REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe karty warsztatowe (2. generacji) do tachografów cyfrowych

Nowe karty warsztatowe (2. generacji) do tachografów cyfrowych
Nowe karty warsztatowe (2. generacji) do tachografów cyfrowych

REKLAMA

REKLAMA

Prawie 50% kart warsztatowych 2. generacji do tachografów cyfrowych (inteligentnych) wydała do 17 maja 2019 r. pory Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Wszyscy zainteresowani otrzymaniem nowych kart do tachografów, którzy złożyli wnioski po 15 maja br. otrzymają już karty współpracujące z nowymi tachografami inteligentnymi. Od 15 czerwca 2019 r. PWPW rozpocznie wydawanie pozostałych rodzajów kart do tachografów – kart kierowcy, kart przedsiębiorstwa oraz kart kontrolnych.

Wprowadzenie nowych kart 2. generacji nie powoduje konieczności wymiany dotychczasowych kart pierwszej generacji. Należy jednak pamiętać, że karty warsztatowe pierwszej generacji nie współpracują z najnowszymi tachografami inteligentnymi. Jedynie karty warsztatowe 2. generacji w pełni współpracują z dotychczas instalowanymi w pojazdach tachografami cyfrowymi i tachografami inteligentnymi.

REKLAMA

Tak więc każdy serwis tachografów, który będzie planował kalibrację tachografów inteligentnych musi posiadać karty warsztatowe 2. generacji.

Posiadacze kart pierwszej generacji mogą z nich korzystać do końca ich daty ważności lub do czasu ich wymiany. Zmieniły się jedynie terminy ważności poszczególnych kart. Od teraz karta kierowcy oraz karta przedsiębiorcy ważna jest 5 lat, karta kontrolna 2 lata, a karta warsztatowa – rok.

Polecamy: INFORLEX Ekspert

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Funkcjonalności nowych inteligentnych tachografów:

• Nowe klucze kryptograficzne i zabezpieczenia danych w mikroprocesorze na kartach.

• Moduł GNSS odpowiadający za rejestrację w tachografie lokalizacji pojazdu podczas rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz co 3 godziny w trakcie jazdy. Moduł będzie również służył jako drugi sygnał ruchu w celu ograniczenia manipulacji.

• Moduł DSRC odpowiadający za zdalny odczyt danych przez służby kontrolne.

• Moduł umożliwiający służbom kontrolnym zdalny odczyt z tachografu informacji wskazujących na manipulacje.

• Moduł ITS do komunikacji z inteligentnymi systemami transportowymi.

REKLAMA

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej państwa członkowskie zobowiązane są od 15 czerwca 2019 r. wydawać karty 2. generacji do tachografów cyfrowych. Bowiem wszystkie pojazdy rejestrowane od 15 czerwca 2019 r. powinny być wyposażone w inteligentny tachograf.. Proces wydawania kart 2. generacji rozpoczął się w 2016 roku i przebiega w całej Europie bardzo wolno z uwagi na brak wystarczającej liczby jednostek homologacyjnych. W związku z tym kraje UE nie bez problemów przygotowują się do wdrożenia kart drugiej generacji. Polska dotrzyma jednak terminu wyznaczonego przez UE.

Dotychczasowe tachografy cyfrowe i tachografy inteligentne będą wykorzystywane równolegle przez 15 lat. W tym celu urządzenia rejestrujące i systemem tachografów cyfrowych pierwszej i drugiej generacji będą ze sobą w pełni współpracować (zapewniona została interoperacyjność między tymi systemami).

Trzeba jednak pamiętać, że karty kierowcy, kontrolna oraz przedsiębiorstw 1. generacji zachowują jedynie swoją dotychczasową funkcjonalność, ale nie realizują nowych funkcjonalności wprowadzonych przez tachografy inteligentne. Jedynie karty warsztatowe 2. generacji w pełni współpracują z dotychczas instalowanymi w pojazdach tachografami cyfrowymi i tachografami inteligentnymi. Tak więc każdy serwis tachografów, który będzie planował kalibrację tachografów inteligentnych, musi posiadać karty warsztatowe 2. generacji.

PWPW S.A. dla użytkowników kart do tachografów udostępnia infolinię. Informacji na temat nowych tachografów oraz nowych kart zasięgnąć można pod numerem tel. 22 332 92 90 (poniedziałek – piątek, 7:00 – 16:30) oraz drogą elektroniczną, kierując pytania na adres email: tachograf@pwpw.pl.

Źródło informacji: PWPW

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA