Kategorie

Firmowa strona internetowa

inforCMS
Firmowa strona internetowa pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. Własna strona internetowa jest istotnym kanałem komunikacji marketingowej każdej firmy. Dlatego warto ją doskonalić.

 

Mimo rosnącej popularności profili firmowych na portalach społecznościowych, firmowa strona internetowa pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. To oznacza, że nieuniknione jest ciągle udoskonalanie firmowych stron www.

 

Strona internetowa - pierwszy kontakt klienta z firmą

 

Reklama

Firmowa strona internetowa to w większości przypadków pierwszy kontakt konsumenta z firmą, a jak wiadomo pierwsze wrażenie jest ważne nie tylko w marketingu, ale i w innych obszarach życia społecznego. W przypadku strony internetowej pierwsze spojrzenie to początek budowy emocjonalnych więzi pomiędzy firmą a klientem. Z kolei oddziaływanie poprzez emocje, wpływające na słabo bądź wcale nie kontrolowane przez świadomość części psychiki, to najbardziej efektywna strategia marketingowa.

Firmowa strona internetowa powinna więc komunikować te emocje, z którymi firma chce się kojarzyć konsumentom. Ogólny wygląd strony (layout), estetyka, kolorystyka, grafika i teksty powinny w jak najlepszy sposób odzwierciedlać charakter firmy, profil jej działalności. To są elementy, które wbrew pozorom mają ogromny wpływ na decyzje konsumentów. Tym bardziej, że Google wprowadziło możliwość podglądu strony już w czasie wyświetlania wyników wyszukiwania.

 

Wizerunek ponad wszystko

 

Reklama

Wizerunek firmy to pewien obraz wytworzony w świadomości konsumenta. Ten obraz trzeba wciąż kształtować, dostosowywać do zmian wewnętrznych i zewnętrznych. Firmowa strona internetowa, wbrew powszechnej opinii, w większości przypadków pełni głównie rolę wizerunkową. Bardzo często (mieszkania, auta, rtv), poprzez stronę internetową nie dokonujemy bezpośrednich zakupów. Strona to dopiero pierwszy krok. Jej forma zdecyduje, czy będziemy chcieli zrobić kolejny krok, czyli pójść do salonu lub sklepu.

Z ogólnego obrazu strony masowy konsument wyciągnie generalne wnioski o produkcie. Strona musi pokazać firmę oraz jej poszczególne produkty, jako warte zainteresowania, uznania; jako takie, których jakość wykonania nie budzi najmniejszych wątpliwości. Konsument ze strony firmowej musi się dowiedzieć o korzyściach, jakie osiągnie dzięki produktowi firmy. O korzyściach nie tylko realnych, ale także tych społecznych, związanych z posiadaniem produktu. To wszystko najlepiej komunikuje właśnie strona firmowa.

 

Czytaj  również: Jak reagować na negatywne recenzje w internecie

 

Firmowa strona internetowa wciąż sprzedaje

 

Ogólna forma firmowej strony internetowej ma także walor sprzedażowy. To na stronie internetowej konsument styka się po raz pierwszy z dokładnym opisem samej firmy i produktu. Potencjalny klient najczęściej po zobaczeniu reklamy w mediach klasycznych (telewizja lub prasa) zagląda do Internetu w celu znalezienia dodatkowych informacji. Jakość podania tych informacji, oraz sam tekst reklamowy będą miały istotne znaczenie na decyzje podejmowane przez klienta. Jeśli klient na stronie znajdzie interesujący opis oraz zdjęcia produktu, to jest duże prawdopodobieństwo, że zakończy szukanie i dokona zakupu poprzez stronę lub w inny sposób.

 

Właściwy adres

 

Odpowiednia nazwa firmowej strony internetowej jest najlepszym drogowskazem dla klienta krążącego w sieci. W pierwszej chwili pytanie o wybór nazwy może wydawać się nie na miejscu, zważywszy że oczywistym rozwiązaniem jest na ogół nazwa firmy. Nie zawsze taki adres jest osiągalny. Można się więc zdecydować na nazwę oferowanego produktu lub usługi. Ostatnim rozwiązaniem jest stworzenie nazwy, uwzględniającej potencjalnych odbiorców. W takim wypadku najlepiej wybrać nazwę zarazem łatwą do zapamiętania dla klienta i odpowiadającą profilowi firmy.

 

Przy wyborze domeny dla firmy istotne jest również rozszerzenie, które może sugerować stopień profesjonalizmu firmy i jej zasięg. Inaczej odbierane jest bowiem rozszerzenie .pl a inaczej np. .eu. Pierwsze jest popularne dla firm polskich, drugie może sugerować, że firma działa również w innych krajach Europy.

Ostatnią ważną rzeczą jest fakt, że z adresem internetowym musi być związany adres mailowy. Niedopuszczalne jest założenie konta e-mail na ogólnodostępnym serwisie. Dla klienta stanowi to sygnał, iż nie ma do czynienia z poważną firmą.

 

Klient i wyszukiwarka - odbiorcy tekstów strony

 

Czasy, gdy tekst na stronie musiał tylko zachęcić klienta do zakupu dawno minęły. Obecnie tekst reklamowy na stronie internetowej musi nie tylko trafiać do klienta, ale też być argumentem dla Google. Pisanie tekstów na strony internetowe stało się niejako nową dziedziną. SEO copywriting to pewna odmiana klasycznego copywritingu. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i „robot” Google. Idealny tekst musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej zakupu produktu lub usługi), a wyszukiwarkę Google „nakłonić” do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania, uwzględniających wybrane słowo lub słowa kluczowe. Sprostanie jednocześnie tym dwóm zadaniom to nie lada sztuka.

 

Czytaj  również: Jak pozycjonować stronę www>>>

 

 

Grafika, estetyka, przejrzystość i kolorystyka

 

Wizualny aspekt strony ma bardzo ważne znaczenie nie tylko dla percepcji strony, ale także dla ogólnego wrażenia, które będzie następnie przenoszone na całą firmę. Dodatkowego znaczenia walor wizualny strony internetowej nabrał wraz z wprowadzeniem przez Google możliwości podglądu stron już na etapie wyników wyszukiwania. Jeśli graficznie, estetycznie i kolorystycznie strona nie będzie korespondowała z profilem działalności firmy, firma może zostać odrzucona już na tym etapie.

Dokładnie zaś firmowa strona internetowa musi odpowiadać wyobrażeniom klienta odnośnie charakteru firmy. Jej estetyka, kolorystyka i grafika musi odpowiadać klientowi. I tak na przykład strona firmy z obszaru IT musi emanować kolorami technicznymi, czcionka musi być czytelna i nowoczesna. Często kolory są elementem wizualnej identyfikacji firmy, dlatego strona firmowa musi być utrzymana w tej kolorystyce. To znacznie ułatwia sprawę projektantom stron.

 

Funkcjonalność strony

 

Wymogiem zaskarbiającym względy odbiorców jest także łatwość obsługi firmowej strony internetowej. Strony internetowe powinny być projektowane zgodnie ze standardami Web Usability, tzn. powinny być użyteczne i łatwo dostępne dla przeciętnego użytkownika Internetu. Zgodnie z powszechną opinią poruszanie się po stronie powinno być niemal intuicyjne. Wszelkie podstrony, tabelki, formularze, wyszukiwarki powinny być dobrze widoczne, przejrzyste i czytelne. Trzeba pamiętać, że konsument swoje odczucia związane z obsługą strony zapewne przeniesie bezpośrednio na całą firmę i jej produkty. Konsument musi w łatwy i szybki sposób znaleźć informacje, których szuka. Oczywiście stopień technicznego zaawansowania strony musi być dostosowany do targetu firmy. Na stronie z odzieżą hip-hopową można pokusić się o jakiś wyjątkowy konfigurator. Natomiast na stronie drogiej marki samochodowej, której głównymi klientami są już ludzie po czterdziestym roku życia, warto konfigurator uprościć do minimum. Jednakże, niezależnie od grupy docelowej, warto już przy projektowaniu strony mieć na uwadze nie tylko jej wizualny aspekt, ale także funkcjonalny.

Należy także pamiętać, o czym często projektanci stron zapominają, aby strona internetowa umożliwiała kontakt potencjalnego klienta z firmą (specjalny formularz, chat online lub tylko adres email).

 

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek

 

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to dostosowanie kodu strony pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek. Obecnie optymalizacji dokonuje się głównie pod kątem Google. W przypadku nowo budowanych stron, te wszystkie warunki uwzględniane są już przy projektowaniu strony. W przypadku starszych stron, projektowanych w czasie, gdy o wysokiej pozycji decydowało wpisanie słów kluczowych do metatagów, optymalizację trzeba przeprowadzić kompleksowo, od podstaw.

 

Zmiany będące efektem optymalizacji sprawią, ze nasza strona będzie widziana przez wyszukiwarki i brana pod uwagę w wynikach wyszukiwania przy konkretnych zapytaniach internautów. Nie znaczy to jednak, że wraz z dokonaniem optymalizacji firmowa strona internetowa zajmie czołową pozycję w wynikach wyszukiwania (taka możliwość istnieje, ale tylko w przypadku obszarów o małej konkurencji). Optymalizacja to pierwszy krok do wysokiej pozycji. Z kolei wejście do TOP10, w większości przypadków, może nam zagwarantować tylko skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie.

 

Pozycjonowanie firmowej strony internetowej

 

Firmowa strona internetowa, aby spełniała w pełni swe role, musi być wysoko w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach (w szczególności Google). To gwarantuje, że będzie odwiedzana przez liczne grono potencjalnych klientów. W miarę „przyśpieszania naszej rzeczywistości” tylko strony internetowe, zajmujące czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, będą zauważane przez klientów. To wysoka pozycja w wyszukiwarkach w głównej mierze pomaga osiągnąć dobre wyniki sprzedaży. Według ekspertów od marketingu internetowego, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to najlepszy sposób na zdobycie nowych klientów. To sposób najbardziej efektywny, jeśli weźmiemy pod uwagę poniesione nakłady w stosunku do zysków.

 

Jednakże wysoka pozycja strony firmowej w wyszukiwarkach to także aspekt wizerunkowy. Obecność naszej firmy na wysokiej pozycji pośród największych światowych potentatów w branży to olbrzymi prestiż. To komunikat dla klienta, że firma to już uznaną i sprawdzoną marką. Klienci są bowiem wciąż przekonani, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to naturalny efekt popularności firmy. W rzeczywistości, obok popularności naszej firmy, która ma także znaczenie, strona firmowa wysoką pozycję może osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. To czyni tą usługę coraz bardziej popularną - przeprowadzona profesjonalnie zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, stanowi dobrą inwestycję.

 

Odświeżanie strony

 

W marketingu, nie tylko internetowym, efekt nowości zawsze jest premiowany przez klientów. Nie chodzi tutaj tylko o wprowadzanie do oferty wciąż nowych produktów. Chodzi raczej o pewne zmiany w strategii marketingowej, wykorzystywanie nowych kanałów komunikacji marketingowej oraz dostosowywanie formy i estetyki reklamy do obecnych trendów w designie. Eksperci podkreślają: firmowa strona internetowa musi być wciąż odświeżana.

Samo aktualizowanie, dodawanie nowych informacji i produktów do oferty nie wystarczy. Konieczne jest okresowe odświeżanie strony od strony wizualnej: zmiana kolorystyki, grafiki i całego layotu. Strona pod kątem wizualnym musi wciąż podążać za modą. Musi komunikować emocje w sposób zgodny z obecnymi trendami w kolorystyce, grafice i fotografii. Klient trafiający na stronę internetową firmy, nie może mieć wrażenia, że ogląda jakiś stary mebel z innej epoki.

Oczywiście zmiany nie mogą wywracać firmowej strony internetowej od strony funkcjonalnej. Starzy klienci, oczekują zmian estetycznych, ale nie praktycznych, związanych z obsługą strony. Zmiany, nawet te mające według projektantów strony poprawić jej funkcjonalność, należy wprowadzać z rozsądkiem. Czasem klienci mogą je przyjmować niechętnie. Większość z nich lubi podążać w tym względzie utartymi szlakami.

 

Ciągłe wyzwanie

 

W związku z dużą konkurencją firm w Internecie, posiadanie własnej strony stanowi duże wyzwanie. Jej odbiór powinien być monitorowany, a w wypadku niekorzystnych sygnałów firma musi się zdobyć na szybką reakcję. To oznacza sprawną organizację i wsparcie specjalistów. Konieczne jest zapewnienie świeżego wyglądu, zgodnego z gustami potencjalnych klientów i zapewnienie jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce a tym samym dostosowanie do wymogów Google. Tylko takie systematyczne działania sprawią, że za pomocą strony www firma przetrwa w świadomości konsumentów i będzie na siebie zarabiać.

 

 http://www.tense.pl

 

 

 

 

Może Cię także zainteresować
Samochód w firmie
Samochód w firmie
Tylko teraz
Źródło: Tense.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    25 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Kooperatywy mieszkaniowe - projekt ustawy w konsultacjach

    Kooperatywy mieszkaniowe. Projekt ustawy regulujący tworzenie kooperatyw mieszkaniowych zamieszczono 22 lipca 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji i skierowano do konsultacji publicznych. Jego celem jest upowszechnienie kooperatyw mieszkaniowych, a przez to zwiększenie dostępności mieszkań. W projekcie zrezygnowano niestety z propozycji ulgi podatkowej dla członków kooperatywy mieszkaniowej.

    Mieszkanie Plus znów w ogniu politycznego sporu. Co to oznacza dla najemców?

    Mieszkanie Plus - Koalicja Obywatelska domaga się zwiększenia ochrony najemców programu. Jednak objęci nią byliby także najemcy mieszkań oferowanych przez prywatne firmy i fundusze. Istnieje ryzyko, że więcej by na tym stracili niż zyskali.

    Jakie są długi spółek giełdowych w 2021 r.?

    Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż zmniejszyło się zadłużenie spółek notowanych na giełdzie. Ile wynosi obecnie?

    Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

    Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

    Społeczne agencje najmu od 23 lipca. Kto i jak może skorzystać z SAN?

    Społeczne agencje najmu. 23 lipca 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Dzięki nowym przepisom mogą już powstawać społeczne agencje najmu (SAN) – podmioty pośredniczące między właścicielami mieszkań na wynajem i osobami, którym dochody lub sytuacja życiowa utrudniają najem mieszkania w warunkach rynkowych. Kto i jak może skorzystać na działalności SAN?

    Ważny termin dla najemców centrów handlowych

    Covidowe prolongaty umów najmu można anulować tylko do 6 sierpnia 2021 r. Co z najemcami, którzy płacili czynsze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze na inwestycję? Z jakich programów korzystają Polacy? Czy fotowoltaika to oszczedności?

    Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

    Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku – rekordowe 6 miesięcy

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku. Pierwsze półrocze 2021 roku było dla deweloperów najlepszym półroczem w historii. Notują oni rekordową sprzedaż i budują najwięcej mieszkań. Potężny popyt na mieszkania powoduje, że chociaż deweloperzy budują najwięcej w historii, to i tak ceny mieszkań idą w górę. Bardzo prawdopodobne, że deweloperów czeka najlepszy rok w historii.

    Lokalizacja mieszkania - co warto sprawdzić przed zakupem?

    Lokalizacja mieszkania. Tak naprawdę nie ma jednej definicji dobrej lokalizacji. W zależności od naszych potrzeb, miejsca pracy, etapu życia, na którym się znajdujemy czy jego stylu, sami możemy zdefiniować, czym jest tak naprawdę dobra lokalizacja. Nie ma jednego rozwiązania. Zupełnie inne potrzeby będą miały rodziny z małymi dziećmi, inne – ludzie już dojrzali, a jeszcze inne młodzi single. Jest jednak kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę. Czym się kierować, szukając idealnego miejsca do zamieszkania?

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę - założenia projektu

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę. W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, którego celem ma być umożliwienie budowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2 (do 90 m2 powierzchni użytkowej) bez konieczności uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (ale w procedurze zgłoszenia), bez konieczności ustanawiania kierownika budowy oraz prowadzenia dziennika budowy. Nowe przepisy mają wejść w życie w IV kwartale 2021 roku.

    Zmiana pozwolenia na budowę po 19 września 2020 r. - skutki

    Zmiana pozwolenia na budowę. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego udzielił wyjaśnień odnośnie stosowania dotychczasowych przepisów Prawa budowlanego (obowiązujących przed nowelizacją, która weszła w życie 19 września 2020 r.) w zakresie zmiany pozwolenia na budowę.

    Kompleksowa informacja o wyrobach budowlanych

    Główny Urząd Nadzoru Budowlanego zaprasza do odwiedzenia nowej strony internetowej Punktu kontaktowego do spraw wyrobów budowlanych pod adresem punkt-kontaktowy.gunb.gov.pl. Jak zadać pytanie?

    E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

    Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

    Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

    Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

    Branża turystyczna - długi i obawa przed lockdownem

    Branża turystyczna wciąż z długami obawia się kolejnego lockdownu. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź organizatora wycieczki. Czy grozi mu opadłość?

    Nowa polityka klimatyczna UE (Fit for 55) to wyższe ceny energii

    Komisja Europejska przyjęła pakiet Fit for 55, aby dostosować politykę unijną do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomami z 1990 roku. Efektem zmian w polityce klimatycznej UE będzie dalszy wzrost cen energii. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego dla najuboższych gospodarstw unijnych koszty emisji w transporcie i budynkach wzrosną średnio o 4,3 proc., w Polsce – aż o 14,3 proc. – Ceny wzrosną tym bardziej, im wolniej i bardziej ospale będziemy prowadzić transformację energetyczną – ocenia Izabela Zygmunt, starsza analityczka ds. energii i klimatu z WiseEuropa.

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu?

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu? Ten budowlany dylemat dyskutowany był już wielokrotnie. Przede wszystkim od strony technicznej. Zagadnieniu warto jednak przyjrzeć się bliżej, także pod kątem finansowym i skalkulować rzeczywiste koszty jednego i drugiego rozwiązania. Zwłaszcza, że obecna sytuacja rynkowa zmusza do tego, by na nowo przeliczyć wydatki związane z konstrukcją dachu. Kluczowe są tu zwłaszcza dwie kwestie: rosnące ceny drewna oraz usług dekarskich.

    Ceny rosną, Polacy chcą ograniczać wydatki

    Ceny rosną. Jednocześnie ponad 40 procent Polaków chce ograniczać wydatki. Tak wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

    Jak sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w okolicy? Ruszył system SI2PEM

    Poziom natężenia pola elektromagnetycznego - system SI2PEM. Każdy zainteresowany może już sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w swojej okolicy – szybko, wygodnie i za darmo, przez internet, z dokładnością do 1 metra kwadratowego. Ruszył SI2PEM, czyli System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne (www.si2pem.gov.pl) - poinformowała 20 lipca 2021 r. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. System będzie aktualizowany wraz z kolejnymi danymi przekazywanymi przez podmioty obowiązane.

    Dlaczego mieszkania drożeją? Kiedy zaczną tanieć?

    Dlaczego mieszkania drożeją? Główną przyczyną wzrostu cen mieszkań jest malejąca ich podaż i wyższe koszty budowy - powiedział PAP wiceprezes JLL Kazimierz Kirejczyk. Dodał, że jest mało prawdopodobne, aby ceny mogły w niedalekiej przyszłości zacząć spadać. Nie widać ryzyka bańki spekulacyjnej na rynku mieszkaniowym, nawet w obliczu niskich stóp procentowych - ocenia ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wyjaśnia, że koszt zakupu nieruchomości rośnie nieco szybciej niż inne ceny konsumenckie, ale jest on niższy niż wzrost wynagrodzeń.

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM) podobne do TBS-ów

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM). Społeczne inicjatywy mieszkaniowe w wielu kwestiach są podobne do TBS-ów, które działają w Polsce już od 25 lat. Sporą nowością ma być możliwość rozliczenia partycypacji albo dojścia do własności mieszkania. Będzie to możliwe jednak dopiero po spłacie kredytu na budowę. Rząd chce mocno wspierać społeczne inicjatywy mieszkaniowe. Świadczy o tym m.in. kwota dofinansowania dla gmin uruchamiających takie instytucje (aż 1,5 mld zł).

    Prosta spółka akcyjna - nowy podmiot od 1 lipca 2021 r.

    W ramach pakietu Ministerstwa Rozwoju „100 zmian dla firm - Pakiet ułatwień dla przedsiębiorców” w Kodeksie spółek handlowych wprowadzono przepisy regulujące nowy typ spółki kapitałowej. Jest to prosta spółka akcyjna. Nowe przepisy weszły w życie 1 lipca 2021 r.

    Polskie firmy muszą być obecne w Google, jeśli chcą przetrwać

    Wg danych zebranych przez firmę Senuto, w polskim Internecie jest obecnych blisko 90 tysięcy sklepów online i tylko w 2020 roku w czasie pandemii, powstało ponad 6 tysięcy nowych. Generują one miesięcznie prawie 400 milionów odwiedzin tylko z samych wyszukiwarek. Oznacza to, że statystycznie, każdy dorosły Polak, każdego miesiąca, odwiedza sklepy internetowe z użyciem Google 13 razy. Czyli niemal co drugi dzień.