REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lepsze biuro - większy sukces

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zientek-Varga Jolanta

REKLAMA

Eko-biuro, albo inaczej zielone biuro, to nie tylko budynek, wyposażenie i wykorzystywane w nim technologie, lecz także ludzie. Zaangażowanie pracowników, ich kreatywność, efektywność i kondycja decydują o sukcesie firmy.

Z tego względu niektórzy pracodawcy stosują już w firmach rozwiązania, które poprawiają samopoczucie pracowników i wpływają na ich stan zdrowia. Do takich działań należą między innymi programy typu wellness: prowadzenie edukacji prozdrowotnej, inwestycje w ergonomię biura, tworzenie w firmach sal do ćwiczeń i relaksu. W tej grupie mieści się także współpraca z placówkami opieki zdrowotnej i indywidualny nadzór nad zdrowiem pracowników. Takie działania podnoszą wydajność pracy, poprawiają ekonomiczną sytuację przedsiębiorstw, zwiększają lojalność pracowników, a także budują pozytywny wizerunek firmy na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Zachęt nie brakuje

W ostatnich latach powstało wiele organizacji i stowarzyszeń, które promują idee ochrony środowiska w miejscach pracy, tworzą programy i zachęcają do działań na rzecz ekorozwoju także na poziomie biur. Prowadzą konsultacje i niezależny audyt produktów i firm w zakresie spełniania przez nie eko-kryteriów. W ten sposób pokazują, jak być ekologicznym.

Istnieją też narzędzia, które zachęcają pracodawców do działań na rzecz środowiska naturalnego, a jednocześnie ułatwiają zarządzanie nimi w przedsiębiorstwie. Należy do nich m. in. audyt EMAS, czyli Eco-Management and Audit Scheme. Ten wprowadzony przez Parlament Europejski system rejestruje i wyróżnia specjalnym godłem organizacje lub przedsiębiorstwa, które wdrożyły system zarządzania środowiskowego zgodnie z wymogami europejskiej normy ISO 14001. Norma ta określa standardy zrównoważonego zarządzania, które obejmują wybór surowców i materiałów, proces produkcji, magazynowania i pakowania, transport i recykling odpadów oraz zużytych produktów. Firma, która wdroży u siebie system, otrzymuje akredytowany certyfikat. Więcej informacji na www.emas.mos.gov.pl; www.emas-polska.pl.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużo przed nami

W Polsce świadomość ekologiczna i odpowiedzialność za środowisko na razie nie dorównują standardom światowym, ale z roku na rok sytuacja się poprawia. Znaczący wpływ mają na to obowiązujące także u nas europejskie regulacje prawne dotyczące ekologii. W wielu przedsiębiorstwach, przede wszystkim tych, które działają na międzynarodowym rynku, stosuje się technologie i rozwiązania przyjazne środowisku, co potwierdzają certyfikaty. Eko-audyt i certyfikaty ekologiczne nie są co prawda obowiązkowe, ale rośnie ich znaczenie w budowaniu wizerunku marki i prestiżu firmy. Posiadanie takich certyfikatów stanowi ważną informację dla konsumentów, którzy wybierając produkty firm posiadających takie znaki, decydują o współpracy właśnie z taką firmą.

Wybrane certyfikaty dotyczące wyposażenia biur

1. „Zielone Biuro” będące częścią programu Czysty Biznes - certyfikat przyznawany na dwa lata przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Otrzymują go firmy i instytucje podejmujące inicjatywy na rzecz ochrony środowiska, przez co wzmacniają własny proekologiczny wizerunek. Muszą też spełniać kryteria „Zielonego Biura” www.czystybiznes.pl.

2. FSC - certyfikat nadawany przez międzynarodową organizację Forest Stewardship Council przez akredytowane jednostki certyfikujące. Otrzymują go wyroby z drewna pochodzącego z legalnej eksploatacji lasów www.fsc.org.pl, www.fsc.pl.

3. Energy STAR - amerykański znak przyznawany od 1992 r. energooszczędnym produktom przez U.S. Environmental Protection Agency i U.S. Department of Energy www.fsc.org; www.fsc.pl.

4. EPEAT - amerykański system wyboru, oceny i wyróżniania sprzętu elektronicznego przyjaznego dla środowiska www.epeat.net.

Jolanta Zientek-Varga

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sekretariat

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA