REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski standard Umowy LMA – różnice, aspekty prawne i praktyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Polski standard Umowy LMA – różnice, aspekty prawne i praktyczne
Polski standard Umowy LMA – różnice, aspekty prawne i praktyczne

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 15-16 lutego 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie odbędzie się warsztat „Polski standard Umowy LMA – różnice, aspekty prawne i praktyczne” organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Sporządzanie dokumentacji kredytowej w oparciu o oryginalne wzory umów LMA w wersji angielskiej jest jak dotąd powszechnie stosowanym rozwiązaniem. Znaczące rozbieżności między prawem krajowym, a prawem angielskim, stały się jednak przyczyną problemów przy uzgadnianiu dokumentacji w języku polskim.

REKLAMA

Zapraszamy do udziału w warsztacie ,,Polski standard Umowy LMA – różnice, aspekty prawne i praktyczne”, podczas którego kompleksowo omówimy krajową wersję kontraktu Loan Market Association. Przedstawiony przez Związek Banków Polskich dokument podlega polskiemu prawu konsorcjalnej umowy wielowalutowego zabezpieczonego kredytu terminowego i kredytu rewolwingowego. Nasi Eksperci szczegółowo omówią nową strukturę umowy LMA oraz przedstawią zmiany wprowadzone w polskim standardzie na tle regulacji Prawa cywilnego i Prawa bankowego. Poruszona także zostanie kwestia różnic wynikających z systemu prawa common law i prawa polskiego oraz problematyka zabezpieczeń polskiej wersji LMA, również w kontekście Prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego.

Warsztat odbędzie się 15-16 lutego 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegóły programu

ówne zagadnienia:

  • Struktura oraz główne założenia polskiej wersji umowy LMA
  • Polska wersja umowa LMA a angielski wzorzec – różnice i podobieństwa
  • Zabezpieczenia w polskim standardzie LMA
  • Polski standard LMA – postanowienia dotyczące podatków
  • Klauzule odnoszące się do prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego
  • Najważniejsze zobowiązania w polskim standardzie LMA
  • Podstawowe obszary do negocjacji pomiędzy Kredytobiorcą a Kredytodawcą

Prowadzący:

  • Aleksandra Bańkowska - Kancelaria PwC Legal
  • Michał Bochowicz - Kancelaria Prawna Gessel
  • Piotr Gałuszyński - Kancelaria Prawna Czabański Gałuszyński i Partnerzy
  • Michał Markowski - Kancelaria Prawna Wierzbowski Eversheds
  • Katarzyna Mazur - Kancelaria Prawna Czabański Gałuszyński i Partnerzy
  • Tomasz Rogalski - Kancelaria Prawna Norton Rose Fulbright
  • Tomasz Kaczmarek, Kancelaria Prawna Baker McKenzie

Kontakt:

Izabela Witoń

Kierownik Projektu w Dziale Produkcji

T: 22 379 29 48

E-mail: i.witon@mmcpolska.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA