Leasing a szkoda komunikacyjna
REKLAMA
REKLAMA
W pierwszej kolejności zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego, udostępniasz ubezpieczycielowi pojazd do oględzin oraz ustalasz najodpowiedniejszą i najwygodniejszą dla Ciebie metodę naprawy pojazdu.
REKLAMA
Musisz pamiętać o ewentualnej gwarancji oraz warunkach rozliczeń za naprawę. Ważne żebyś wiedział, że towarzystwa leasingowe tylko w wyjątkowych warunkach zgadzają się na rozliczenie kosztorysowe szkody.
Dysponując powyższymi informacjami zgłaszasz szkodę firmie leasingowej – odbywa się to poprzez przesłanie faksem odpowiedniego druku zgłoszenia lub wypełnienie stosownego formularza za pośrednictwem Internetu.
Polecamy: Samochód w firmie a ubezpieczenie
REKLAMA
Zgłoszenie szkody jest podstawą do przygotowania upoważnienia do odbioru odszkodowania, które może być wystawione na Ciebie jako użytkownika (w sytuacji kiedy Ty zapłaciłeś za naprawę) lub na wskazany przez Ciebie warsztat naprawczy (w sytuacji kiedy uzgodniłeś naprawę „bezgotówkową”).
Faktury za naprawy wystawiane są na Ciebie i Ty jesteś zobowiązany do zapłaty należności. Jeżeli jesteś płatnikiem VAT, a zakład naprawczy zgodził się na rozliczenie „bezgotówkowe” – wtedy wskazujesz zakład jako odbiorcę odszkodowania i płacisz wynikający z faktury VAT.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.