REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowa strona internetowa

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firmowa strona internetowa pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. Własna strona internetowa jest istotnym kanałem komunikacji marketingowej każdej firmy. Dlatego warto ją doskonalić.

 

REKLAMA

Mimo rosnącej popularności profili firmowych na portalach społecznościowych, firmowa strona internetowa pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. To oznacza, że nieuniknione jest ciągle udoskonalanie firmowych stron www.

 

Strona internetowa - pierwszy kontakt klienta z firmą

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Firmowa strona internetowa to w większości przypadków pierwszy kontakt konsumenta z firmą, a jak wiadomo pierwsze wrażenie jest ważne nie tylko w marketingu, ale i w innych obszarach życia społecznego. W przypadku strony internetowej pierwsze spojrzenie to początek budowy emocjonalnych więzi pomiędzy firmą a klientem. Z kolei oddziaływanie poprzez emocje, wpływające na słabo bądź wcale nie kontrolowane przez świadomość części psychiki, to najbardziej efektywna strategia marketingowa.

Firmowa strona internetowa powinna więc komunikować te emocje, z którymi firma chce się kojarzyć konsumentom. Ogólny wygląd strony (layout), estetyka, kolorystyka, grafika i teksty powinny w jak najlepszy sposób odzwierciedlać charakter firmy, profil jej działalności. To są elementy, które wbrew pozorom mają ogromny wpływ na decyzje konsumentów. Tym bardziej, że Google wprowadziło możliwość podglądu strony już w czasie wyświetlania wyników wyszukiwania.

 

Wizerunek ponad wszystko

 

REKLAMA

Wizerunek firmy to pewien obraz wytworzony w świadomości konsumenta. Ten obraz trzeba wciąż kształtować, dostosowywać do zmian wewnętrznych i zewnętrznych. Firmowa strona internetowa, wbrew powszechnej opinii, w większości przypadków pełni głównie rolę wizerunkową. Bardzo często (mieszkania, auta, rtv), poprzez stronę internetową nie dokonujemy bezpośrednich zakupów. Strona to dopiero pierwszy krok. Jej forma zdecyduje, czy będziemy chcieli zrobić kolejny krok, czyli pójść do salonu lub sklepu.

Z ogólnego obrazu strony masowy konsument wyciągnie generalne wnioski o produkcie. Strona musi pokazać firmę oraz jej poszczególne produkty, jako warte zainteresowania, uznania; jako takie, których jakość wykonania nie budzi najmniejszych wątpliwości. Konsument ze strony firmowej musi się dowiedzieć o korzyściach, jakie osiągnie dzięki produktowi firmy. O korzyściach nie tylko realnych, ale także tych społecznych, związanych z posiadaniem produktu. To wszystko najlepiej komunikuje właśnie strona firmowa.

 

Czytaj  również: Jak reagować na negatywne recenzje w internecie

 

Firmowa strona internetowa wciąż sprzedaje

 

Ogólna forma firmowej strony internetowej ma także walor sprzedażowy. To na stronie internetowej konsument styka się po raz pierwszy z dokładnym opisem samej firmy i produktu. Potencjalny klient najczęściej po zobaczeniu reklamy w mediach klasycznych (telewizja lub prasa) zagląda do Internetu w celu znalezienia dodatkowych informacji. Jakość podania tych informacji, oraz sam tekst reklamowy będą miały istotne znaczenie na decyzje podejmowane przez klienta. Jeśli klient na stronie znajdzie interesujący opis oraz zdjęcia produktu, to jest duże prawdopodobieństwo, że zakończy szukanie i dokona zakupu poprzez stronę lub w inny sposób.

 

Właściwy adres

 

Odpowiednia nazwa firmowej strony internetowej jest najlepszym drogowskazem dla klienta krążącego w sieci. W pierwszej chwili pytanie o wybór nazwy może wydawać się nie na miejscu, zważywszy że oczywistym rozwiązaniem jest na ogół nazwa firmy. Nie zawsze taki adres jest osiągalny. Można się więc zdecydować na nazwę oferowanego produktu lub usługi. Ostatnim rozwiązaniem jest stworzenie nazwy, uwzględniającej potencjalnych odbiorców. W takim wypadku najlepiej wybrać nazwę zarazem łatwą do zapamiętania dla klienta i odpowiadającą profilowi firmy.

 

Przy wyborze domeny dla firmy istotne jest również rozszerzenie, które może sugerować stopień profesjonalizmu firmy i jej zasięg. Inaczej odbierane jest bowiem rozszerzenie .pl a inaczej np. .eu. Pierwsze jest popularne dla firm polskich, drugie może sugerować, że firma działa również w innych krajach Europy.

Ostatnią ważną rzeczą jest fakt, że z adresem internetowym musi być związany adres mailowy. Niedopuszczalne jest założenie konta e-mail na ogólnodostępnym serwisie. Dla klienta stanowi to sygnał, iż nie ma do czynienia z poważną firmą.

 

Klient i wyszukiwarka - odbiorcy tekstów strony

 

Czasy, gdy tekst na stronie musiał tylko zachęcić klienta do zakupu dawno minęły. Obecnie tekst reklamowy na stronie internetowej musi nie tylko trafiać do klienta, ale też być argumentem dla Google. Pisanie tekstów na strony internetowe stało się niejako nową dziedziną. SEO copywriting to pewna odmiana klasycznego copywritingu. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i „robot” Google. Idealny tekst musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej zakupu produktu lub usługi), a wyszukiwarkę Google „nakłonić” do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania, uwzględniających wybrane słowo lub słowa kluczowe. Sprostanie jednocześnie tym dwóm zadaniom to nie lada sztuka.

 

Czytaj  również: Jak pozycjonować stronę www>>>

 

 

Grafika, estetyka, przejrzystość i kolorystyka

 

Wizualny aspekt strony ma bardzo ważne znaczenie nie tylko dla percepcji strony, ale także dla ogólnego wrażenia, które będzie następnie przenoszone na całą firmę. Dodatkowego znaczenia walor wizualny strony internetowej nabrał wraz z wprowadzeniem przez Google możliwości podglądu stron już na etapie wyników wyszukiwania. Jeśli graficznie, estetycznie i kolorystycznie strona nie będzie korespondowała z profilem działalności firmy, firma może zostać odrzucona już na tym etapie.

Dokładnie zaś firmowa strona internetowa musi odpowiadać wyobrażeniom klienta odnośnie charakteru firmy. Jej estetyka, kolorystyka i grafika musi odpowiadać klientowi. I tak na przykład strona firmy z obszaru IT musi emanować kolorami technicznymi, czcionka musi być czytelna i nowoczesna. Często kolory są elementem wizualnej identyfikacji firmy, dlatego strona firmowa musi być utrzymana w tej kolorystyce. To znacznie ułatwia sprawę projektantom stron.

 

Funkcjonalność strony

 

Wymogiem zaskarbiającym względy odbiorców jest także łatwość obsługi firmowej strony internetowej. Strony internetowe powinny być projektowane zgodnie ze standardami Web Usability, tzn. powinny być użyteczne i łatwo dostępne dla przeciętnego użytkownika Internetu. Zgodnie z powszechną opinią poruszanie się po stronie powinno być niemal intuicyjne. Wszelkie podstrony, tabelki, formularze, wyszukiwarki powinny być dobrze widoczne, przejrzyste i czytelne. Trzeba pamiętać, że konsument swoje odczucia związane z obsługą strony zapewne przeniesie bezpośrednio na całą firmę i jej produkty. Konsument musi w łatwy i szybki sposób znaleźć informacje, których szuka. Oczywiście stopień technicznego zaawansowania strony musi być dostosowany do targetu firmy. Na stronie z odzieżą hip-hopową można pokusić się o jakiś wyjątkowy konfigurator. Natomiast na stronie drogiej marki samochodowej, której głównymi klientami są już ludzie po czterdziestym roku życia, warto konfigurator uprościć do minimum. Jednakże, niezależnie od grupy docelowej, warto już przy projektowaniu strony mieć na uwadze nie tylko jej wizualny aspekt, ale także funkcjonalny.

Należy także pamiętać, o czym często projektanci stron zapominają, aby strona internetowa umożliwiała kontakt potencjalnego klienta z firmą (specjalny formularz, chat online lub tylko adres email).

 

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek

 

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to dostosowanie kodu strony pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek. Obecnie optymalizacji dokonuje się głównie pod kątem Google. W przypadku nowo budowanych stron, te wszystkie warunki uwzględniane są już przy projektowaniu strony. W przypadku starszych stron, projektowanych w czasie, gdy o wysokiej pozycji decydowało wpisanie słów kluczowych do metatagów, optymalizację trzeba przeprowadzić kompleksowo, od podstaw.

 

Zmiany będące efektem optymalizacji sprawią, ze nasza strona będzie widziana przez wyszukiwarki i brana pod uwagę w wynikach wyszukiwania przy konkretnych zapytaniach internautów. Nie znaczy to jednak, że wraz z dokonaniem optymalizacji firmowa strona internetowa zajmie czołową pozycję w wynikach wyszukiwania (taka możliwość istnieje, ale tylko w przypadku obszarów o małej konkurencji). Optymalizacja to pierwszy krok do wysokiej pozycji. Z kolei wejście do TOP10, w większości przypadków, może nam zagwarantować tylko skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie.

 

Pozycjonowanie firmowej strony internetowej

 

Firmowa strona internetowa, aby spełniała w pełni swe role, musi być wysoko w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach (w szczególności Google). To gwarantuje, że będzie odwiedzana przez liczne grono potencjalnych klientów. W miarę „przyśpieszania naszej rzeczywistości” tylko strony internetowe, zajmujące czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, będą zauważane przez klientów. To wysoka pozycja w wyszukiwarkach w głównej mierze pomaga osiągnąć dobre wyniki sprzedaży. Według ekspertów od marketingu internetowego, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to najlepszy sposób na zdobycie nowych klientów. To sposób najbardziej efektywny, jeśli weźmiemy pod uwagę poniesione nakłady w stosunku do zysków.

 

Jednakże wysoka pozycja strony firmowej w wyszukiwarkach to także aspekt wizerunkowy. Obecność naszej firmy na wysokiej pozycji pośród największych światowych potentatów w branży to olbrzymi prestiż. To komunikat dla klienta, że firma to już uznaną i sprawdzoną marką. Klienci są bowiem wciąż przekonani, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to naturalny efekt popularności firmy. W rzeczywistości, obok popularności naszej firmy, która ma także znaczenie, strona firmowa wysoką pozycję może osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. To czyni tą usługę coraz bardziej popularną - przeprowadzona profesjonalnie zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, stanowi dobrą inwestycję.

 

Odświeżanie strony

 

W marketingu, nie tylko internetowym, efekt nowości zawsze jest premiowany przez klientów. Nie chodzi tutaj tylko o wprowadzanie do oferty wciąż nowych produktów. Chodzi raczej o pewne zmiany w strategii marketingowej, wykorzystywanie nowych kanałów komunikacji marketingowej oraz dostosowywanie formy i estetyki reklamy do obecnych trendów w designie. Eksperci podkreślają: firmowa strona internetowa musi być wciąż odświeżana.

Samo aktualizowanie, dodawanie nowych informacji i produktów do oferty nie wystarczy. Konieczne jest okresowe odświeżanie strony od strony wizualnej: zmiana kolorystyki, grafiki i całego layotu. Strona pod kątem wizualnym musi wciąż podążać za modą. Musi komunikować emocje w sposób zgodny z obecnymi trendami w kolorystyce, grafice i fotografii. Klient trafiający na stronę internetową firmy, nie może mieć wrażenia, że ogląda jakiś stary mebel z innej epoki.

Oczywiście zmiany nie mogą wywracać firmowej strony internetowej od strony funkcjonalnej. Starzy klienci, oczekują zmian estetycznych, ale nie praktycznych, związanych z obsługą strony. Zmiany, nawet te mające według projektantów strony poprawić jej funkcjonalność, należy wprowadzać z rozsądkiem. Czasem klienci mogą je przyjmować niechętnie. Większość z nich lubi podążać w tym względzie utartymi szlakami.

 

Ciągłe wyzwanie

 

W związku z dużą konkurencją firm w Internecie, posiadanie własnej strony stanowi duże wyzwanie. Jej odbiór powinien być monitorowany, a w wypadku niekorzystnych sygnałów firma musi się zdobyć na szybką reakcję. To oznacza sprawną organizację i wsparcie specjalistów. Konieczne jest zapewnienie świeżego wyglądu, zgodnego z gustami potencjalnych klientów i zapewnienie jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce a tym samym dostosowanie do wymogów Google. Tylko takie systematyczne działania sprawią, że za pomocą strony www firma przetrwa w świadomości konsumentów i będzie na siebie zarabiać.

 

 http://www.tense.pl

 

 

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

REKLAMA

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA