REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Woda do biura - jak wybrać dostawcę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kraus
Rafał Mastalerz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wygodny dostęp do dobrej jakości wody źródlanej powinien być podstawowym elementem wyposażenia każdej nowoczesnej firmy, ponieważ wpływa na efektywność i zadowolenie pracowników. Co więcej, stały dostęp do wody źródlanej w firmach usługowych, takich jak np. salony kosmetyczne, fryzjerskie czy apteki ma wpływ na podniesienie standardów obsługi, a w konsekwencji na zadowolenie klientów.

 

REKLAMA

REKLAMA

W jaki zatem sposób zapewnić pracownikom wygodny dostęp do dobrej jakości wody? Możemy to zrobić na kilka sposobów:

•    Dostawa wody do biura - wygodne, elastyczne i warte swojej ceny rozwiązanie, pozwala skorzystać z szerokiej oferty, optymalne dla większości firm

•    Woda w butelkach  (PET) kupowana w sklepie/hurtowni - w praktyce dosyć popularna, wymaga jednak dokonywania regularnych zakupów oraz uciążliwego transportu. Rozwiązanie mało ekologiczne

REKLAMA

•    Filtrowanie wodyz kranu (poprzez specjalne urządzenia o wysokiej wydajności,  filtrypodzlewowe, dzbankowe itp.) - mają uzasadnienie w konkretnych, specyficznych przypadkach. Sprawdzają się np.w systemie pracy ciągłej i 24-godzinnego zapotrzebowania na wodę. Również w przypadku zwiększonego ryzyka BHP; gdy dostawa wody i obecność na danym terenie osób trzecich jest niewskazana lub wręcz zakazana (produkcja chemiczna, duże zakłady produkcyjne, banki)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Dostawy wody - relacja wartości do ceny

 

Dostawy wody do biura gwarantują wygodny dostęp do wysokiej jakości wody źródlanej. Są one realizowane są przez usługodawcęw dogodnym momencie i w odpowiedniej ilości. Woda trafia bezpośrednio do dystrybutora wody, często z funkcją chłodzenia i podgrzewania, co znacznie ułatwia korzystanie z wody oraz skraca czas przygotowania zimnych i gorących napojów. Ponadto skorzystać możemy z dodatkowej oferty producentów, które obejmują m.in.: kawę i herbatę, dzierżawę ekspresów do kawy, wody i napoje butelkowane, i inne.

 

Kilka faktów:

•    Odwodnienie powoduje ograniczoną produkcję energii w mózgu, który w 85% składa się z wody

•    Niedobór wody powoduje stopniowe osłabienie koncentracji, pamięci krótkotrwałej i sprawności fizycznej

•    Już 2% ubytek wody w organizmie może przyczynić się do 20% spadku formy psychicznej i fizycznej

•    Ludzki organizm potrzebuje codziennie ponad 2 litry wody. Pomimo tego 67 procent Polaków pije mniej niż litr wody dziennie.

 

Zmiany wielkości lub terminów zamówienia można szybko i łatwo dokonać telefonicznie. Wiodący dostawcy umożliwiają wygodny kontakt za pomocą infolinii,  formularza internetowego, bądź oddzwaniają po wprowadzeniu na stronie swoich danych kontaktowych.

 

Woda w biurze staje się podstawowym standardem jakości biurowej. Widok dystrybutora i charakterystyczny dźwięk wydawany przez bąbelki powietrza nikogo już nie dziwą. Pięciogalonowe butle z wodą stały się takim samym, standardowym, wyposażeniem biura jak spinacze i długopisy.

 

Co jest ważne przy wyborze dostawcy wody do firmy?

 

Decydując się na zakup wody do firmy osoba za to odpowiedzialna powinna brać przede wszystkim pod uwagę zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, a także jakość i obsługę.
Wybrany dostawca powinien zapewniać:


•    najwyższą jakość wody potwierdzoną certyfikatami (np.: HACCP to najważniejszy certyfikat w branży spożywczej)

•    regularne i punktualne dostawy

•    dostawy dopasowane do potrzeb i preferencji firmy

•    wysokiej jakości obsługę klienta i serwis

•    regularną i wysokiej jakości sanityzację (czyszczenie urządzeń dystrybucyjnych oraz wymiana elementów mających kontakt z wodą)

 

Jakiego dostawcę wybrać?

 

Największymi dostawcami wody w butlach o pojemności 18,9 litra w Polsce są Eden Springs oraz Nestle Waters- ich łączny udział w rynku wynosi ok. 75%. Jest też wiele mniejszych, zazwyczaj lokalnych dostawców, takich jak: Źródło Żywiec, Wielka Żywiecka,  Źródełko, etc.,  a także dystrybutorzy wody tych producentów.

 

Przy wyborze dostawcy powinniśmy kierować się przede wszystkim jakością, jednak cena zazwyczaj również odgrywa istotną rolę. Ceny poszczególnych dostawców zależą od potrzeb firmy, czyli wielkości zamówienia i długości trwania umowy, a także lokalizacji. Transport stanowi duży udział w kosztach dostawcy, dlatego cena może zależeć od bliskości centrów dystrybucyjnych oraz przebiegu realizowanych tras z dostawami. Ponadto ceny i oferta zmieniają się w czasie. Porównania atrakcyjności cenowej są więc możliwe jedynie w przypadku jednego konkretnego zapytania ofertowego.

 

 Maciej Kraus, Director; Rafał Mastalerz, Consultant
FernPartners
www.fernpartners.com

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Fernpartners

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

REKLAMA

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA