REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona internetowa w dobie mediów społecznościowych - potrzebna czy nie?

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnio wiele firm kierowanych falą niebywałego entuzjazmu Facebookiem czy NK, zrezygnowało z tworzenia klasycznych stron internetowych dla swych nowopowstałych marek. Niektóre z nich zaprzestały także udoskonalania swych głównych stron firmowych kosztem tworzenia i rozbudowywania profili firmowych na FB. Wydaje się jednak, że to nie do końca rozsądne posunięcie. 

Rezygnacja z aktualizowania internetowej strony firmowej to zły krok nie tylko w aspekcie powstawania nowego portalu społecznościowego Google Plus. Nawet jeśli czasem w przypadku tworzonych marek lepszym rozwiązaniem jest stworzenie dla niej profilu na portalu społecznościowym, a nie zbudowanie klasycznej strony, to dla firmy nadal lepszym wyjściem jest stworzenie tradycyjnego portalu www (a profil na FB, Google Plus czy NK może być tylko uzupełnieniem tej strony). Tradycyjna strona internetowa z nazwą firmy w domenie jest kwestią wiarygodności i wizerunku, a to wartości dla każdej firmy najważniejsze. Na dodatek strona internetowa to zdecydowanie lepsza platforma do prowadzenia działań czysto marketingowych, niż profil na portalu społecznościowym. Profil taki, ze względu na charakter towarzysko-rozrywkowy social mediów, lepiej sprawdza się w aspekcie nawiązywania interakcji z konsumentami.

REKLAMA


Facebook - nowe możliwości dla prezentacji marki i firmy w Internecie


Portale społecznościowe typu Facebook czy NaszaKlasa.pl stworzyły nowe możliwości prezentacji firmy lub marki w Internecie. Portale te zaoferowały firmom nowe narzędzia marketingowe i formy promocji. Firmy, zachęcone popularnością portali społecznościowych, zaczęły coraz częściej właśnie tam prowadzić działania marketingowe. W wielu przypadkach odbywa się to kosztem klasycznych form promocji w Internecie, głównie tych za pomocą stron internetowych. Firmy dla swoich nowych marek zaczęły tworzyć już tylko profile na social mediach. Przeniesienie akcentu promocyjnego do portali społecznościowych odbiło się także w wielu przypadkach na istniejących już, tradycyjnych stronach internetowych. Wiele ze stron firmowych, ze względu na przerzucenie budżetu na portale społecznościowe, przestały być udoskonalane, a co gorsza, zaniechano ich aktualizacji. Taka strategia wydaje się być dużym błędem.


Klasyczna strona internetowa firmy to oznaka wiarygodności

Klasyczna firmowa strona internetowa - stale udoskonalana i aktualizowana, zawierająca pełną informację o bieżącej ofercie, dane teleadresowe - to kwestia wiarygodności dla firmy. Klasyczną firmową stronę internetową, najlepiej z nazwą firmy w domenie, może porównać do dzisiejszej drukowanej gazety codziennej. Nawet jeśli do drukowanej wersji zagląda coraz mniej czytelników, to do ich wersji online już zdecydowanie więcej. Jednakże internauci zaglądają gównie do wydań internetowych tych gazet, które do dziś jeszcze ukazują się w wersji drukowanej. To jest niejako gwarancją wiarygodności zamieszczanych przezeń informacji. Wiarygodność jest w obecnym świecie kapitalizmu sprawą chyba najważniejszą. Jej oznaką może być dla firmy właśnie klasyczna firmowa strona internetowa. Nawet jeśli będzie do niej zaglądać mniej konsumentów niż do profilu na portalu społecznościowym, to jednak będzie ona stanowiła pewnego rodzaju gwarancję, że to firma wiarygodna, której warto zaufać. Konsumenci dobrze wiedzą, że stworzenie strony firmowej i wykupienie domeny wymaga większego zaangażowania niż stworzenie profilu w social mediach. Tworzenie czyichś kont na portalu typu NK to rzecz znana. Dlatego z tradycyjnej strony internetowej firmy nie powinny rezygnować tylko dlatego, by uszczuplić budżet przewidziany na jej aktualizowanie i unowocześnianie. Inwestycja w stronę internetową nigdy nie pójdzie na marne. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że Internet w swej zasadniczej formie będzie istniał już zawsze. O portalach społecznościowych tego już powiedzieć nie można. Portale typu FB czy NK mogą być tylko wykwitem pewnej chwilowej mody. W przypadku nowo tworzonych marek sytuacja wygląda bardziej skomplikowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Profil na portalu społecznościowym tylko dla marki

REKLAMA


Wedle historii kapitalizmu, marki przychodzą i odchodzą. Wiele nowo utworzonych marek czasem nie osiągnęło jeszcze pełnego rozwoju, a już z nich rezygnowano. Dzieję się tak, gdy marka nie przynosi oczekiwanych efektów sprzedażowych lub firma nie widzi w niej już potencjału rozwojowego. Niepewność związana z nowymi markami powoduje, że firmy nie chcą za każdym razem inwestować dużych środków w tworzenie profesjonalnej strony internetowej. Utworzenie profilu na portalu społecznościowym jest rozwiązaniem szybszym i tańszym. Takie posunięcie w obecnym czasie dla wielu nowo tworzonych marek jest korzystnym rozwiązaniem. Pomimo tego, że - jak wskazują eksperci - koszt pozyskania użytkownika przy pomocy strony i profilu na portalu społecznościowym jest podobny, to lepszą inwestycją w długim okresie jest działanie poprzez portal społecznościowy. Taki użytkownik charakteryzuje się większa lojalnością, pozostaje na dłużej w kręgu marki.

W przypadku upadku marki, profil można szybko zamknąć. W przypadku marek już mocno zadomowionych na rynku i ze stabilnymi fundamentami, istnienie strony internetowej jest wskazane, aczkolwiek nie konieczne. Wszystko to związane jest z budżetem reklamowym. Jeśli jest on na tyle pokaźny, warto równocześnie z profilami na portalach społecznościowych rozwijać także stronę internetową. Wtedy można jedynie zrezygnować z drogich „fajerwerków” na stronie.


Klasyczna strona internetowa - optymalna platforma do pozycjonowania i promocji nowych produktów

REKLAMA


Jak wskazują eksperci od marketingu w wyszukiwarkach (tu: http://webhosting.pl/Pozycjonowanie.w.social.mediach.czas.obalic.mity), obecnie pozycjonowanie w social mediach jest niemożliwe. Z punktu widzenia SEO, posiadanie profilu marki na FB będzie znaczącym argumentem dla Google przy obliczaniu pozycji w wynikach wyszukiwania naszej głównej strony firmowej. Wiadomo już, że linki z portali społecznościowych do konkretnej strony mają obecnie dużą moc. Klasyczna strona internetowa to wciąż najlepsza platforma do pozycjonowania firmy w wyszukiwarkach. Dla wielu firm, których dochody w głównej mierze związane są z Internetem, posiadanie strony internetowej stanowi jedyne rozwiązanie, aby być widocznym w wyszukiwarkach. Samo posiadanie profilu na portalu społecznościowym to jednak za mało. Profil może stanowić dodatek, spełniając w większej mierze rolę PR.

Trzeba także pamiętać, że działania marketingowe prowadzone za pomocą strony internetowej wciąż są lepiej odbierane przez konsumentów, niż te prowadzone na profilu portali społecznościowych. Z badania przeprowadzonego z inicjatywy Interactive Inteligence (zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych) wynika, że połowa respondentów nie zgadza się na promocję biznesu w social mediach, uważając, że to nie jest odpowiednie miejsce dla tego rodzaju działań. Zdaniem pozostałych 50% badanych, portale społecznościowe to doskonałe miejsce do promocji firmy i nowych produktów. Znając wyniki tych badań, warto zachować ostrożność, prowadząc działania promocyjne. Profil na portalu społecznościowym o wiele bardziej sprawdzi się w nawiązaniu interakcji z konsumentami, niż w bezpośredniej promocji produktu.


Wytyczne dla firm

1.    Firmy nie powinny rezygnować z prowadzenia, aktualizowania i unowocześniania firmowej strony internetowej. Profile na portalach społecznościowych mogą być tylko uzupełnieniem strony. To kwestia wiarygodności firmy.

2.    W przypadku utworzenia strony internetowej i profilu firmy na portalach społecznościowych, warto pamiętać, żeby działania promocyjne prowadzić wobec tych dwóch platform komplementarnie, na podstawie jednej, spójnej strategii marketingowej firmy. Nie należy powielać działań, a raczej starać się wykorzystywać specyficzne możliwości obu platform w celu osiągnięcia postawionych założeń.

3.    Dla nowo powstałych marek optymalnym (tańszym i szybszym) rozwiązaniem będzie wyłącznie utworzenie profilu na portalach społecznościowych. W chwili obecnej wystarczy jeszcze niewielki budżet, aby skutecznie przyciągnąć konsumenta. Jednakże wraz z powiększającą się liczbą marek obecnych na portalach społecznościowych i zwiększających się budżetach reklamowych, zadanie to będzie coraz trudniejsze i kosztowniejsze.

4.    W przypadku marek już zadomowionych na rynku, warto pomyśleć nad tym, aby poza profilem na portalach społecznościowych, utworzyć także witrynę www. Strona internetowa daje wciąż lepsze możliwości budowania wizerunku marki w sieci.

5.    W przypadku większości marek nie warto tworzyć profilu marki na każdym portalu społecznościowym. Jeśli już, wybór portalu musi być przemyślany. Z obserwacji wynika, że większość polskich marek klasy premium inwestuje w FB, a marek masowych w NK (choć eksperci przekonują, że różnice pomiędzy profilem użytkownika NK i Facebooka są niewielkie). Z badań Megapanelu wynika, że ogół użytkowników NK i  użytkowników Facebooka nie różni się pod względem płci, wieku czy dochodu. Nie ma też szczególnej różnicy pod względem miejsca zamieszkania. A. Sakowicz pisze, że FB pozostaje ciut bardziej „miejski” (Raport Specjalny Media społecznościowe 2011, Media Marketing Polska, nr 05/2011). Wydaje się, że w dalszej perspektywie FB będzie przyciągał więcej firm. Pomimo, że ma mniejszą liczbę użytkowników, to w większym stopniu ma po swojej stronie liderów społecznej opinii i tzw. trendsetterów. Po prostu FB jest bardziej „trendy”.

Podsumowując, na pytanie czy w dobie mediów społecznościowych firmom potrzebna jest strona internetowa, należy odpowiedzieć twierdząco. Oczywiście w tej chwili strona internetowa będzie pełnić nieco inne funkcje niż jakiś czas temu, jednak jej podstawowa koncepcja pozostaje niezmieniona. Jest nią promocja nowych produktów. Firmowa strona internetowa to także wizytówka firmy w Internecie, oznaka wiarygodności firmy - w pewnym sensie wręcz paszport wykuty w wirtualnej skale.

 

 

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA