydane w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

12.40-13:00 – Praktyczne aspekty wykonalności orzeczeń na terenie Niemiec | Adwokat Matthias Matuschewski

13.00–13.15 – podsumowanie dotychczasowej tematyki konferencji

13.15–14.00 – Podatkowe rozliczenie płatności w transakcjach transgranicznych | Doradca podatkowy Małgorzata Samborska – Grant Thornton

Prelegenci

Adwokat Joanna Lubecka

Joanna Lubecka – adwokat w kancelarii Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie dochodzenia roszczeń od dłużników zagranicznych. Przygotowuje i realizuje strategie dochodzenia roszczeń w sprawach transgranicznych przy uwzględnieniu charakteru roszczenia oraz optymalizacji kosztów związanych z jego windykacją. Opracowuje rozwiązania zabezpieczające przyszłą możliwość dochodzenia roszczeń w stosunku do dłużników zagranicznych przez sądem polskim. Ukończyła studium magisterskie prawa europejskiego w Tours Université François-Rabelais, uzyskując tytuł Master 2 Juriste européen. Odbyła staż przy Ambasadzie RP w Paryżu, na Wydziałach Politycznym, Konsularnym i Protokołu Dyplomatycznego. Doświadczenie prawne zdobywała w poznańskich kancelariach adwokackich i radcowskich. Pracuje w języku angielskim i francuskim. Autorka publikacji w „Biuletynie Euro Info”, „Enterprise Europe Network” przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz bloga prawnego transgraniczne.pl. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach dotyczących dochodzenia należności od kontrahentów zagranicznych. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1).

Doradca podatkowy Małgorzata Samborska

Małgorzata Samborska – doradca podatkowy z Grant Thornton (od 2008 r.). Posiada szesnastoletnie doświadczenie z zakresu doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych, w szczególności w zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym i rozliczeń podatkowych pracowników delegowanych do pracy w innych krajach (ekspatów). Wyróżniona w IX Rankingu Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej (zajęła III miejsce w kategorii: Międzynarodowe prawo podatkowe). Lider biura w Warszawie. Autorka licznych publikacji dotyczących zagadnień podatkowych w prasie fachowej oraz książki „Optymalizacja podatkowa, czyli jak zaoszczędzić na podatku dochodowym od osób prawnych”. Współautorka komentarzy do ustaw o podatkach dochodowych wydawanych przez prestiżowe wydawnictwo C.H. Beck (zarówno w podatku dochodowym od osób prawnych, jak i osób fizycznych) oraz książki „Körperschaftsteuer / Podatek dochodowy od osób prawnych 2003”. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach.

Adwokat Marek Syty

Marek Syty – adwokat, partner i współzałożyciel spółki Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych oraz prawa autorskiego. W ramach prowadzonej praktyki adwokackiej uczestniczy w międzynarodowych projektach handlowych. Uczestnik spotkań Grupy Prawnej Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących umów cywilnych i  prawnego zabezpieczenia ich wykonania. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1) oraz bloga prawnego budownictwo-nieruchomosci.pl. 

Formularz zgłoszeniowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA