REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym (prawo i podatki) – konferencja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska
Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych, zamówień publicznych, nieruchomości, procesu zarządzania i transakcji nieruchomościami oraz prawa autorskiego

REKLAMA

W dniu 19 stycznia 2017 r. w Poznaniu odbędzie się Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki”. Konferencję organizuje Kancelaria Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska i Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Konferencja odbędzie się na Uniwersytecie SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań.

REKLAMA

Udział w konferencji jest nieodpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja poprzez stronę www.stawski-syty.pl/konferencja lub na stronie http://www.swps.pl/nauka-i-badania/konferencje/14035-wspolpraca-z-zagranicznymi-partnerem-handlowym-prawo-i-podatki

Tematyka Konferencji

Decyzja o rozpoczęciu współpracy gospodarczej z zagranicznym partnerem handlowym może okazać się niezwykle korzystna dla firmy. Mimo to wielu przedsiębiorców zniechęca się już na wstępnym etapie, gdy należy rozeznać się w gąszczu prawnych i podatkowych procedur. Ponadto obawiają się, że początkowo udana współpraca może z czasem przerodzić się w trudny do zażegnania konflikt. Czy słusznie? Konferencja „Współpraca z zagranicznym partnerem handlowym – prawo i podatki” ma rozwiać te wątpliwości i dostarczyć jej uczestnikom wiedzy niezbędnej do prowadzenia działalności na zagranicznych rynkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Celem konferencji jest przybliżenie tematyki związanej z dochodzeniem należności względem kontrahenta zagranicznego. Wśród omawianych zagadnień znajdą się te związane z należytym zabezpieczeniem umowy – tak, aby uniknąć konieczności prowadzenia procesu przed sądem obcego państwa.

Prelegenci przedstawią konkretne narzędzia procesowe, które polski przedsiębiorca może wykorzystać w dochodzeniu swoich roszczeń w postępowaniach transgranicznych oraz w trakcie egzekwowania orzeczenia wydanego w stosunku do kontrahenta zagranicznego. Opowiemy także o procedurze europejskiego nakazu zabezpieczenia na rachunku bankowym, której stosowanie rozpoczyna się w dniu 18 stycznia 2017 roku.

Omówione zostaną także kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas prowadzenia negocjacji nad kontraktem zawieranym z zagranicznym partnerem handlowym.

Konferencję zakończy wystąpienia dotyczące podatkowego rozliczenia płatności w transakcjach zagranicznych, w tym kwestii związanych z podatkiem u źródła.

Program

10.00–10.20 – otwarcie i omówienie programu konferencji, przedstawienie prelegentów

10.20–11.00 – Przed jakim sądem prowadzone będzie postępowanie w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.00–11.45 – W jaki sposób dochodzić należności od kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Marek Syty – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

11.45–12.15 – przerwa

12.15–12.40 – Jak wyegzekwować orzeczenie wydane w stosunku do kontrahenta zagranicznego? | Adwokat Joanna Lubecka – Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

12.40-13:00 – Praktyczne aspekty wykonalności orzeczeń na terenie Niemiec | Adwokat Matthias Matuschewski

13.00–13.15 – podsumowanie dotychczasowej tematyki konferencji

13.15–14.00 – Podatkowe rozliczenie płatności w transakcjach transgranicznych | Doradca podatkowy Małgorzata Samborska – Grant Thornton

Prelegenci

Adwokat Joanna Lubecka

Joanna Lubecka – adwokat w kancelarii Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie dochodzenia roszczeń od dłużników zagranicznych. Przygotowuje i realizuje strategie dochodzenia roszczeń w sprawach transgranicznych przy uwzględnieniu charakteru roszczenia oraz optymalizacji kosztów związanych z jego windykacją. Opracowuje rozwiązania zabezpieczające przyszłą możliwość dochodzenia roszczeń w stosunku do dłużników zagranicznych przez sądem polskim. Ukończyła studium magisterskie prawa europejskiego w Tours Université François-Rabelais, uzyskując tytuł Master 2 Juriste européen. Odbyła staż przy Ambasadzie RP w Paryżu, na Wydziałach Politycznym, Konsularnym i Protokołu Dyplomatycznego. Doświadczenie prawne zdobywała w poznańskich kancelariach adwokackich i radcowskich. Pracuje w języku angielskim i francuskim. Autorka publikacji w „Biuletynie Euro Info”, „Enterprise Europe Network” przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz bloga prawnego transgraniczne.pl. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach dotyczących dochodzenia należności od kontrahentów zagranicznych. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1).

Doradca podatkowy Małgorzata Samborska

Małgorzata Samborska – doradca podatkowy z Grant Thornton (od 2008 r.). Posiada szesnastoletnie doświadczenie z zakresu doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych, w szczególności w zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym i rozliczeń podatkowych pracowników delegowanych do pracy w innych krajach (ekspatów). Wyróżniona w IX Rankingu Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej (zajęła III miejsce w kategorii: Międzynarodowe prawo podatkowe). Lider biura w Warszawie. Autorka licznych publikacji dotyczących zagadnień podatkowych w prasie fachowej oraz książki „Optymalizacja podatkowa, czyli jak zaoszczędzić na podatku dochodowym od osób prawnych”. Współautorka komentarzy do ustaw o podatkach dochodowych wydawanych przez prestiżowe wydawnictwo C.H. Beck (zarówno w podatku dochodowym od osób prawnych, jak i osób fizycznych) oraz książki „Körperschaftsteuer / Podatek dochodowy od osób prawnych 2003”. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach.

Adwokat Marek Syty

Marek Syty – adwokat, partner i współzałożyciel spółki Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych oraz prawa autorskiego. W ramach prowadzonej praktyki adwokackiej uczestniczy w międzynarodowych projektach handlowych. Uczestnik spotkań Grupy Prawnej Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jako prelegent uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących umów cywilnych i  prawnego zabezpieczenia ich wykonania. Współautor publikacji „Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Poradnik praktyczny” (Poznań, 2016, wydanie 1) oraz bloga prawnego budownictwo-nieruchomosci.pl. 

Formularz zgłoszeniowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA