REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lepsze biuro - większy sukces

Zientek-Varga Jolanta

REKLAMA

Eko-biuro, albo inaczej zielone biuro, to nie tylko budynek, wyposażenie i wykorzystywane w nim technologie, lecz także ludzie. Zaangażowanie pracowników, ich kreatywność, efektywność i kondycja decydują o sukcesie firmy.

Z tego względu niektórzy pracodawcy stosują już w firmach rozwiązania, które poprawiają samopoczucie pracowników i wpływają na ich stan zdrowia. Do takich działań należą między innymi programy typu wellness: prowadzenie edukacji prozdrowotnej, inwestycje w ergonomię biura, tworzenie w firmach sal do ćwiczeń i relaksu. W tej grupie mieści się także współpraca z placówkami opieki zdrowotnej i indywidualny nadzór nad zdrowiem pracowników. Takie działania podnoszą wydajność pracy, poprawiają ekonomiczną sytuację przedsiębiorstw, zwiększają lojalność pracowników, a także budują pozytywny wizerunek firmy na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Zachęt nie brakuje

W ostatnich latach powstało wiele organizacji i stowarzyszeń, które promują idee ochrony środowiska w miejscach pracy, tworzą programy i zachęcają do działań na rzecz ekorozwoju także na poziomie biur. Prowadzą konsultacje i niezależny audyt produktów i firm w zakresie spełniania przez nie eko-kryteriów. W ten sposób pokazują, jak być ekologicznym.

Istnieją też narzędzia, które zachęcają pracodawców do działań na rzecz środowiska naturalnego, a jednocześnie ułatwiają zarządzanie nimi w przedsiębiorstwie. Należy do nich m. in. audyt EMAS, czyli Eco-Management and Audit Scheme. Ten wprowadzony przez Parlament Europejski system rejestruje i wyróżnia specjalnym godłem organizacje lub przedsiębiorstwa, które wdrożyły system zarządzania środowiskowego zgodnie z wymogami europejskiej normy ISO 14001. Norma ta określa standardy zrównoważonego zarządzania, które obejmują wybór surowców i materiałów, proces produkcji, magazynowania i pakowania, transport i recykling odpadów oraz zużytych produktów. Firma, która wdroży u siebie system, otrzymuje akredytowany certyfikat. Więcej informacji na www.emas.mos.gov.pl; www.emas-polska.pl.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużo przed nami

W Polsce świadomość ekologiczna i odpowiedzialność za środowisko na razie nie dorównują standardom światowym, ale z roku na rok sytuacja się poprawia. Znaczący wpływ mają na to obowiązujące także u nas europejskie regulacje prawne dotyczące ekologii. W wielu przedsiębiorstwach, przede wszystkim tych, które działają na międzynarodowym rynku, stosuje się technologie i rozwiązania przyjazne środowisku, co potwierdzają certyfikaty. Eko-audyt i certyfikaty ekologiczne nie są co prawda obowiązkowe, ale rośnie ich znaczenie w budowaniu wizerunku marki i prestiżu firmy. Posiadanie takich certyfikatów stanowi ważną informację dla konsumentów, którzy wybierając produkty firm posiadających takie znaki, decydują o współpracy właśnie z taką firmą.

Wybrane certyfikaty dotyczące wyposażenia biur

1. „Zielone Biuro” będące częścią programu Czysty Biznes - certyfikat przyznawany na dwa lata przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Otrzymują go firmy i instytucje podejmujące inicjatywy na rzecz ochrony środowiska, przez co wzmacniają własny proekologiczny wizerunek. Muszą też spełniać kryteria „Zielonego Biura” www.czystybiznes.pl.

2. FSC - certyfikat nadawany przez międzynarodową organizację Forest Stewardship Council przez akredytowane jednostki certyfikujące. Otrzymują go wyroby z drewna pochodzącego z legalnej eksploatacji lasów www.fsc.org.pl, www.fsc.pl.

3. Energy STAR - amerykański znak przyznawany od 1992 r. energooszczędnym produktom przez U.S. Environmental Protection Agency i U.S. Department of Energy www.fsc.org; www.fsc.pl.

4. EPEAT - amerykański system wyboru, oceny i wyróżniania sprzętu elektronicznego przyjaznego dla środowiska www.epeat.net.

Jolanta Zientek-Varga

 

 

Źródło: Sekretariat

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA